renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R nineT (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Humidor
Vloženo 5.3.2017
Aktualizováno 21.10.2021
Zobrazeno 6 520x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Emoce, charakter, krouťák, zvuk, ovladatelnost - a ten design!

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BMW Invelt (Praha 5-Stodůlky)

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Thruxton R: Thruxton R - geniální stroj, ale na mě už moc racing pozice, chtěl jsem větší univerzál.
Yamaha XJR 1300: XJR je pořád starej dobrej stroj - na můj vkus ale technikou starej až příliš.

První dojmy - Jako co je to za klepající se monstrum? (poprvý v životě jsem měl pod sebou boxera... :)

Motorku bych doporučil pro - Pro každýho, kdo ocení jeho svébytnej projev i styl.

Doplňky na motorce - Štítek Rizoma, ledkový miniblinkry, vypreparovaný tlumivky z Akrapa. Nic jinýho s tím dělat nehodlám, i když vím, že NineT je pro úpravy jako stvořenej. Mě se ale líbí sériovej stav. Update 2018: Pribyly zrcatka do riditek, dost dlouho jsem vybiral takovy, ktery by krome "dosiroka" šly spíš "nahoru" a to se povedlo. Funkčnost překvapivě dobrá.

Letos (2021) jsem na AliExpresu koupil za pár kaček tail tidy a nechal to nainstalovat, vypadá to výborně, ten osekanej zadek tomu sluší.

Recenze

Takže milí přátelé ve zbroji, je to porno.

Mačkám startér, motorka se voklepe jak mokrej zubr a Akrap zabručí jak naprděná houfnice.

Jednička tam zapadne takřka neslyšně a za městem zalamuju zápěstí a vytáčím to hrubý dvanáctikilo do osmi tisíc.

Dvojka staví na záda bez spojky, ale to už svištíme přes kilo.

Při každým dalším kvaltu sebou ta mrcha pěkně hodí do strany, sériově dodávanej tlumič řízení tam není pro parádu.

Přichází série zatáček s krásnym asfaltem a začíná několikaminutová orgie: brzdy s meziplynem, čtyři, tři, dva, tři, dva, tři, čtyři a tak pořád dokola. Motor bručí, vejfuk střílí, poserproužky mizí.

Mezi pěti a sedmi tisíci je k dispozici všech 120 newtonmetrů, ale už od tří tisíc jich je vždycky přes sto. Ne, sto deset koní není žádný suprčíslo, ale je to právě krouťák, kterej vás kope do zad. Omezovač zakročí při osmi a půl, ale tehle vzducháč tolik točit ani nepotřebuje, síly má dost od volnoběhu, jízda kolem tří tisíc je vyloženě příjemná.

Kardan je vostrej, žádná gumovost, žádný prodlevy, úplně cejtíte ten kovovej přenos síly. Radiální monobloky Brembo jsou bez komentáře, podvozek je tvrdší, ale přesto docela poddajnej. Ovladatelnost ukázková, těžiště je nízko, vodí se to a přehazuje ze strany na stranu skoro samo.

Že to zní, jako bych popisoval nějakej supersport? Vtip je v tom, že tahle klasika, který to sluší před kavárnou v Pařížský, tohle všechno umí – a umí to víc než dobře.

A to je přesně to, co jsem hledal.

Transformerský design současných motorek mě prostě nikdy nebral.

A problém s dvacetiletými customy, které se mi jinak líbí, je ten, že prostě nejedou, nebrzdí a nezatáčí.

A já chtěl něco, co bude nějak vypadat, ale taky to nějak pojede. A na trhu toho moc na výběr nebylo – a není. Všechny ty W800, Enfieldy, Bonnevilly a nejrůznější scramblery, to všechno je moc pěkný, ale ty esíčka bych si s nima takhle prostě neužil. A na rovince bych se vztekal, že mi padesát koní nestačí.

