renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 1000R (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bladerunner
Vloženo 8.1.2017
Aktualizováno 22.4.2021
Zobrazeno 7 379x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Sportovně cestovní univerzální a spolehlivá motorka.

Více fotografii

Výška jezdce: 196 cm

První dojmy - První dojem byl stejný jako z každé Hondy, kterou jsem měl. Ovladače na správných místech, perfektní těžiště, motorka skvěle ovladatelná, dávkování plynu přesné s okamžitou odezvou. Vše funguje jak má.

Doplňky na motorce -



Recenze

Mé předchozí stroje:
CBR600F3-natočil jsem cca 42tkm
CBR600F4i-natočil jsem asi 15 tkm
CBR600RR-natočil jsem cca 10 tkm
CBR929RR-natočil jsem cca 8 tkm
CBR1000RR-natočil jsem cca 10 tkm
Podtrženo, sečteno samé kapoty. Byť srdce by chtělo další, rozum velel že musím zvolnit.

Vybíral jsem z několika naked mašin - SF1098, ST1050, Tuono V4R.

- Speed Triple - 1050R
Mašina osazena špičkovými komponenty - brembo, Ohlins, Arrow ale unešený jsem z toho nebyl. Výkon 3-válce mě nenadchnul, protože jsem postrádal výraznější projev nebo zátah. Motorka na mě působila trošku těžkopádně resp. těžiště poměrně vysoko (baterka je u krku řízení). Pozez uvolněný, stupačky akorát, budíky trochu dětské, ale ocenil jsem analogový otáčkoměr. Podvozek tuhý, ne tvrdý, brzy dostačující, sound příjemný a celkem ojedinělý. Za cenu 280 tis. jsem to ale vyloučil, ačkoliv byla moc hezká.

- Streetfighter 1098S -
Opět osazeno top komponenty Brembo, Ohlins, Termignoni. Motorka super lehká cca 165 kg, podvozek super tvrdý, koule v nádrži, ačkoliv jsem jezdil 15 let supersporty tak paže jsem cítil po pár kilometrech ve městě. Brzdy ostré, na můj vkus do běžného provozu zbytečně moc. Na 1. kruháči bylo vymalováno. Ačkoliv jsem motor na 2. stupeň udržoval uměle při životě spojkou, bylo to trápení a na dalším řadím za 1. Výsledek nebyl o moc lepší. Místo abych se soustředil na jízdu a silniční provoz, musím dávat bacha aby mi ten 2-vál nechcíp. Skáče to jak koza. Výjezd z města už je příjemnější. 2, 3, 4 a motorka krásně letí. Pažím se ulevilo, motor pěje italskou operetu a upaluju s větrem o závod. Nic netrvá věčně, dojíždím kolonu aut a tragédie z města se opakuje. Závěr: podvozek, váha, sound, design super. Jelikož chci na mašině jet výlet do Rakouska, po brzdách, převodech a tragických budících tento stroj vylučuji.

- Tuono V4R
Bohužel jsem na ní nakonec nejel. V inzerci byl pouze 1 ks, dovoz, padnutý a navíc žlutý. Vyloučeno.

Portfolio potencionálních mašin se zmenšilo, a zůstaly už jen 2 stroje, které jsem nechtěl. Nezbývá než volit cestu zdravého rozumu a opět jsem u japonce.

Novinka Suzuki GSX S 1000. V ojetinách není, čili pouze nový stroj. V testech vychází velmi dobře a za cenu 290 tis. s DPH v modré Suzuki barvě je to zajímavá alternativa.

Co čert nechtěl, po půl roce mi přišla odpověď na můj inzerát koupím CB1000R, nebouranou, do 10 tis. km, po 1. majiteli, koupenou v čr.

Po krátkém hovoru, několika rozmazaných fotkách z tmavé garáže, vyrážím další den ve vypůjčené dodávce cca 450 km ze Vsetína do Ústí nad Labem.

Motorka s nosičem, špinavá za 2 sezóny, vyhřívané gripy a výfuk IXIL jak od Řeháka (Řehák je můj kámoš topenář). Původní díly ke stroji. Majitel mi sdělil, že pokud je stroj jeho, není možná projížďka ani při zaplacení kupní ceny. Kupuji, prohlásil jsem.

