PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník studnaml
Vloženo 4.1.2017
Aktualizováno 30.1.2017
Zobrazeno 2587x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje druhá motorka, první také Kawa KLE 500, současná má mnoho úprav, první byla sériovka, táhne mě to do terénu...

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Pegaso 650: jednobuch, jinak pěkný design
Suzuki XF 650 Freewind: jednobuch
Honda XL 650V Transalp: vyšší pořizovací ceny, budí dojem \"parníku\", pětikvalt

První dojmy - Motorka je vysoká, enduro prvky (drátěná kola, kryt motoru, přední kolo "21"), supr motor - nemám srovnání s přímou konkurencí (TA), ale od spodu to jede svižně, šestka tam je raz dva, žehlí nerovnosti. Slabší přední brzda, slabý světlomet.

Doplňky na motorce - Mnoho, viz recenze.

Recenze

Začalo to asi tak...
Rok a půl na netu, pročítal a pročítal. Přímá konkurence je TA. Motorka se mi v prvé řadě musí líbit a až pak hodnotím dál..TA se mi nelíbil (ty první ročníky jsou pěkné, hranatější, nepůsobí bachratě). Cenově srovnatelné moto, ale přece jen o několik tisíc vyšší pořizovací ceny, nemá šestku. Jinak určitě spolehlivý stroj a kdo ji má, tak mu musí dělat radost :) Jednoválce jsem nechtěl, ale možná někdy zkusím, aby mě to nemrzelo (třeba současné modely Yamahy Tenere, CCM, to jsou pěkné stroje).
První KLE jsem pořídil v top sériovém stavu. Chtěl jsem ročník 94 a mladší. Starší kusy měly jinou přední kapotáž (hoodně nízké plexi), jiné sedlo a poruchový napínák rozvoďáku. Sehnal jsem r. v. 1997 od klučiny z Rychnova nad Kněžnou. První svezení cca 200 km. Pocity nepopsatelné! Prostě první dospělá motorka...

Klady KLE
Po třech letech ježdění, kdy jsem řešil jen ucpání jednoho karburátoru (po zimě, na jedničku jsem dojel dom, kamarád vyčistil ultrazvukem a hurá zas do sedla), mě motorka přijde kvalitně zpracovaná, zábavná pro svůj charakteristický motor, dá se točit až k 10 tis. ot., od 6 500 tis. ot. přichází maximum krouťáku, takže jede i nahoře, vibrace neřeším, dá se krásně klopit (limitem je až stupačka), její úzká stavba se vymyká současným naducaným adventure trendům, sériový výfuk příjemně bublá, při rozjezdu charakteristicky hvízdá, pozice za řídítky pohodová, sedlo o.k. (nejel jsem v zátahu x stovek km, ale po 200 km se stejně musí stavit na benzín, a těch 200 km se dá v zátahu v pohodě užít), přední vidle krásně žehlí nerovnosti, větrný štítek funguje asi do 120 km/h. Je to motorka, která se nejlíp cítí na okrskách, tady se s ní dá hodně naučit a hlavně pobavit...Baťůžek odveze s přehledem všude, jen se musí počítat dopředu se slabší přední brzdou. Spotřebu jsem nikdy neřešil, uvádí se 5 - 6 litrů.

..a zápory (v sériovém stavu)
Světlomet svítí málo, v noci jezdit jen na dálkové. Brzdný účinek přední brzdy není nijak slavný, ale když už je třeba zahamstnout v krizovce, tak hodně silný stisk páčky ji zastaví s přehledem. Zadní brzdu neřeším, jen s ní přibržďuju a na to je úplně o. k. Měkké přední vidle, při krizovém brždění se dost potápí. O Klečku se často uvádějí další zápory v podobě malé nádrže (15l), nepohodlného sedla a absence palivoměru. Pokud se někdo z vás rozhoduje o koupi této motorky, tak z vlastní zkušenosti říkám, že malá nádrž mě osobně nevadí, beru fakt, že každých 200 km stavím, beru plnou, vynuluju počitadlo denních km (čímž se řeší absence palivoměru), spočnu a jedu polikat další zatáčky. Není to motorka pro tripy do vzdálených východních zemí apod., kvůli krátkému dojezdu na jednu nádrž, ale po Evropě s hustou sítí čerpacích stanic vás klidně a v pohodě povodí.

