PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Systema
Vloženo 12.2.2017
Aktualizováno 14.2.2017
Zobrazeno 1878x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Velmi pohodlné, robustní, spolehlivé a na svůj objem i provozně úsporné cestovní enduro, které je prověřené mnoha léty provozování a zkušeností jak mne, tak i majitelů po celém světě. Střední kubatůra motoru a jeho výkon pro můj styl cestování dostatečný

První dojmy - Pohodlné cestovní enduro, na kterém není problém cestovat stovky kilometrů na jeden zátah, aniž by byl člověk nějak zvlášte rozlámaný. U motorky oceňuji její spolehlivost a příjemnou spotřebu (dlouhodobá 3,8 l/100 km), která ve spojení s 22 l nádrží umožní při pohodovém (+/- předpisovém) cestování dojezd přes 550 km :-) Při nočním cestování je vynikající dvojice světel (žárovky typu H4), která výborně osvětlují vozovku a dálkové světla působí jako světelný tunel :-)

Recenze

Ačkoliv se mi vždy líbíla spousta motorek napříč všemi kategoriemi, tak k cestovním endurům mne to táhlo od mládí úplně nejvíce. Vždycky jsem obdivoval jejich mohutný vzhled a schopnost překonávat s bagáží dlouhé vzdálenosti jak na asfaltu, tak i na horších cestách, nebo i v nezpevněném terénu.

Proč zrovna Suzuki Dl 650 V-Strom -
Jak šel čas, tak se na první pozici mého favorita v kategorii cestovních endur dlouho držela Honda XL1000V Varadero, poté na mne příliš mohutného "varana" vystřídala střídmější Honda XL 700V Transalp. Pak se mi šťastnou náhodou dostal do rukou moto časopis se srovnávacím testem, který jako na potvoru vyhrál stroj Suzuki DL 650 V-Strom, no a... bylo rozhodnuto

Pohodlí při cestování -
Jízda na "Stromíkovi" je pro mne opravdu pohodlná a není problém během jedné vyjížďky v pohodě absolvovat 500+ km, aniž bych nějak trpěl nepohodlím, či potřeboval navštěvovat často (oproti spolucestovatelům) benzínové pumpy.
Na motorce jezdím většinu jízd sám a stylem "na pohodu". Nepotřebuji jet pilu, abych si vybudil hladinu adrenalinu v krvi, ale stačí mi tempo, při kterém zvládnu sledovat jak silniční provoz, tak se kochat okolní krajinou a pamětihodnostmi v blízkém okolí. Čas od času to však trochu protáhnu a oklepu karbon z ventilů a vyženu pavouky z výfuku - zvláštěpak při vyjížďkách s kámoši na sportovnějších mašinách

Motor -
Dvouválec 645 ccm do "V" s výkonem 49 kW mi vyhovuje svým charakterem i střídmou chutí na benzín. Vibrace od motoru jsou velmi dobře tlumeny a nepronikají do stupaček. Nejběžnější pásmo otáček, ve kterém se při klidné jízdě pohybuji je 3000-4000 ot./min. Motor při dálničních tachometrových 130 km/h točí okolo 6000 ot./min. Dlouhodobá průměrná spotřeba je 3,8 l/100 km, což je pro mne příjemným bonusem. Nejběžněji se však pohybuji v rozmezí cca 3,5-4 l/100 km. Jen pro zajímavost - minimálku mám do 3 l/100 km při sólo kochačce a maximálka je 4,6 l/100 km při dálničním tempu 140-150 km/h.
Vzpomínám si, že když měl brácha Jawu 350/640, tak ta normálně "žrala" 5l/100 km

Brzdy -
Co se týče brzd, tak pro mou potřebu jsou dostatečné jak svým nástupem, tak i finálním účinkem (nemám ABS). Přední vidlice se ponoří vždy předvídavě a naprostou většinu jízd si vystačím s brzdným účinkem dvouválce - brzdy používám jen při řešení krizových situací nebo při zastavování. Brzdný účinek motoru po zavření plynu je tak markantní, že při trochu rychlejším podřazování (bez meziplynu) způsobí bloknutí zadního kola.

Podvozek -
Motorka má větší rozvor 1540 mm, přední 19" kolo, nastavitené tlumení přední vidlice i zadní kyvky, což se pozitivně projevuje při přejezdech hlavně příčných nerovností.

Ovladatelnost a jízda -
Při jízdě na motorce oceňuji vzpřímenou a uvolněnou polohu jak trupu, tak i méně ostrý úhel "zalomení" nohou. Díky vyššímu posezu mám dobrý přehled o provozu před sebou, zvláště ve městě a kolonách vidím i přes několik vozidel.
Vyšší těžiště i hmotnost je pro mne citelná hlavně při manipulaci na místě, zvláště při otáčení a couvání... o mokré travě a jemném štěrkovém povrchu ani nemluvím
Při jízdě se však motorka lehce ovládá a chová se hodně předvídavě... pro někoho až možná nudně. Já to však hodnotím jako velké plus. Netoužím se "prát" s motorkou v každé zatáčce a po jízdě se cítit unavený, jako bych se právě vrátil z posilovny
Všechny ovladače jsou dobře dostupné a údaje z palubní přístrojovky jsou dobře čitelné. Ve velkých zpětných zrcátkách, které se za jízdy netřepou je dobře vidět provoz za zády. Sedadlo je v základu velmi pohodlné (skoro jako křeslo) a i spolujezdec má komfortu až až... což jsem párkrát vyzkoušel, když řídil brácha a málem jsem vzadu usnul

Až bude víc času, tak snad doplním další postřehy... a nebo raději budu více jezdit

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 19.02.17 v 12:26 10b.

Pěkná osvědčená motorka a hlavně dobře napsaná recenze. Ať slouží a posílám 10

M_o_m_a_n_e_k
M_o_m_a_n_e_k napsal 16.02.17 v 23:21 9b.

V rámci kubatury rozumná volba. Měl jsem Kawu Versys 650-také vlastně něco podobného - ve srovnávacím testu vyšla kawa trochu lépe a já ji koupil tenkrát hlavně proto, že versys má výfuk pod motorem a nepřekáží kufrům - Strom je zb ztečně širkoký "díky" nesmyslně umístěnému výfuku, ale každý má svůj pohled na věc. Když jsem na něm jel (také jsem o něm uvažoval), tak na šestku je to fakt dálniční rychlost a ušetří se za benzín (kawa ta má převodovku pořád jakoby do rychla), takže na dlouhé cesty je nakonec asi lepší Strom. Za mne 8 bodů... ale jen proto, že jsem šel dál a vím už co vím = jezdím s batůžkem a to je 650 málo. No dobrá... dám 9

paserack
paserack napsal 16.02.17 v 19:24 9b.

Ahoj, trochu mě zarazilo jak jsi popisoval brzdný účinek motoru. Co jsem zatím vyčetl, tak prý moc motorem nebrzdí. Sám jsem to ještě neověřil.Jestli jo, tak je to plus. Taky jsem teď koupil stroma, proto jen 9bodů (10 má ten můj )

Více komentářů



TOPlist