Až po přepise na úřadě jsem si mohl motorku projet. 5 km okolo města mi dalo zapravdu, že jsem se rozhodl správně.

Motorka má dobré těžiště, nádherné orig. kvalitní lakování HRC se zlatými koly, ukazatel rychlosti, vyhřívané gripy. Ukazatel rychlosti není až takovou nutností, kvalty nejsou tak blízko u sebe jako např. u CBR600RR, dá se celkem poznat co tam je (až na vyjímky např. když jedeš z Bratislavy do Vídně na 5-ku, že :)
Řazení krátké a přesné, žádné falešné neutrály se nekonají.
Brzdy relativně dostačující, motor by mohl mít nějaký kopanec ve špičce (původní motor z cbr1000rr), ale nevadí. Je to litr, má to tah a jak známo, objem ničím nenahradíš. Když potřebuješ předjet, stačí potáhnout pořádně za plyn a šlape jako hodiny. Není třeba podřazovat jako např. u FZ8 a to ani ve 2. Co ale musí dole je IXIL. Velmi oceňuji úložný prostor pod sedlem.
Stále nechápu, že i když nemaj už biky výfuk pod sedlem, nevejde tam ani peněženka (není případ CB1000R).
Co mohu doporučit a nikdy mne nenapadlo si to koupit, jsou vyhřívané gripy. Věc, která je praktická nejen do horšího počasí. Například na delší večerní přejezd nad 100 km mi tato věcička přijde vhod i v létě.
Technika a údržba jsou klíčové nejen pro Jawu 20, že.
Původní pneu Bridgestone šly ihned po zakoupení stroje dole (KO). Zadek měl střed totálně v prdeli, předek na první dojem ok. Ale ze zásady měním sadu, nemíním si rozbít hubu a mašinu kvůli dvojce za novou přední gumu.
Po krátkém rozmýšlení mi padly do oka Michelin Pilot Road, dvousměsky, hodně členité(nová sada DOT 2016). Osvědčily se za deště v Alpách a velmi příjemně jsem byl překvapen i na okruhu v Brně. Aktuálně mají najeto 4 tis. km (2016) a vypadá to, že tak 5 je ještě před nimi. Kontroluji tlak co 14 dnů nebo před jízdou (nejezdím každý den, ale ze zkušenosti 2 desetiny dělají opravdu hodně).
Opětovně se dostáváme k problematice výfuku, protože chytrolín který jej dal vedle kola taky vymyslel, že pokud chceš sundat kolo, musíš sundat i výfuk čili celý traktor rozdělat!!! (odborník žasne, laik se diví).
Desky, řetěz - zatím vše originál. Až budu měnit desky, určitě za originály!
Podvozek - po 2. jízdě jsem vyhodnotil, že mi vyhovuje tvrdší nastavení. Vycházím z aktuálního nastavení z fabriky dle brožury Honda. Doporučuji si zapisovat co se měnilo vůči výchozímu stavu a kam pro případ, že se bude třeba vrátit k původnímu nastavení případně netovárnímu. Předek jsem přitvrdil dle uvážení včetně odskoku (vidlice je plně nastavitelná), zadní tlumič jde trochu hůř (není plně stavitelný). Pro jízdu ve 2 je třeba přitáhnout alespoň pružinu. Mně osobně vyhovuje tvrdší nastavení do supersportu i při jízdě v 1. Zde bych si dovolil podotknout, že není nad to když k tomu přijde odborník (ne kutil - nejsem odborník, ale jezdím fully i downhill mtb, snad nejsem úplně mimo i když na DH je to třeba.
Přesto doporučuji se obrátit raději na odborníka!

Ale zpátky ke stroji. Doma jsem to 1x umyl Militem, 2x Jarem, řetěz do pračky, nosič dole, následovalo pronto na kapoty, IXIL na inzerci (skoro se o něj porvali, což nechápu!!) a motorka jak cumel.

