renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM LC8 950 Adventure (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Friky
Vloženo 19.4.2017
Aktualizováno 19.12.2018
Zobrazeno 5 015x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vysněné rakouské KTM, které člověka jen tak neomrzí, ale naopak stále bude dodávat neskutečné množství zábavy.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM LC8 950 Adventure S: Nižší dostupnost, vyšší cena

První dojmy - Hned po prvním svezení u prodejce jsem se utvrdil, že LC8 Adventure je přesně to, po čem dlouhodobě toužím. Zádrhel byl v tom, že první navštívená motorka z inzerátu nebyla co se týče vzhledu v moc dobré kondici. A proto jsem tedy ještě nějakou dobu váhal a nic nechtěl uspěchat, až do doby, kdy se naskytl tenhle krásný dovoz z Itálie a já věděl, že ji musím mít doma.

Doplňky na motorce - Laděná výfuková soustava - Akrapovič
Turistický štít
Sedlo
Široké stupačky
KN vzduchový filtr
Padací rám SW-Motech
Karbon kryt spojky

Recenze

KTM LC8 Adventure 950 - dobrodružství, zábava, pastva pro oči... Takhle bych vyjádřil moji novou parťačku pěti slovy.





Co se týče motorky jako celku, tak působí na jezdce velmi předvídatelně, na litrové enduro hravě a obratně. LC8 Adventure má o trošičku menší rejd než na který jsem zvyklý ze starší Yamahy XTZ 660, tzn. na cestě menší problém, v terénu si člověk samozřejmě pomůže jinak. Tohle je otázka zvyku, nejspíš ostatní endura v téhle kubatůře to mají stejně, ale nemám bohužel s čím porovnat.

Co se týče funkčnosti brzd, tak tady jsem velmi spokojen. V předu 2 kotoučové Bremba fungují skvěle (spolu s odpružením) a dají jezdci pocit jistoty zejména při krizovém brzdění.

Odpružení WP nabízí možnost celkového nastavení a to jak zadního, tak předních tlumičů... a to všechno i v základnější verzi namísto sportovnější a teréní verze "S".

Motor ? Paráda. Tady bude potřeba předepsaná údržba a péče, no a za odměnu jezdci nabídne to co každý od takovéto motorky očekává. Výkon, naprosto dostačující pro cestovní enduro a taky krouťák litrového dvouválce do 'Véčka'.
Menším problémem, co jsem zatím zaznamenal jsou přesuny v menší rychlosti do 20km/h, kdy 1. rychlostní stupeň by jel nejradši od 20km/h výše. Dvouválcový motor, který má rád vyšší otáčky tohle taky zrovna neumožňuje. Je tudíž potřeba spojkovat.

Pomalejší jízda taky není pro tento motor moc vhodná a z doslechu v terénu na tohle LC8 Adventure docela trpí a teplota motoru roste rapidně nahoru.

Co více říci ? Snad už jen si přát, že spolu vydržíme co nejdéle a to bez nějakých větších problémů.

---
Letní sezóna 2017 za námi... ideální příležitost se zase trošku rozepsat.

Aktuálně spolu máme natočených přes 8 000 Km a za tu dobu padly téměř 3 sady gum, můžu říct krásně využitých každým kilometrem v sedle.
Po vzájemné okoukávačce a poznávačce jsme se spolu dokonale sžili a káždým dnem se navzájem vyhlížíme.
V červenci jsme absolvovali svou první cestu podél hranic naší republiky, kdy jsme navštívili místa jakožto např. České Švýcarsko, lom Velká Amerika, Hoštice ze Slunce sena, taky jsme projeli napříč Šumavou a Rakouskem směrem domů na Severní Moravu. Najeto 1500Km. Adventure dojel domů s naprostým přehledem a spokojeností na mé straně (jak pohodlím, tak s pocitem, že mě nikde nenechal).