Motorka prodána do dobrých rukou v roce 2015.! Vzpomínky na ni mám úžasné.

Proto jsem si hned pořídil o rok mladší Klepadlo :) Koupena od Lukase_82. Tímto mu ještě jednou děkuji za prodej a solidní jednání.
Moto koupena z důvodu už nainstalovaných doplňků, které jsem chtěl provést na své první kačeně. Některé jsem doplnil sám.

Doplňky na současném klečku
- Xenon - nebe a dudy v porovnání se sériovou H4, skoro nemusím přepínat na dálkové :)
- Turistické plexi - zvýšené o cca 20 cm oproti sériovému štítku, o poznání méně fouká, a hlavně s ním káča vypadá o dost veseleji :)
- Padáky SW - otestovány, opravdu fungují skvěle
- Blástry s hliníkovou výztuhou - v porovnání se sériovýma chrání nejen proti větru, ale také proti nárazu (ochrání ruce i páčky)
- Zvýšení podvozku - kratší kosti, nové pružiny v předních vidlích (v porovnání se sériovýma se o poznání míň potápí, v porovnání s unavenýma starýma pružinama byly ty nové asi o 2,5 cm delší), přešité sedlo, dohromady sedím o 10 cm výš
- Off - road přední blatník - sériový blatník se ucpává bahnem, navíc to káče hodně přidalo na kráse
- Enduro stupačky - široké, sériové mají gumovou základnu, podrážka po ní sklouzávala
- Sklápěcí řadička - při pádu se nezlomí lehce, jako sériová
- 16-ti zub přední kolečko - v sériovce 17ti-zub, převod do síly, zatím nevyzkoušeno
- 12V zásuvka - praktická fíčovinka
- Nádstavce řídítek - ještě příjemnější pozice, zejména pak ve stupačkách, kde se lze víc narovnat
- Řídítka Wirtz s hrazdou - pevnější, než sériová
- Zvýšení zpětných zrcátek
- Výfuk Husqarna - asi o 10 kilo lehčí v porovnání se sériovou koncovkou, hlučnějšííí :)
- Neopreny na vidlích
- Kapsy Louis - na motorce chyběl úložný prostor pro lékárničku, nářadí, vestu apod.
- Rozšíření základny stojánku

Jezdím na měkčí směsi brzdových desek (TRW Lucas), o poznání lepší brzdný účinek. Budu testovat další desky. Pancéřové hadice mě zatím smysl nedávají.
S provedenými úpravami je kačena připravená do lehkého terénu (šotoliny, polňačky), kam si chci víc a víc odskakovat z asfaltu :) V současné době mám nazuto Cont. TKC 80 (na předku) a Mitas E-07. Na konci roku 2016 vyměněna řetězová sada (D.I.D). Dal jsem o zub menší přední kolečko a už se nemůžu dočkat jara až to vyzkouším!! Zima je na hovno :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukas_82
Lukas_82 napsal 22.01.17 v 12:34 10b.

Ahoj, pekne se cte a kouka na muj byvaly stroj.Ted koukam ,ze ho mam na profilove fotce ;) .Moc dobre se o ni staras, hreje me to u srdce.
Pouzivas ji presne tim zpusobem,ktery jsem zamyslel.
Super, preji hodne najetych kilometru !
Jo, a K100 jezdim , je to srdcovka.

Typhon
Typhon napsal 11.01.17 v 17:39 10b.

Radek2107
Radek2107 napsal 07.01.17 v 22:03 10b.

S tvým hodnocením naprosto souhlasím. Tak ať slouží.

Více komentářů



TOPlist