renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník CharlieRose
Vloženo 10.2.2017
Aktualizováno 10.12.2019
Zobrazeno 3 499x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Japonská klasika, vyrobená ve Španělsku, do Česka dovezená z Itálie

Více fotografii

Motorka koupena od přes bazos.cz

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: Můj velký favorit, ale to co jsem měl vyhlédnuté, tak buď horší stav nebo dražší. Navíc další starost s vodním chlazením.
Kawasaki ER 5: Ta se mi vzhledově líbila ze všech nejméně, ale fyzicky jsem ji nezkoušel.

První dojmy - Jelikož jsem jezdil na motorce naposledy před 18-ti lety v autoškole na Jawa 350 a před tím jen na Pionýru, tak k motorce přistupuji s respektem, ale zvyknul jsem si na ni rychle. Pro začátek má výkonu akorát (32,7 kW), hned se nestaví na zadní a brzdy - prostě brzdí.

Motorku bych doporučil pro - Moto je vhodná pro začátečníky hlavně menšího vzrůstu, ale vhodná je vlastně pro každého komu se líbí. Zkušenějším bude asi chybět výkon. Je snadno ovladatelná, i na místě.

Doplňky na motorce - Padací rám Fehling - decentní, pochromovaný, nekazí tolik vzhled moto, dobrá cena













Tankpad





Přední plexi Puig - nejlevnější, pěkný vzhled, jednoduchá instalace









Multifunkční přístroj KOSO Mini 3 - zobrazení času, napětí, vnější teploty





















Recenze

Tuto motorku jsem chtěl už od doby, kdy jsem ji poprvé uviděl v německém motokatalogo z roku 1990. Působí lehkým, jednoduchým a uhlazeným vzhledem. Žádná přeplácaná divočina. Žádná přehršel plastů a různé elektroniky. A ten rám z hranatech profilů je prostě úžasný. Vzhledu navíc přidá i zadní kotoučová brzda a zadní centrální odpružení.





Na obrázku je barevná verze z roku 1989, která je podle mne nejdokonalejší.

Já jsem si ale raději vybral novější model z roku 2004, jednak má hezčí řídítka s novějšími přepínači, větší nádrž na 20 l, lepší sedlo, hezčí zadní světlo, elektronický otáčkoměr ( s tím mechanickým bývají občas potíže),...
Hlavně jsem ale chtěl stříbrný rám, ten černý mi vzhledově moc nesedí.
Tyto novější modely se už sice nevyráběli v Japonsku, ale ve Španělsku. Spousta komponentů je přesto stejně Made in Japan.

Tato motorka je splněním dávného snu, který jsem si ve svých 37 letech rozhodl splnit.
Aut už jsem se nasytil, barák jsem dostavil, děcka pomalu odrůstaj, manželka ... :)
Chci prostě vyzkoušet jestli mě motorkaření chytí a tento stroj mi přijde ideální na poznání. Navíc ji chci využívat na občasné dojíždění do práce (50 km). Zatím nic víc s ní neplánuji.

Koupil jsem ji na podzim 2016 od jednoho kluka od Soběslavi, který ji nabízel na portálu bazos.cz za zajímavou cenu 36 000,- Kč. Když jsem ji porvé u něj uviděl, tak mě chytla na první pohled. Ten kluk ji víceméně jenom přeprodával, ale motorkám se věnuje, tak jsme si plácli. Ani jsem ji nezkoušel projet. Na motorce jsem před tím tak dlouho neseděl, že bych nevěl v tu chvíli ani jak na tom jet. Žádného známého motorkáře nemám, takže to byl takovej kauf na slepo, ale nelituji. Motorka je dovezená z Itálie a u nás měla jenom jednoho majitele, což je také +

Pořizovací cena nebyla konečná, ale s tím jsem počítal.
Bylo třeba vyměnit olej v předních vidlích (z pravé to krásně kapalo na přední kotouč) - Motorex 7,5W,
nové svíčky Denso X24EPR-U9,
nová Aku YUASA YB10L-B2 12V.
Nechal jsem hned ještě změřit ventilové vůle a seřídit karburátory.
Ještě mě čeká výměna obou pneu. (původní Metzeler Lasertec - přední dobrá, ale stářím lehce popraskaná, zadní - sjetá s výraznou plochou uprostřed)

Skoro všichni si stěžují na úložný prostor, ale mně se pod sedlo vešlo vše potřené v pohodě (nářadí, lékárnička, náhradní žárovky, nějaké gumicuky,..), dal jsem to do vodotěsných pytlíků a vycpal tím ty boční prostory v kapotáži.







