Srdcovka, která mě doufám nikdy neomrzí. Jednoduchá obsluha i údržba a když funguje většina věcí jak má, tak i bezstarostná jízda.
Výška jezdce: 196 cm
První dojmy - "Rohlík". úsměv od ucha k uchu. To byl můj dojem z pionýra, když jsem se na něm projel poprvé před téměř 30-ti lety i nyní. Stroj, který má charizma. Téměř každý jej pozná pro jeho nezaměnitelný zvuk i vzhled.
Recenze
Pionýr mne vždy bavil a jsem moc rád že to trvá dosud. V parném létě vezmu kraťasy, kokos, brejle, stovku dám do ponožky na benzín a zmrzlinu a mažu. Cestou, necestou, 2 nebo 3 hodiny, je mi to 5. Kolikrát se bavím, když vidím ostatní motorkáře upocené a navlečené v kombinézách, rukavicích, kožených botech a integrálkách.
Sranda je, když jedu do karlovic na koupák a přijedeme ze Vsetína všichni téměř stejně, jen trochu v jiné kondici :)
Po technické stránce jsem se snažil opravit a repasovat vše co bylo nutné pro spolehlivější provoz.
- výměna duší i plášťů (paradoxně nové duše nedrží tlak a 1x za 14 dnů je třeba foukat, což se mi u původních dílů nestalo. Původní, lepené jsem samozřejmě hloupě vyhodil)
- repase zadních tlumičů (byly bez oleje, hodně to mlátilo)
- repase přední vidlice - silony (kolo při brždění plavalo)
- lanko zadní brzy - nové, ostatní ok
- pakny a bubny očištěny
- nové výplety kol (dal jsem jen ZN špice, což byla chyba - nekvalitní povrchová úprava)
- nová ložiska kol
- výměna sedla (originál sedlo jsem koupil 3 roky před koupí stroje, čili se hodilo)
- s ohledem na stáří stroje a korozi zadní stavby jsem se rozhodl lakovat i rám
- generálka motoru - neodolal jsem a po 3 sezónách jsem jej svěřil odborníkům (výbrus, píst, kroužky, klika, ložiska, spojka a pád drobností)
- rozeta - původní čepy na původní rozetě byly dost vychozené a volné (projel jsem v naftě asi 1500 kč po 6-ti burzách abych sehnal původní díl za 300,- )
- hlavní stojan - získal jsem při koupi stroje společně s bedýnkou původní dílů z Mototechny (k nezaplacení)
- čištění výfuku - karbonu asi 300g
- koleno výfuku - asi největší problém sehnat koleno výfuku určené pro typ "20" - je jiné než na ostatní typy samozřejmě, ačkoliv většina prodejců tvrdí že je stejné (není)
- po 2. sezóně mne přestalo bavit x-krát čistit trysky, čili na doporučení kamaráda Jakuba jsme nádrž nechali vylít pryskyřicí
- vzduchový filtr - box - aktuální problém - původní gumové díly teplem a stářím za ta léta ztvrdly a nedrží dobře na karbecu. Čínu tam nechci dávat, čili cíl na rok 2017 je opět vyrazit na burzy!
Můj první stroj. To se psal rok 1976. To byly časy. Jasná desítka.
Moc pěknej
Krásný, na úplně stejném, modrém se stříkaným nápisem jsem tačínal. No, ukradli ho, tak mám jiného...těch vynaložených peněz nelituj, jet na pěkném pionýru je radostí...