renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 750 (1997)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JamesM
Vloženo 23.1.2017
Aktualizováno 17.3.2018
Zobrazeno 3 559x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Poctivě postavené enduro vycházející z Dakarového speciálu s klasickým V2 vzducháčem od Ducati. Přímá konkurence pro tehdejší Africa Twin, který je o poznání těžší, není to vlastně vidlicák a osobně mi přijde i ne tak solidně postavený.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 900: Příliš těžká, divný zvuk motoru, tolik výkonu nutně nepotřebuji, a především na Elefanta byla neodmítnutelná nabídka.

První dojmy - Nezáludná, příjemná a pohodlná motorka, motor táhne pěkně odspodu a má super zvuk, výkon je pro normální ježdění dostatečný, kapotáž dobře kryje proti větru. Opravdu univerzální, ale charakterem přitom zábavná motorka.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo nehoní maximální výkon, ale stačí mu "dostatečný", výměnou za pěkný zvuk a charakter motoru. Pro toho kdo nebude zanedbávat charakteristický servis Ducati motoru (ventilové vůle u Desma, řemeny). Nejde o významné náklady. Pro toho kdo chce občas i trochu vážněji zajet do terénu. Pro toho kdo chce motorku na kterou nenarazí na každém rohu, s prapůvodním základem v Dakarovém speciálu. Pro toho kdo je schopen semtam opravit a unést některé vrtochy dané např. stářím stroje, někdy Italskou elektrikou apod. I když pokud člověk nekoupí zanedbaný stroj a trošku se stará, tak v žádném případě nejde o nic zásadnějšího.

Doplňky na motorce - padáky, Scottoiler, pancéřová hadice přední brzdy, otevřené kryty pracovních ploch předních vidlic, Osram Nightbreaker žárovky světlometů, aditivum Prolong v motorovém oleji

Recenze

Pozitiva:

- zvuk a charakter V2 motoru Ducati
- dostatečný výkon na silnici, do terénu až příliš
- mokrá spojka (pro mě pozitivum), hydraulicky ovládaná
- pouze jeden kotouč vepředu, který ale brzdí dostatečně (pro mě pozitivum - nenabiju si v terénu, jednodušší, nižší neodpružená hmota)
- masivní přední vidlice, celkově solidní stavba rámu
- oproti předchozí generaci hliníková šroubovaná spodní část rámu ("kolíbka")
- celkově docela pěkně zpracované a slušné komponenty: ráfky, plasty (Acerbis), sedlo, výfuk, budíky, hliníkový kryt pod motorem, ...)
- nádrž je oproti předchozí generaci z plastu a je masivní
- univerzální pohodlná motorka
- motorka je stále poměrně dobře použitelná i v terénu, i když nižší sedlo, nižší zvdihy pérování, menší kola a vyšší hmotnost jdou proti, to je třeba si přiznat
- kapotáž
- vzduchem a olejem chlazený motor (má i své nevýhody viz. níže, ale je to jednoduchá konstrukce)
- 750 je mnohem rozšířenější a cenově dostupnější než 900, jejíž ceny letí do nesmyslných výšin, přitom zásadně něco lepšího nepřináší (trochu vyšší výkon, vstřikování u některých modelů a lepší přední vidlici USD s 2ma kotouči) - kdo nutně musí mít 900, tak ekonomičtější volba je modernější Gran Canyon

Negativa:

- italská elektrika
- vzducháč nemá rád příliš chladné, případně příliš teplé počasí (neohřeje se nebo se naopak přehřívá, hlavně při delším stání nebo při popojíždění nízkou rychlostí) - v chladnu by tomu velice pomohl termostat k olejovému chladiči, případně alespoň kohout nebo žaluzie, ve vedru zase větrák na ol. chladič (do toho bych se ale nepouštěl, jde s tím žít, stačí trochu hlídat teplotu)
- příliš měkké pérování, hlavně nenastavitelný předek jde v terénu rád na dorazy; i zdvih by mohl být o trošku vyšší // ale lze uspokojivě řešit výměnou/úpravou pružin
- nemá ještě vstřikování: karburátory jsou náladové, hlavně při startování studeného motoru; nejde citlivě regulovat přechod zavřený plyn/chci trošku ale plynule přidat - jízda tímto způsobem je "uškubaná"; nicméně jde částečně o vlastnost V2
- oproti předchozí generaci chybí nakopávačka a větší kola
- chybí 6tka v převodovce pro vyšší cestovní rychlost
- kola jsou pouze 19 a 17"
- nicmoc přístup kolem motoru
- bláto od předního blatníku (pokud si ho neprodloužíte) lítá na přední válec, do chladiče a až pod nádrž
- standartně nebyly montovány klasické enduro "harmoniky" na přední vidlice, ale pracovní plochy jsou odkryté vůči nečistotám
- oproti předchozí generaci již má palivové čerpadlo, avšak pouze membránové (to podezírám z horších startů po delším odstavení)
- oproti předchozí generaci již má (těžký) katalyzátor v tlumiči
- oproti předchozí generaci má pouze gumové hadice k brzdám a plovoucí brzdové třmeny, přední třmen je pouze 2pístek (stará byla 4pístek) - nicméně celkově brzdí tak akorát

- hmotnost by pro jízdu v terénu mohla být o 10-30kg nižší, ovšem na dnešní poměry cestovních endur jde o hodnotu skvělou
- oproti předchozí generaci je motorka víc pojatá pro jízdu po silnici než do terénu, i když zas tak zásadní problém to není - je to zase vykoupené některými lepšími řešeními // pro někoho je to samozřejmě spíš výhoda

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Scalio
Scalio napsal 13.01.19 v 20:06

pěkná

chipman
chipman napsal 28.01.17 v 13:31 10b.

Dik za typ!

Hery22
Hery22 napsal 27.01.17 v 10:31 10b.

Super stroj, já na něj nedám dopustit, i když pár problémů už jsem taky měl, dobíjení (v Rakousku mi baterii nabili a vydrzelo to az domum, pak byl potřeba vyměnit regulátor) a při cestě na Ukrajinu prasklo plynové lanko(to bylo s pomocí slovenského motorkare cca za hodinu provizorně zpravené a drží do dnes ) jinak pohoda

Carlo888
Carlo888 napsal 25.01.17 v 19:09 10b.

dobře popsáno,víš o čem píšeš,stroj to je fakt dobrej,já ho měl taky a nedal jsem na něj dopustit

spike-cz
spike-cz napsal 25.01.17 v 18:02 10b.

ať slouží a dělá radost

Více komentářů



TOPlist