Na podzim jsem toho už moc najezdit nestihl, spíše jsem jenom trénoval v práci na parkovišti, navíc na těch horších gumách. Zatím jsem žádnou krizovku neřešil. Navíc se mi líbí, že se svými 172 cm v pohodě dosáhnu na zem, což je pro začátečníka důležité.

Aktualizace 12/2019
Moje SUZA změnila majitele a zde je moje střízlivé hodnocení po 3. letech a najetých cca 8 000 km.
Líbilo se mi:
- klasický vzhled
- pěkný zvuk i s originál výfukem
- jednoduchý a točivý motor
- nezáludnost, předvídatelnost chování
- i na místě dobrá ovladatelnost - rozumná hmotnost stroje
- dobrá a levná dostupnost všech náhradních dílů i doplňků
- jednoduchý servis
- velká palivová nádrž
- malá spotřeba benzínu
- ještě poctivé zakrytí zadního kola - oceníte za deště

Nelíbilo se mi:
- karburátory - nutnost pravidelného seřizování
- ruční sytič
- neustálý boj s volnoběhem
- více váhy na rukou, posez není tak vzpřímený
- na delší vzdálenost nicmoc pohodlné originální sedlo
- absence ABS a palivoměru
- chybějící hodiny, teploměr a kontrola dobíjení (což jsem ale vyřešil externě)

SUZUKI GS 500, r.v. 2004 jsem vyměnil za HONDA NC 750S DCT, r.v. 2017, což je ve všech ohledech lepší stroj (samozřejmě v jiné cenové relaci).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
CharlieRose
CharlieRose napsal 06.08.17 v 17:35

GS 500 je na ruční manipulaci opravdu v pohodě, ikdyž také jsem ji jednou sundaval z hlavního stojanu a naklonil ji více od sebe a už jsem ji neudržel (naštěstí spadla do trávy). Před tím co jsem jezdil na Pionýru, tak toho jsem vzal pomalu do náruče.
Jinak na vyzkoušení se můžem domluvit, sice směrem na Klatovy moc nejezdím, ale rád udělám projížďku.
Napiš přes SZ kdy míváš čas.

Oki
Oki napsal 05.08.17 v 14:27 10b.

Krásně jsi to napsal a tak máš ode mne 10 bodů. Taky nejsem žádný čahoun a navíc starej dědek, který po této malé a lehké motorečce pokukuje. Jezdil jsem několik mašin - Jawa 350, Jawa 500 OHC a poslední byla Honda 700 Deauville.Koupil jsem jí dobře od kamaráda co propil papíry,ale ne zrovna vhodná pro mne.
Těžká a dost vysoká bestie, kterou jsem v počátku dával jen stěží na hlavní stojan a manipulace na místě byla za trest. Pouze ten kardan byl u ní dobrej. Za rok jsem jí prodal a nyní mi u mašiny zajímá už vždy jen váha a výška sedla. Koukám že jsme skoro sousedi, mohl bych se na ní někdy mrknout a taky si sednout, jak došáhnout nohama na zem ? Díky za odpověď.
Oskar (Kolinec) 777 308 318

CharlieRose
CharlieRose napsal 15.02.17 v 19:21

Mr.Kev - až na ten regulátor jsem to nenatlačil, ale díky za upozornění. Ještě se na to raději podívám, aby jsem tam kolem toho regulátoru měl pro jistotu více místa kvůli jeho chlazení.

Mr.Kev
Mr.Kev napsal 15.02.17 v 10:46 10b.

Krásná motorka , taky jsem rval potřebné věci do prostoru boční kapotáže, ale někdo mi nedoporučil zacpat tím regulátor dobíjení, který je na boku a má pasivní chlazení, tak jenom na to bacha, pokud ho tam máš taky.

kovotep
kovotep napsal 13.02.17 v 18:45

to mi povídej,mám ji ve sklepě,chodim vokolo ní jak mlsnej kocour a ta zatracená zima nekončí!

Více komentářů



TOPlist