K cestování mohu sdělit asi toto - jezdím bez spolujezdce čili mi stačí 1 nosič na 1 kufr typu top case o velikosti 56 litrů kde narvu co potřebuji na 5 dní pro mne. Zde nutno říci, že poměrně dost místa je třeba obětovat pro nepromok, ale bohužel bez něj to nejde. Mapu, doklady, telefon, vodu a sváču typu lepeňák vezu pak v malé kabelce s magnetem na uzávěru nádrže.

Abych jen nechválil, několik drobných nedostatků jsem přeci jen našel:
ad 1. váha mašiny není zrovna nejnižší pakliže se jedná o jediného sportovního naháče od Hondy v nabídce po několik let. Hmotnost stroje je zejména citelná při překlápění v sérii zatáček (Mariazell apod.). Je třeba se tlačit poměrně hodně do stupeček a pod motorku a pak to jde snadněji (zejména v krizi). Je to o zvyku, ale treba s tým rátat. Naopak výhodou trochu je, že motorka je velmi stabilní i na horších silnicích, kde ji jen tak něco nerozhodí. Ono to zařízení již má svá léta, že?
Podotýkám, že nepotřebuji tlumič řízení.

ad 2. brzdy čmeláka, který má motor z letadla CBR1000RR Fireblade nejsou bůh ví co. Pakliže motor z RR rozparádíš na rovince a potřebuješ to zašlápnout, je třeba za to pořádně vzít dříve např. oproti RR o dost dříve. Hmotnost motorky taky udělá taky své. Podotýkám, že mám verzi bez ABS tj. brzy TOKICO. Bratr má s ABS (Nissin) a projev se mi zdá lepší.

2018 - vybírám nové pneu. Ačkoliv i po 11000 km (6/2018) je vzorek cca 3 mm, jedu za týden na okruh a pro pohodu a jistotu mou i stroje přezuji. Po zkušenosti s "tourist" pneu, kterým nemohu nic vytknout ba naopak, zůstanu u dvou směsové Michelin Pilot road a vezmu asi 5-ky. Co musím říci, že vlastnosti gum se za 10 let vývoje posunuly o několik světelných let v kvalitě vpřed. Turistika i pod 15 stupňů celsia s novinami pod kombinézou, silný déšť v nepromoku v alpách, brždění i na poslední chvíli na okruhu v brně anebo lítání kolem komína typu "šumava ring" vše 100% a pánové ta životnost je neuvěřitelná!!! Za 5500 kč nová sada pro běžného jezdce absolutně dostačující.
Jinak na sezónu 2020 - volej, filtr, brzdovka + nové origo desky na předek + hyudraulika do spojky, luft firtr v cajku tak teda tradá.

Tak ať Vám to jezdí!

p.s. Díky všem, kteří si četli mé postřehy, snad pomohou při výběru tohoto stroje a přikládám odkaz na video z výletu :)





Po 4 sezónách bez absolutního problému a se slzami v očích se motorka prodala 1. zájemci který ji viděl. Srdcovka je pryč.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Milda_16
Milda_16 napsal 18.07.21 v 22:39 10b.

Je to krasavice.

JaryOne
JaryOne napsal 11.10.20 v 11:59 10b.

Super čtení :) Akorát jsi mi zadělal na problém... Teď už vím, že CB 1000R prostě chci. Hornet půjde do světa :(

puod
puod napsal 30.09.20 v 08:41 10b.

Není nad to vybrat motorku, co ti proste sedí, super popis, at to jezdi

FZ1-tona
FZ1-tona napsal 05.01.18 v 22:42 10b.

Paráda,Máte dobrou partu,Jak Honda sraz.Také jednu vlastním,souhlas co o motorce píšeš.Vyrážím také ,většinou bohužel sám.
Ať Vám to jede i v roce 2018 bez problémů.

Jakubkarcz
Jakubkarcz napsal 19.08.17 v 19:41 9b.

Fajn recenze, možná to bude znít divně ale díky za ní, jak už někdo napsal taková recenze pomůže přímo těm co koukaj po tomhle bajku ale nikdo z kamarádů jí nemá :) tak ať šlape a slouží bez nehody dál a doveze jen tam kam ty budeš chtít :)

Více komentářů



TOPlist