renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 12.4.2017
Aktualizováno 9.7.2019
Zobrazeno 8 111x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8


Vloženo: 27.09.2017, Uskutečněno: 18.09.2017, Zhlédnuto: 13x


Konečně ! Konečně jsem se dočkal a mohl vyměnit výfuk...
Motorky se ladí. To je všeobecně známá věc. Dá se jiný výfuk, aby to bylo lehčí, hezčí, s lepším zvukem, lépe to jelo...k tomu navrch KN filtr a Power commander aby vše fungovalo jak má.
A co když se někomu laděný výfuk (např. pod motorem) nelíbí ? Není nic jednoduššího než přece koncovku sundat a nasadit jinou anebo rovnou zpět originální koncovky. Nebo snad ne ? Teoreticky...

To bych totiž nesměl koupit právě tohoto Triumpha. Ano, už při koupi jsem věděl, že tam výfuk pod motorem nechci. V krabici plné dílů originál koncovky byly. Tak kde je problém ? To jsem zjistil celkem brzy po koupi. Aby se u Speeda dal napasovat výfuk pod motor, bylo třeba uříznout kus svodů s katalyzátorem a vyrobit přírubu, na kterou se ona na míru vytvořená koncovka nasadí. A teď co s tím ? V podstatě mám dvě možnosti:
1) nechat vyrobit mezikus mezi upravené svody a originál trubku ke koncovkám.
2) sehnat originální svody

Možnost č.1) vypadala zprvu levněji a relativně jednoduše. prostě motorku přistavím někomu do dílny a za pár dní si ji vyzvednu. To bych ovšem musel narazit na někoho komu by se do toho chtělo. Mnou oslovení mistři buď neměli čas, neměli chuť, nevěděli jestli to půjde, neměli materiál, museli jet na dovolenou, jít na fotbal, nebo i více možností dohromady. Doprošovat se nikoho nebudu, varianta č.1 tedy padla.

Možnost č.2 napřed zaváněla spoustou peněz. Pak jsem ale na ebay objevil zánovní svody za super peníze. Ano, jsem kokot. Objednal jsem totiž svody na nový model od r.2016. Neptejte se mě jak je to možné, prostě se stalo. Nechcete je někdo ? Na motor i koncovku sedí, ale nevejde se mi tam chladič oleje. Objednal jsem tedy z Anglie jiné, o něco dražší, o 4 roky starší, místy orezlé a zespodu lehce odřené. Důležité je, ale že tyto svody už perfektně sedí.

A tak jsem mohl konečně více jak po půl roce od koupě a najetých cca 8 tis.km nasadit original výfuky a motorku mám konečně ve stavu, v jakém jsem jí chtěl mít hned po koupi. Ano, příště koupím stroj v origo stavu abych nemusel nic předělávat, ale jak už jsem psal, zrovna jiná nebyla a tahle byla v dobrém stavu. Chybami se člověk učí

A proč jsem se vlastně rozhodl vyměnit lehkou krátkou hlučnou koncovku pod motor, kterou nikdo nemá za naprosto tuctové těžké a tiché originální výfuky ?
Zde jsou důvody:
- nelíbí se mi to, zkoušel jsem si zvyknout, ale fakt je to hnus, opticky je zadek takový nevyvážený a ta věc pod motorem tomu taky moc nepřidá
- první motorka, kde mi vadí laďák, to hučení je za jízdy opravdu nepříjemné, tříválec nemá nijak extra zvuk (zlatý dvouvál !), tak proč to ještě zesilovat
- několikrát jsem si s ním škrtnul v zatáčce o zem a to jednoho vyděsí. No, přiznávám že jsem to asi klopil hodně, holt jedničkové Alpské vracáky...
- na jaře mě čeká STK. Nevím, kde by technik našel na koncovce Éčko, myslím že asi nikde. A dohadovat se s ním nebudu, měl by pravdu a já smůlu. Může se nám tato situace nelíbit, ale neuděláme s ní nic. Tak to prostě je. Možná by si toho všiml, možná ne. Nevím, zkoušet jsem to nechtěl
- motorka má lehký zadek a ten můj taky moc neváží, proto mi to přišlo tvrdé. Ani ladění u odborníků nepomohlo. Prý by to chtělo přidat nějakou váhu na zadek stroje. Tloustnout kvůli tomu nebudu, vozit cihly za sebou také ne, tak jsem přidal váhu montáží origo výfuků
- a poslední důvod je ten, že motorka prostě nejede. Odspodu nejede, to znamená že střed otáček je takový vlažný a nejvíc letí těsně před omezovačem. Možná dobré na okruh, na silnici je to naprd

Když už jsem byl u výměny svodů a nasazení originálních koncovek, demontoval jsem i Power commander, teď už nebude potřeba...

Splnila tato výměna mé představy ? Naprosto ! Motorka je (pro mě) hezčí, mnohem lépe jde odspodu, konečně nemusím řadit při předjíždění jak na šestikilu. Zbavil jsem se hučení, motorka jede jak politá živou vodou a nemusím řešit STK nebo kontrolu v cizině. A že teď jezdím v Německu častěji než u nás, vzhledem k silničkám, jaké jsem nedávno našel. A podvozek ? Možná to drncá o fous míň, ale to beru spíš jako bonus.

Nějaké nevýhody ? Motorka žere cca o litr víc. Je to zvláštní, ale je to tak. Ale pořád to žere o dost méně než Tuono V4 a tam jsem spotřebu moc neřešil. Jsou pro mě důležitější zážitky za řídítky než úspora peněz.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DejvGSR (52) napsal 27.09.2017 v 18:08

Tak jsem to dočetl do konce. Překvapivé, ale řekl bych velmi logické rozhodnutí. Přiznám se, že také nejsem příznivce takového toho domácího bastlení, samolepkování, třásníčkování a podobně. Držím palce, ať to holka dělá jenom radost.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Yamaha tour

    Protože pořád nevím co bych a láká mě zkusit co nejvíce motorek abych věděl co si třeba časem pořídím, navštívil jsem kromě Ducati další předváděcí akci, tentokráte firmy Yamaha, zaměřenou převážně na modely MT. Akce j

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 15.05.2018
    Uskutečněno: 11.05.2018
  • Ducati tour 2018

    Tak jsem se zase po dlouhé době dostal na předváděcí akci, konkrétně na Ducati tour do Milína. Předváděcí akce této značky (dříve Ducati den v Mostě) navštěvuji nepravidelně již od roku 2004, kdy Monster S4R deklasoval t

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 28.04.2018
    Uskutečněno: 28.04.2018
    Komentářů: 1x
  • nové pneu

    Došlo na výměnu sjetých pneu za nové a tím i k rekapitulaci, jak se ty staré chovaly a jak vydržely. Jedním slovem paráda. Vzadu třísměsové, vpředu dvousměsové Bridgestone S21 mohu jen a jen doporučit. Nejen že až do kon

    Typ: Údržba
    Vloženo: 04.05.2018
    Uskutečněno: 26.04.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist