renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia SR Max 300 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Pennywisse
Vloženo 11.3.2017
Aktualizováno 11.3.2017
Zobrazeno 3 346x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Ziva Talianka , stale pekny dizajn stary minimalne 10rokov , ani maxik ani mestsky typ

První dojmy - Najlepsi prvy dojem bol z podvozku vzhladom na to, ze som prechadzal z X-Maxa Posed padol na rit akurat, potesili plosiny na chodidla.

Motorku bych doporučil pro - Bezny skuter s ktorym sa da vybehnut aj na vacsi vylet a zbytok roka si odpracuje svoje, vozenim majitela do prace

Doplňky na motorce - kufor givi 45l

Recenze

Vlastnil som predtym Yamahu X-Max 2008 so vstrekovanim.
Na Aprilii aj Yamahe som najazdil cca po 7000km . So skutrov viem porovnavat len tieto dva, porovnaniu s velkymi kotorkami co som mal by som sa vyhol.

Pokusim sa to skratit.
Aprilia ma mizernejsie spracovanie plastov a zlicovanie, Technicky modernejsi motor aj variator, Motor ma filter, Yamaha len sitko, lepsia odozva na plyn, spotreba rovnaka niekedy mensia. Vo variatore remenica na vedenie remena. Yamaha zas typicky mokry variator, lepsie zakrytovanie,
Podovozok ma aprilia dost dobry, ale len v porovnani s X-Maxom 2008. nerovnsoti zakruty tu je proste markantny rozdiel a posun k lepsiemu.
Posed lepsi na Aprilii v tom, ze kolena su nizsie ako bedrove klby a vystretejsia poloha. Na yamahe som dost citil krize koli posedu kde su kolena vyssie ako bedra. Sedacka aprilia ma tvrdsiu a subtilnejsiu.
Na apriliu sa horsie nasada nakolko ma vysoky stredovy tunel, ma na nom ale ofuky na nohy fungujuce tak do 60km/h a tiez o dost vacsiu nadrz 15,5l vs 12,5l .
To uz je dost slusny dojazd pri spotrebe cca 3litre.
Odkladacie priestory ma ovela lepsie Yamaha , dve prilby s prehladom ako aj uzamykatelna priehradka. Aprilia ma miesto len na jednu prilbu a len mini otvor pod riadidlami.
Ochrana pred vetrom je lepsia na SR Maxe , nastavitelny stit, predkopy na nohy, kryty ruk. X-Max model 2008 to prve schytaju prsty a celkovo fuka aj strbinou nad svetlami.
Co sa tyka vykonu tak X-max sa na Apriliu nechyta ako v kopcoch tak aj na semaforoch, da ju dole az na maximalke kde ma Aprilia ohranicenie na 150 a Xmax pokracuje. Rozdiel je ale v objeme takze nie je uplne fer porovnavat 249 a 278ccm
Pristrojovka je inak lepsia zas u Aprilky , ma otackomer, palubny pocitac na spotrebu, Volty atd. Ale zas ma napriklad len jeden tripmeter pricom X-Max ma dva. A Yamaha ma vystrazne smerovky Aprilia nie.
Asi tolko k malemu porovnaniu.

Na Aprili som absolvoval aj vylet Slovensko - Rumunsko - Srbsko - Bosna - Chorvatsko - Slovensko.
Nemal som jej co vytknut, ochrana vyborna, podvozok aj posed mi vyhovuju. Ziadny pocit unavy. Pred jazdou som si zakupil novu prilbu co bola chyba, tlacili ma priserne usi a nebyt tohoto neduhu tak nemam pre co ani zastavovat. Chrbat nebolel unava , ani nohy, islo sa vyborne. Akurat jasne hodil by sa vacsiu priestor na veci. Ale mozno ak najdem neake postranne tasky a rozumny sposob uchytenia tak vyskusam.

Priemerne jazdim kochacku cca 90tkou a spotreba je okolo 3l .

Celkovo hodnotim presun z X-Maxa 2008 na Apriliu SR Max 300 za dobru volbu. Minimalne mne ovela viac vyhovuje.
Inak ak by ste sa pozastavili nad tym, ze porovnavam motorku z roku 2008 a 2016 netreba zabudat na to, ze dizajn SR-Maxu tu je uz myslim od roku 2007 ako Gilera Nexus. Menil sa potom len motor z 250 na 300 (278ccm) odvtedy nebola ziadna inovacia okrem farieb. Takze prakticky su to skutre technicky a dizajnovo na rovnakej rocnikovej urovni.








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ppm
ppm napsal 14.03.17 v 21:15

schery
schery napsal 14.03.17 v 10:41 10b.

Parádní stroj...!

Pennywisse
Pennywisse napsal 14.03.17 v 07:23

Spomenul som to na konci. Aby to nevyznelo ako nefer porovnanie treba sa pozriet na historu a to ze dizajn Aprilie je prebraty zo stareho Nexusa 250 datovany neak od roku 2006. Takze dizajn rocnikovo suhlasi s uvedenim dizajnu X-Maxa.
A co sa tyka motoru tak ten bol v Nexuse 300 uvedeny v 2008mom a vtedy prisiel aj X-Max so vstrekovanim. Takze motoricky aj dizajnovo su to na roky uvedenia konkurencne stroje. Zaostalost na strane Aprilie je v tom, ze nijako neinovovala az doteraz Sr-Maxa okrem farieb.
Pricom Yamaha ma uz myslim hadam aj 3tiu generaciu odvtedy.
Keby porovnam 2016 obe motorky tak je Yamaha minimalne v trendoch vylepseniach a asi aj funkcnom dizajne jasny vitaz.

ppm
ppm napsal 14.03.17 v 06:57 8b.

škoda že spíš neporovnáváš 2016 xmaxe se stejně rovnocenou...To by mě zajímalo více jak by to dopadlo.ale pěkný kousek.Koupil jsem si xmaxe 400 .Jsem zvědav.

Více komentářů



TOPlist