Beránek se zoubkama. Velmi hezký lehký a lehce ovladatelný motocykl. Jízdní vlastnosti mile překvapí každého, jak náročného tak méně zkušeného motorkáře i toho co nejezdil několik let. Dokáže jet příjemně i velmi ostře podle temperamentu a chutě.
Motorka koupena od FIRMA:Harness (Uhříněves)
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Lehce ovladatelný motocykl, nádherný pocit z jízdy. Motorka jede "sama" a přitom poslouchá na slovo. Stačí jen pomyslet a přizpůsobí se. Nedokázal jsem z ní slézt, mám ji od 3.3.2017 a najel jsem 4808 km. Jsem po prvním servisu a jsem spokojen. Zavolal jsem ráno a vzali mě, pravda srandista v servisu povídal do telefonu "za hodinu ať jste tu" no a nedal jsem to 120 km a nebyl jsem připraven. Nicméně mě vzali na oběd a servis proběhl perfektně. Větší radost mi ten den udělat nemohli.
Motorku bych doporučil pro - Pro zkušené motorkáře, ale i pro velké srdcaře co se vše na této motorce naučí velmi rychle. Motorka je podpoří a nebude je nemile překvapovat. Nebát se, je to opravdový beránek poslušný.
Doplňky na motorce - 16.3.2017 v servisu na první garanční prohlídce, proběhla instalace USB nabíječky a držáku na mobil a předního originálního štítu z doplňků Kawasaki. Spokojenost s prací v servisu.
Po pár stovek km se štítem, jsem v rozpacích, ale je to pořád stejné u každého naháče. Sice štít k něčemu je, ale ...
Nefouká tolik na břicho a hrudník, zvedne se proud vzduchu výše, jde to na ramena u menších postav (176). Jenže, pokud zalehnete a pohybujete se rychlostmi okolo 200km a výše, je to horší než to bylo. Daleko větší kumulovaný proud vzduchu jde přímo na přilbu a je to velmi, velmi hlučné! Pokud dojedete za nějaký vyšší vůz fackuje vás proud vzduchu do přilby střídavě zleva a zprava s vyšším štítem, originál malý to nedělá vůbec. Nižší štít je lepší na větší rychlosti. Vyšší možná lepší na menší rychlosti cca do 110 km, ale kdo jezdí do 110km/h.
Obecně k odvodu vzduchu ve velkých rychlostech 130 – 240 na Z900 jsem neskutečně překvapen s nízkým originálním štítem je motorka absolutně tichá a proud vzduchu z motorky na řidiče nejde, není to tím štítem. Přední část dokonale odvádí vzduch mimo motorkáře, téměř jako kapotáž.
Takže nový štít jde nejspíš dolu a to po 870 km důkladného testování. No, ale vypadá na motorce moc pěkně to se musí nechat.
Objednal jsem u dodavatele motocyklu a zakoupil originální tank protektor. Cena značná, ale vypadá to moc pěkně.
Recenze
Výborný motocykl, podvozek měkký na naháče přesně podle mého gusta, brzdy jsou dostatečné ostré a přitom přesné a to i ve velkých rychlostech a při nouzovém brždění. Motor má nádherný zvuk a nad 7tis otáček se chová výkonně. Motorka se nechvěje a má nízko těžiště, do zatáček jede sama, naklánět se pod plynem je pro ni tak přirozené a jednoduché. Díky nízkému těžišti jsem spolujezdce necítil a díky výkonu jsem nepoznal, že někoho mám za sebou. Díky čtyřválci je ve městě jako doma, kultivovaně se rozjede a nechcípne a na rozdíl od mé druhé současné motorky Ducati Monster 1200 je jako beránek do 7tis ot. Motorka sedí na silnicích 1 2 třídy velmi pěkně bez chyb, si poradí se vším. Do zatáček přestanete brzdit, ona projede vše velmi hezky bez odmlouvání, korekci v zatáčce náklonem je možné opakovat podle libosti, vůbec jí to nevadí. Jsem před prvním servisem a jsem nadšený. Motocykl se nechvěje a je tichý, když zatáhnete je slyšet ten výkon a ta síla motoru. Výkon se dostavuje až po překročení 7 tis otáček, takže kdo začíná netočí ji a motorka jede jako beránek. Řazení bez spojky jen se zavíráním plynu je přesné, záleží jen na zručnosti a rychlosti. Převodovka je proti Ducati velmi přesná a nemá několik "neutrálů", ovládání spojky jde velmi zlehka, nemusíte mít velké a silné ruce. Výkon je v porovnání s Monstrem daleko nižší, ale vyřádit se můžete na této motorce až do sytosti a ještě více. A to díky i ceně. Cena je u tohoto modelu opravdu "směšná", protože zážitek z jízdy je opravdu úžasný a u mne nepřekonatelný. Vše porovnávám hlavně s Ducati Monster 1200 rok výroby 2016 najeto za sezónu 12700km, na konci sezóny byla již pomalá.
Závěrem:
Zatím co Ducati Monster je naháč pro velmi zkušené jezdce co nemají strach a přizpůsobí se motorce, tak Kawasaki Z900 je pro každého příznivce naháčů a motorek. Jako první motorka určitě ne, ale jako druhá jistě bez obav. Žádný strach z přílišného výkonu, ten Z900 pouští jen se souhlasem řidiče, který musí pořádně otočit rukojetí.
Doplnění:
Po 2269 km, pocitová změna, mnohem vyšší výkon a motor poslušně reaguje bez prodlevy na povel rukojeti plynu. Přední brzdy citlivé a účinné. Žádný hluk a žádná dřina. Výborná zábava pro každý den.
Parádní stroj!
prima recenze, super stroj!
krásná at slouží
to Paler: můžeš prosím říci k tomu většímu větrnému štítku, co jsi na Z900 dodatečně namontoval, jak na moto vypadá a jestli se skutečně zlepšila ochrana před větrem? Uvažuji o něm taky.