renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bladerunner
Vloženo 8.1.2017
Aktualizováno 17.5.2020
Zobrazeno 1 186x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Srdcovka, která mě doufám nikdy neomrzí. Jednoduchá obsluha i údržba a když funguje většina věcí jak má, tak i bezstarostná jízda.

Výška jezdce: 196 cm

První dojmy - "Rohlík". úsměv od ucha k uchu. To byl můj dojem z pionýra, když jsem se na něm projel poprvé před téměř 30-ti lety i nyní. Stroj, který má charizma. Téměř každý jej pozná pro jeho nezaměnitelný zvuk i vzhled.

Recenze

Pionýr mne vždy bavil a jsem moc rád že to trvá dosud. V parném létě vezmu kraťasy, kokos, brejle, stovku dám do ponožky na benzín a zmrzlinu a mažu. Cestou, necestou, 2 nebo 3 hodiny, je mi to 5. Kolikrát se bavím, když vidím ostatní motorkáře upocené a navlečené v kombinézách, rukavicích, kožených botech a integrálkách.
Sranda je, když jedu do karlovic na koupák a přijedeme ze Vsetína všichni téměř stejně, jen trochu v jiné kondici :)

Po technické stránce jsem se snažil opravit a repasovat vše co bylo nutné pro spolehlivější provoz.

- výměna duší i plášťů (paradoxně nové duše nedrží tlak a 1x za 14 dnů je třeba foukat, což se mi u původních dílů nestalo. Původní, lepené jsem samozřejmě hloupě vyhodil)
- repase zadních tlumičů (byly bez oleje, hodně to mlátilo)
- repase přední vidlice - silony (kolo při brždění plavalo)
- lanko zadní brzy - nové, ostatní ok
- pakny a bubny očištěny
- nové výplety kol (dal jsem jen ZN špice, což byla chyba - nekvalitní povrchová úprava)
- nová ložiska kol
- výměna sedla (originál sedlo jsem koupil 3 roky před koupí stroje, čili se hodilo)
- s ohledem na stáří stroje a korozi zadní stavby jsem se rozhodl lakovat i rám
- generálka motoru - neodolal jsem a po 3 sezónách jsem jej svěřil odborníkům (výbrus, píst, kroužky, klika, ložiska, spojka a pád drobností)
- rozeta - původní čepy na původní rozetě byly dost vychozené a volné (projel jsem v naftě asi 1500 kč po 6-ti burzách abych sehnal původní díl za 300,- )
- hlavní stojan - získal jsem při koupi stroje společně s bedýnkou původní dílů z Mototechny (k nezaplacení)
- čištění výfuku - karbonu asi 300g
- koleno výfuku - asi největší problém sehnat koleno výfuku určené pro typ "20" - je jiné než na ostatní typy samozřejmě, ačkoliv většina prodejců tvrdí že je stejné (není)
- po 2. sezóně mne přestalo bavit x-krát čistit trysky, čili na doporučení kamaráda Jakuba jsme nádrž nechali vylít pryskyřicí
- vzduchový filtr - box - aktuální problém - původní gumové díly teplem a stářím za ta léta ztvrdly a nedrží dobře na karbecu. Čínu tam nechci dávat, čili cíl na rok 2017 je opět vyrazit na burzy!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
holtík
holtík napsal 12.01.17 v 05:40 10b.

Můj první stroj. To se psal rok 1976. To byly časy. Jasná desítka.

Honza_KH
Honza_KH napsal 10.01.17 v 17:52 10b.

Moc pěknej

Milan1963
Milan1963 napsal 09.01.17 v 10:32 10b.

Krásný, na úplně stejném, modrém se stříkaným nápisem jsem tačínal. No, ukradli ho, tak mám jiného...těch vynaložených peněz nelituj, jet na pěkném pionýru je radostí...

Více komentářů



TOPlist