Co se týče zpracování, jsem spokojenej, všechno je kov (kromě ošklivejch budíků), všechno je takový fortelný, tuhý a poctivý. Posed je příjemně kompromisní, lehce nahrbenej, stupačky jsou dost vysoko a trochu víc vzadu. Klidným projížďkám nic nebrání, dát 200km v kuse není žádný utrpení, stačí zagumicukovat bágl a ani Alpy nejsou utopií. Nízké sedlo se nezdá, ale je docela pohodlný, se spolujezdcem zkušenost zatím nemám.

V dnešní době unifikovanejch bezpohlavních strojů je tohle prostě hrozně fajn mašina.
Takovej návrat k podstatě motorkaření, minimum elektroniky, silnej charakter a duch poctivýho železa, kterej ale nerezignoval na současnost.

Jsem prostě totálně nadšenej. Jasně, některý věci mi vaděj, třeba nenastavitelná vidle (model 2017 už jí dostal), ošklivá sériově-tuningová zadní lampa, plastový zrcátka… Ale jako celek je to mimořádně vydařenej bajk, kterej udělá radost všem, kdo to má v hlavě podobně jako já. ;)

17.10. 2017
Tak sezona pomalu končí a já jsem zase o něco chytřejší - a o skoro deset tisíc km vyježděnější. Je to jednoduchý - ta motorka mě baví i po roce. Dal jsem několik delších výletů a i Šumava na otočku (tedy nějakých 700km) se dala zvládnout za den celkem v pohodě. Ze sedla mě zadek nebolí ani po x set kilometrech, nohy mám zalomený víc než bych si přál, ale to není vina ergonomie jako spíš mojí přerostlosti. Trochu mi vadí vibrace při 5000 otackach (zrovna to je dálniční tempo), štítek Rizoma mi při zkoušení maximálky ulítnul, naštěstí se mi nezarazil do ksichtu, ale zůstal viset na posledním šroubku, asi není stavěnej na 220kmh. :) Jinak se potvrzuje to, co říkají ostatní recenze - je to syrový roadster. Jet rychle umí, ale sportka to není, jet daleko taky zvládne, ale cesťák to není ani náhodou, nejlíp se cejtí na hezkejch zakroucenejch okreskách s dobrým asfaltem, ale v mém případě plní i roli denního bajku při dojíždění do práce, ve městě je překvapivě obratnej a šířka válců mě nijak nelimituje - kam se vejdou řídítka, tam se vejde motor. Včera proběhl servis, oleje, filtry, svíčky a obě nové gumy, znovu jsem koupil Metzeler Roadtec Z8, jsem s nima spokojenej, drží fest a nájezd zvládly slušnej.

Líbí se mi, že jakmile se člověk přeinstaluje do sportovnějšího posezu, víc váhy na ruce, nohy na špičky a trochu víc zapracuje s tělem, s klidnýho brumly se stane docela buldog, kterej umí prohánět uječený šestky - a ty se potom divěj, co za stylovku je to předjelo.

A teď už jenom bodově:

ABS funguje na každý kolo zvlášť, takže občasným burnoutům nic nebrání.

Chybí mi ukazatel stavu paliva, orientuju se až podle rozsvícený kontrolky.

Taky bych ocenil vyhřívaný hefty, ale za origo chtěj majlant a Oxford (nebo něco takovýho) mi na to nesmí.

Brzdná síla motoru je impozantní, destičky jsou i po 10tis km na 80%, zadek v podstate netknutej.

Vzhledem k vyplejtanejm kolům jsou v pláštích duše, takže drobnej únik tam prostě je, je třeba častěji kontrolovat tlak a dofoukávat.