Každopádně jsem se znovu utvrdil v názoru, že cestovní enduro a zvlášt tahle dokonale udělaná KTMka je schopná těžit maximum jak na asfaltu (věřte, že pocit, když máte za sebou rozzuřené supersporty a s těží mají problém dostat se před vás, zahřeje u srdíčka











tak i v terénu








Ikdyž mi upřímně ze začátku bylo líto ji do terénu vzít, využít tak obrovský potenciál téhle motorky by byl hřích.
To znamená, že na konec léta gumy na asfalt vystřídaly gumy chlupaté a jakožto moje první pryže určené přímo do terénu ve mě vybudily nadšení a rozhodně se chystám pokračovat tímto směrem... Léto - asfalt, podzim - zima - jaro = terén a chlupaté gumy.

Za zmínku stojí i červencový "8. LC8 sraz", kdy se nás sešlo bezmála 20 a pohled na 20 stojících "kačen" byl opravdu nádherný.






Zjistil jsem, že tahle mašina je absolutní strop v téhle kategorii a že jinačí už nechci.

---

Sezóna 2018 je u konce.. pro mě bohužel skončila předčasně.
V létě jsme absolvovali svůj první delší trip do Rumunska, kde jsme si 2 dny šáhli na své fyzické a psychické dno poté, co nás navigace zavedla uprostřed hlubokého lesa do kamenité vodou vymleté rokle, kde cesta už dál nevedla a jediná možnost byla zpět 300 metrů prudkého kopce nahoru. Kolem nás medvědí brlohy, museli jsme přečkat noc a celý druhý den jsme jednu motorku po druhé tahali na lanech nahoru. Nakonec se povedlo a my tak dál mohli pokračovat po Rumunských hřebenech a dalších krásných míst.







Letos jsem si vyzkoušel i brněnský okruh, chlapi po vyložení motorky z dodávky koukali trošku divně Parádní zážitek, všem kdo váhají a nebyli doporučuju.

9.9.2018
Neděle, 13:30 Bílov

Projíždím po hlavním tahu z Fulneku směr Bílovec. U křižovatky na Bílov vidím proti sobě auto odbočující z jeho strany doleva na Bílov. Vídím v dálce jak dává blinkr a zpomaluje ve svém odbočovacím pruhu. Projíždím kolem něj, když v tom se řidič rozjíždí a kříží mi cestu, v přibližně mých 90 km/h. Nemám už žádnou šanci reagovat a zabránit střetu. Sahám podvědomě po obou brzdách, ikdyž už je stejně pozdě, zbrzdím asi na 85 km/h a citím tvrdý náraz do čelního skla a pak se ocitám 22 metrů za autem na zemi. "Žiju", říkám si.. po chvilce cítím bolest pánve a čekám na příjezd ZZS... v nemocnici zjištuji že jsem v pořádku až na tříštivou zlomeninu palce na ruce. Po týdnu v nemocnici a operace palce mě pouští domů a já dalšího 2 a půl měsíce se dávám do kupy. Mohlo to dopadnout špatně, ale naštěstí při mě stáli asi všichni svatí..
Doma zjišťuji že motorka je na šrot a že můj splněný životní sen je pryč.






Po třech měsících od nehody nacházím inzerát na jedno hezké Sko, a tak tedy sedám do auta a jedu pro něj.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cita29
cita29 napsal 10.03.21 v 23:43 10b.

Krásná mašina i počtení, pěkné cesty jste projeli. Motorky je určitě škoda, ale hlavně že jsi z toho vyvázl a pokračoval dál v jedné stopě

RostaZahel
RostaZahel napsal 22.05.19 v 14:44

paráda...

macator.xt-600e.
macator.xt-600e. napsal 04.08.18 v 22:24 10b.

Krasavice..

Lukio
Lukio napsal 01.05.18 v 21:53 10b.

Moc pěkná ;)

Varda
Varda napsal 08.12.17 v 12:10 10b.

Supr kachna!! ať slouží

Více komentářů



TOPlist