renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sete
Vloženo 9.1.2017
Aktualizováno 30.8.2018
Zobrazeno 8 189x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Queen is back! Když šel před dvěma lety předchozí Advík z domu, tak jsem si slíbil, že jak jen to půjde, pořídím ho znovu. Tramtadadá, přivítejme Advíka nummer zwei! Bude sdílet garáž s BMW K1200RS, tak se snad nepoperou

Více fotografii

Motorka koupena od Svadik (Roudnice nad Labem) - Naprosto v pohodě, rozumná dohoda

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Vážný kandidát, ale radši jsem zakoupil stroj připravený na offroad už z fabriky. Přihlédl jsem i k vyššímu výkonu KTM
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Cena, upřednostnil jsem lepší off schopnosti KTM

První dojmy - Ač už jsem jí jednou měl, tak mě překvapila, jaký je to dravec. Nechtělo se jí moc zatáčet, později jsem zjistil, že měla podhuštěné pneu.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo chce univerzální motocykl, který je v terénu schopnější než většina jeho majitelů. A pro toho, kdo nechce GS, páč jich potká na každé vyjížďce pidlión

Doplňky na motorce - * padáky SW-Motech
* vyhřívané hefty Oxford
* rozšíření bočního stojánku
* 2x 12V zásuvka
* zvýšení řídítek o 25mm
* karbonová víka spojky a zapalování
* Cibus přemístění bočního stojánku
* Cibus plotna
* kryt nádobky zadní brzdy
* svod 2-1 + koncovka Akrapovič
* místo levého výfuku motokeg

Recenze

Kde se vzala? To jsem se takhle jednoho prosincového odpoledne díval z okna kanceláře a napadlo mě: Sakra, už jsem nějak dlouho nic nekoupil! Pozn. naposledy K1200RS v červenci Jen tak mrknu do inzerce, jestli tam jako náhodou není něco pěkného, co by stálo za to koupit. No bylo. Inzerát jsem ještě v rámci konzultace přeposlal kamarádovi s komentářem „Ty woe koukej, 10 let stará nová motorka!". Zavolal jsem, za 2 dny to jel omrknout a další den už jsem posílal zálohu na účet. S prodávajícím jsme byli naladěni na stejnou notu, fajnově jsme pokecali a když jsem si za týden pro motorku jel, byla už na mě přepsaná a kapříky měl kupující tou dobou už na účtu.
Pochopitelně jak jsem motorku přivezl domů, tak nastala ta pravá zima, abych si jako nemyslel, že se bude jezdit. Přesto se našlo pár dní, kdy jsem jí lehce provětral. Se současným Káčkem se budou parádně doplňovat, LC8 je dravec, Káčko klidná síla. Začínám mít ale podezření, že Helmut-aparát toho více nastojí než najezdí, i když na dovolenou ve dvou bych sáhl spíš po něm.
První úprava byla sundání toho obr-pléga, které je na fotkách a šlo do světa. Podle mě motorce vůbec nesluší a i kdyby fungovalo líp než origo, tak ho tam prostě nechci. Zato karbonovou masku s xenonama od Radeho bych tuze rád, uvidíme na jaře. Motorka je celkem pěkně vybavená, takže jí ani nemám co jiného nadělit, laďáky zatím řešit nebudu. Jen jsem v PPtuning objednal novou brzdovou hadici na zadek. Povedu jí od pumpy rovnou na třmen, vyhnu se tím ABS a to bude zasahovat jen na předku - na střídání onroad/offroad ideální věc, nebudu tak muset myslet na jeho vypínání. A když se na to zapomene, tak si člověk kolikrát připraví pěkně horké chvilky.
Co se týče jízdy samotné, tak oproti mé bývalé ´09 je rozdíl hlavně v jemnosti stříkačky, nula devítka je samet, tahle si občas při přidání plynu ráda cukne. Přijde mi, že reakce není vždy stejná, někdy cukne víc, jindy je to celkem jemné. Podvozek je na naše silnice super, brzdy tak akorát na kombinaci silnice-terén, ovladatelnost dobrá, fun faktor nadstandardní! Momentálně mám obuté E-07, na jaře chci obout něco špuntovnějšího. Mám v hledáčku Pirelli MT21, případně víc silničně zaměřené Shinko Adventure Trail. Vyloženě céčkové zatím obouvat nebudu, uvidíme jak se to vyvine, až jí dostanu v offroadových pasážích víc do ruky.
Ještě se neubráním jednomu srovnání s Káčkem, a sice dávání motorky na hlavní stojan. Káčko má natankované 285 kg a na stojan ho dám i v pantoflích s minimálním použitím síly. Na kačenu musí mít člověk jednak pevnou podrážku, použít ten správný grif a k tomu i dost síly. Zkrátka takhle blbě nešla na stojan žádná motorka, kterou jsem měl a že už jich bylo