Nevím, k čemu jsou hlásiče na stupačkách, dřív než jich se člověk dotkne brzdou nebo řadičkou, což už je jenom mikrometr k hlavám válců - při ježdění na běžných silnicích prostě nesjedete gumy až po okraj, půlcentimetru poserproužku prostě vždycky zůstane - nebo prostě nejsem Sršeň. :)

Update červen 2018:
Tak Sršeň pořád nejsem, ale stupačky už vobrousit taky umím. Na běžné silnici to ale prostě nedám, při blbnutí na parkplacu ale jo. Ten úhel náklonu je ale už šílenej, stupačky jsou hodně nahoře, hlásič si škrtne až při jízdě vyloženě nesmyslnou kružnicí. Takže gumy konečně sjetý úplně do stran bez poserproužků.

Update říjen 2021:
Jezdím čím dál míň, letos tak 3000km, ale najntýčko si nechám až do důchodu a nikdy ho neprodám. Tu a tam si zajedu o víkendu na kafe, na výlet, na Berounsko, na hezký silnice, ale už to nebudu drtit každej den jako ještě nedávno. Mám pocit, že v týhle divný eko době to bude jednou docela vzácná relikvie a že za dvacet let bude motorka bez jakejchkoliv elektronickejch fíčur velká vzácnost. Taky mě docela překvapilo porovnání s novějším modelem (od roku 2017+), který už plní nový EURO, má napevno DB killery a přišlo o jeden kW. V tomhle srovnání jsem dost rád, že mám první evoluci, motor je šťavnatější, živější, ostřejší, hrubší, a není to jen pocit, i majitel novějšího modelu to (k jeho smůle) potvrzoval (když jsme si motorky několikrát prohodili).

Pár lidí se mě ptalo na hadry, ve kterejch jezdím / který nosím, že se jim to líbí a kde jsem to sehnal. Byla to skoro dva roky trvající laborace, měl jsem jasnou představu o stylu, ale zároveň jsem trval na funkčnosti. A taky jsem pedant na to, když mi něco nesedí úplně dokonale. Takže: gatě jsou od PMJ (http://www.pmj.it/en/), daj se objednat / vyzkoušet přes Insportline.cz, ty moje jsou model Legend, ale maj i jiný. Konečně úzký a dlouhý nohavice, konečně super barva, protektory na kolenou a balistická membrána (údajně lepší jak Aramid / kevlar). Sedej skvěle. Boty Dainese Street Biker, koupený v Ymotu. Bunda Helstons Cruiser Blue, netušil jsem, že budou Francouzi dělat takhle skvělý věci, jediná bunda, ve který jsem jak v ulitě, sedí dokonale a ještě nadělá spoustu parády. Koupeno v mr.43.cz. Helma Nexx X.G100R Motodrome (koupená v BikersCrown), konečně něco s retro stylovým designem, co ale přitom dobře sedí, nemlží se, nefouká do ní a má kvalitní složení skořepiny. Rukavice Macna Vortex Sport, jsou sice hnusný, ale integrovaný slidery a ochrana / překryv zápěstí jsou pro můj pocit nezbytný, když je vyloženě horko, beru jednoduchý letní motokrosový Foxe.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Taliján
Taliján napsal 04.08.22 v 23:32 10b.

RnineT se povedlo. Skvela stylovka a univerzal. Asi ji nutne potrebuju.

tommy_LV
tommy_LV napsal 30.10.20 v 11:47 10b.

_TV_
_TV_ napsal 03.04.19 v 15:26 10b.

Mooc krásná mašina! Taky po ní pokukuju, až budu za pár sezón přesedat na vetší Ať dobře slouží!

Martin1042
Martin1042 napsal 28.11.18 v 22:58 10b.

Krása Perfektní popis ať ti to jezdí

Petroslav
Petroslav napsal 02.09.18 v 15:07 10b.

Každému majiteli ninet bych doporučil demontovat DB kilery z koncovek výfuků, KN vzducháč a hlavně si nechat udělat Y svod jako náhradu za kat - motorka je znatelně ostřejší, pružnější od nízkých otáček a neuvěřitelně rychle se vytáčí. Fakt skvělá změna! A ten zvuk..

Více komentářů



TOPlist