PROFIL MOTORKY

Honda CB 1000R (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bladerunner
Vloženo 8.1.2017
Aktualizováno 6.8.2017
Zobrazeno 2663x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Sportovně cestovní univerzální a spolehlivá motorka.

Více fotografii

První dojmy - První dojem byl stejný jako z každé Hondy, kterou jsem měl. Ovladače na správných místech, perfektní těžiště, motorka skvěle ovladatelná, dávkování plynu přesné s okamžitou odezvou. Vše funguje jak má.

Doplňky na motorce -



Recenze

Vybíral jsem z několika naked mašin - SF1098, ST1050, Tuono V4R.

Nejprve uvedu, proč jsem si nevybral výše uvedené stroje. Za důležité považuju uvést, že jsem měl jenom supersporty, ale protože nikdo nemládne, chtěl jsem zvolnit.

- Speed Triple - 1050R
Mašina osazena špičkovými komponenty - brembo, Ohlins, Arrow ale unešený jsem z toho nebyl. Výkon 3-válce mě nenadchnul, protože jsem postrádal výraznější projev nebo zátah. Motorka na mě působila trošku těžkopádně resp. těžiště poměrně vysoko (baterka je u krku řízení). Pozez uvolněný, stupačky akorát, budíky trochu dětské, ale ocenil jsem analogový otáčkoměr. Podvozek tuhý, ne tvrdý, brzy dostačující, sound příjemný a celkem ojedinělý. Za cenu 280 tis. jsem to ale vyloučil, ačkoliv byla moc hezká.

- Streetfighter 1098S -
Opět osazeno top komponenty Brembo, Ohlins, Termignoni. Motorka super lehká cca 165 kg, podvozek super tvrdý, koule v nádrži, ačkoliv jsem jezdil 15 let supersporty tak paže jsem cítil po pár kilometrech ve městě. Brzdy ostré, na můj vkus do běžného provozu zbytečně moc. Na 1. kruháči bylo vymalováno. Ačkoliv jsem motor na 2. stupeň udržoval uměle při životě spojkou, bylo to trápení a na dalším řadím za 1. Výsledek nebyl o moc lepší. Místo abych se soustředil na jízdu a silniční provoz, musím dávat bacha aby mi ten 2-vál nechcíp. Skáče to jak koza. Výjezd z města už je příjemnější. 2, 3, 4 a motorka krásně letí. Pažím se ulevilo, motor pěje italskou operetu a upaluju s větrem o závod. Nic netrvá věčně, dojíždím kolonu aut a tragédie z města se opakuje. Závěr: podvozek, váha, sound, design super. Jelikož chci na mašině jet výlet do Rakouska, po brzdách, převodech a tragických budících tento stroj vylučuji.

- Tuono V4R
Bohužel jsem na ní nakonec nejel. V inzerci byl pouze 1 ks, dovoz, padnutý a navíc žlutý. Vyloučeno.

Portfolio potencionálních mašin se zmenšilo, a zůstaly už jen 2 stroje, které jsem nechtěl. Nezbývá než volit cestu zdravého rozumu a opět jsem u japonce.

Novinka Suzuki GSX S 1000. V ojetinách není, čili pouze nový stroj. V testech vychází velmi dobře a za cenu 290 tis. s DPH v modré Suzuki barvě je to zajímavá alternativa.

Co čert nechtěl, po půl roce mi přišla odpověď na můj inzerát koupím CB1000R, nebouranou, okolo 10 tis. km, po 1. majiteli, koupenou v čr.

Po krátkém hovoru, několika rozmazaných fotkách z tmavé garáže, vyrážím další den ve vypůjčené dodávce cca 450 km ze Vsetína do Ústí nad Labem.

Motorka s nosičem, špinavá za 2 sezóny, vyhřívané gripy a výfuk IXIL jak od Řeháka (Řehák je můj kámoš topenář). Původní díly ke stroji. Majitel mi sdělil, že pokud je stroj jeho, není možná projížďka ani při zaplacení kupní ceny. Kupuji, prohlásil jsem.

Až po přepise na úřadě jsem si mohl motorku projet. 5 km okolo města mi dalo zapravdu, že jsem se rozhodl správně.