To by po začátek stačilo, až nadrandím dalších pár kilometrů, tak sem zase něco chytrého napíšu

Říjen 2017 - s motorkou už jsem najezdil nějaký ten tisíc km, přidám tedy pár postřehů. Rumunsko proběhlo v pohodě, odjel jsem ho na sadě pneu Mitas MC-23 Rockrider. Po návratu a dalším ježdění po CZ se mi motorka zdála na silnici zbytečně neklidná, při přejezdu nerovností se vlnila jak žoužala. Sundal jsem tedy zadní pneu a místo ní dal Mitas E-07. Teď už je jízda naprosto v pohodě, kombinace předek MC23 / zadek E-07 mi vyhovuje. Taky jsem provedl kalibraci řídící jednotky podle návodu zde a musím konstatovat, že to opravdu funguje. Reakce na plyn se pod 3tis.otáček krásně zjemnila, žádné cukání se nekoná, méně i v tomto pásmu brzdí motorem, prostě paráda. Vesnice a města jezdím při tachometrových 57 km/h běžně na čtyřku a motor se i z těchto nízkých otáček krásně sbírá. Následně jsem vyměnil originál 17z pastorek za 16z a to jízdnímu projevu taky prospělo. U pozdějších ročníků (myslím od '09) se už 16z dával standardně. Ještě si pohrávám s myšlenkou vyměnit rozetu 42 -> 45. No uvidíme, jestli víc zahořím do off ježdění, tak to tu 45 bude chtít určitě.

Srpen 2018 - motorka má nového majitele. Po dokoupení Blackbirda jsem si chvilku liboval, jak se ty dvě krásně doplňují, ale pořádně jsem neujezdil ani jednu. Tak se mi v hlavě začala rodit myšlenka vyměnit je za jeden stroj, který zastane obě. Nelítám na Blackbirdu 250 km/h ani se nevyžívám jezdit s LC8 v těžkém terénu, takže se nějaký ten vhodný nástupce určitě najde. Kandidáti: Multistrada 1200, Crosstourer a 1190 Adventure

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
slamabiker
slamabiker napsal 07.11.18 v 09:18 10b.

Pěkná práce

AfricaTwinL2
AfricaTwinL2 napsal 26.04.18 v 11:03 10b.

ať to šlape jak má

MichalXTZ
MichalXTZ napsal 10.01.18 v 18:56 10b.

Krásná

alexander
alexander napsal 02.01.18 v 07:39 10b.

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 01.01.18 v 16:59 9b.

Na Silvestra v Mejtě jsem ji viděl naživo- oranžádu - udělala dojem. Tahle bar. kombinace hezčí než oranžová (ale míň KTM )... Zvuk hlubokej, ale ty dva valce - trochu trabantoidní... (bodik dolů)Já, bejt rakušákama udělám 1000cm jednoválec... To by byl pak světovej rekord. Oproti GS je to fantazie... vysokej dravej kůň, a dá se na něm jezdit i v zimě (závidim)

Více komentářů



TOPlist