Motorka má dobré těžiště, nádherné orig. kvalitní lakování HRC se zlatými koly, ukazatel rychlosti, vyhřívané gripy. Ukazatel rychlosti není až takovou nutností, kvalty nejsou tak blízko u sebe jako např. u CBR600RR, dá se celkem poznat co tam je (až na vyjímky např. když jedeš z Bratislavy do Vídně na 5-ku, že :)
Řazení krátké a přesné, žádné falešné neutrály se nekonají.
Brzdy dostačující, motor by mohl mít nějaký kopanec ve špičce (původní motor z cbr1000rr), ale nevadí. Je to litr, má to tah. Když potřebuješ předjet, stačí potáhnout pořádně za plyn a šlape jako hodiny. Není třeba podřazovat jako např. u FZ8. Co ale musí dole je IXIL. Velmi oceňuji úložný prostor pod sedlem.
Stále nechápu, že i když nemaj už biky výfuk pod sedlem, nevejde tam ani peněženka (není případ CB1000R).
Co mohu doporučit a nikdy mne nenapadlo si to koupit, jsou vyhřívané gripy. Věc, která je praktická nejen do horšího počasí. Například na delší večerní přejezd nad 100 km mi tato věcička přijde vhod i v létě.
Technika a údržba jsou klíčové nejen pro Jawu 20, že.
Původní pneu Bridgestone šly ihned po zakoupení stroje dole (KO). Zadek měl střed totálně v prdeli, předek na první dojem ok. Ale ze zásady měním sadu, nemíním si rozbít hubu a mašinu kvůli dvojce.
Po krátkém rozmýšlení mi padly do oka Michelin Pilot Road, dvousměsky, hodně členité(nová sada DOT 2016). Osvědčily se za deště v Alpách a velmi příjemně jsem byl překvapen i na okruhu v Brně. Aktuálně mají najeto 4 tis. km a vypadá to, že tak 5 je ještě před nimi. Kontroluji tlak co 14 dnů nebo před jízdou (nejezdím každý den, ale ze zkušenosti 2 desetiny dělají opravdu hodně).
Opětovně se dostáváme k problematice výfuku, protože chytrolín který jej dal vedle kola taky vymyslel, že pokud chceš sundat kolo, musíš sundat i výfuk (odborník žasne, laik se diví).
Desky, řetěz - zatím vše originál. Až budu měnit desky, určitě za originály!
Podvozek - po 2. jízdě jsem vyhodnotil, že mi vyhovuje tvrdší nastavení. Vycházím z aktuálního nastavení z fabriky dle brožury Honda. Doporučuji si zapisovat co se měnilo vůči výchozímu stavu a kam pro případ, že se bude třeba vrátit k původnímu nastavení případně netovárnímu. Předek jsem přitvrdil dle uvážení včetně odskoku (vidlice je plně nastavitelná), zadní tlumič jde trochu hůř (není plně stavitelný). Pro jízdu ve 2 je třeba přitáhnout alespoň pružinu. Mně osobně vyhovuje tvrdší nastavení do supersportu i při jízdě v 1. Zde bych si dovolil podotknout, že není nad to když k tomu přijde odborník (ne kutil - nejsem odborník, ale jezdím fully i downhill mtb, snad nejsem úplně mimo i když na DH je to třeba.
Přesto doporučuji se obrátit raději na odborníka!

Ale zpátky ke stroji. Doma jsem to 1x umyl Militem, 2x Jarem, řetěz do pračky, nosič dole, následovalo pronto na kapoty, IXIL na inzerci a motorka jak cumel.

Tuto sezóznu jsem stihl Harmanec, Jeseníky, Motoškolu v Brně a Rakousko.
V dešti nebo na suchu, v horách nebo u moře, motorka šlape jako hodinky. V obci na 5-ku 50km/h, otočím plynem a je tam kilo 50 bez a bez keců.
Sezóna 2016 se bude těžko překonávat, ale už se těším na Rakousko 2017, ale hlavně na výlet s kamarády!

p.s. Díky všem, kteří si četli mé postřehy, snad pomohou při výběru tohoto stroje a přikládám odkaz na video z výletu :)



Sezóna 2017 pomalu začíná. Bike je připraven. Přes zimu kompletní očista - mouchy, nerez, hliník - vše očištěno, vyleštěno. První nemilé překvapení byl neúspěšný start motoru. Baterka vzala za své a po 6-ti letech je kaput ačkoliv jsem ji přes zimu vymontoval a 1 x nabil. V servise mne však uklidnili, že je to žalostně málo. Gelovou musím údajně 1x měsíčně nabíjet pokud nejezdím a navíc je třeba mít spešl nabíječku. Zase jsem chytřejší, ale nevím jestli to bude stačit. Nastalo tedy dilema co tam dát. No-name z auto kelly za 450,- nebo Yuasa za 2500 kč? Vybral jsem EXIDE za litr, tak snad jsem nešláp vedle. Povedlo se. Dnes je 30.3. a moto je 100% připraveno.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jakubkarcz
Jakubkarcz napsal 19.08.17 v 19:41 9b.

Fajn recenze, možná to bude znít divně ale díky za ní, jak už někdo napsal taková recenze pomůže přímo těm co koukaj po tomhle bajku ale nikdo z kamarádů jí nemá :) tak ať šlape a slouží bez nehody dál a doveze jen tam kam ty budeš chtít :)

janekbiker
janekbiker napsal 18.01.17 v 15:37 10b.

Luxusní kousek a super recenze s postřehy.

fzedko
fzedko napsal 18.01.17 v 11:51 10b.

Dobře popsané dojmy pro člověka, který si chce pořídit právě takové moto, na běžné ježdění, což je nás většina. Člověk tak získá potřebnější info, než z nějakého redakčního testu na okruhu, kolik motorka točí apod., co běžný motorkář na běžné silnici úplně tak nevyhodnotí.

Za mně 10b , sám ji teď mám, mašina využitelná na cestování, výlety kolem komína a města... a dokáže člověka zabavit i na okruhu.

Více komentářů



TOPlist