PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník studnaml
Vloženo 4.1.2017
Aktualizováno 16.8.2017
Zobrazeno 3563x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje druhá motorka, první také Kawa KLE 500, současná má mnoho úprav, první byla sériovka, táhne mě to do terénu...

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Pegaso 650: jednobuch, jinak pěkný design
Suzuki XF 650 Freewind: jednobuch, chtěl jsem dvouvál
Honda XL 650V Transalp: vyšší pořizovací ceny, budí dojem \"parníku\", pětikvalt

První dojmy - Motorka je vysoká, enduro prvky (drátěná kola, kryt motoru, přední kolo "21"), supr motor - nemám srovnání s přímou konkurencí (asi TA), ale od spodu to jede svižně, šestka tam je raz dva, žehlí nerovnosti. Slabší přední brzda, slabý světlomet.

Doplňky na motorce - Mnoho, viz recenze.

Recenze

Začalo to asi tak...
Rok a půl na netu, pročítal a pročítal. Přímá konkurence je TA. Motorka se mi v prvé řadě musí líbit a až pak hodnotím dál..TA se mi nelíbil (ty první ročníky jsou pěkné, hranatější, nepůsobí bachratě). Cenově srovnatelné moto, ale přece jen o několik tisíc vyšší pořizovací ceny, nemá šestku. Jinak určitě spolehlivý stroj a kdo ji má, tak mu musí dělat radost :) Jednoválce jsem nechtěl, ale možná někdy zkusím, aby mě to nemrzelo (třeba současné modely Yamahy Tenere, CCM, to jsou pěkné stroje).
První KLE jsem pořídil v top sériovém stavu. Chtěl jsem ročník 94 a mladší. Starší kusy měly jinou přední kapotáž (hoodně nízké plexi), jiné sedlo a poruchový napínák rozvoďáku. Sehnal jsem r. v. 1997 od klučiny z Rychnova nad Kněžnou. První svezení cca 200 km. Pocity nepopsatelné! Prostě první dospělá motorka...

Klady KLE (v sériovém stavu)
Po třech letech ježdění, kdy jsem řešil jen ucpání jednoho karburátoru (po zimě, na jedničku jsem dojel dom, kamarád vyčistil ultrazvukem a hurá zas do sedla), mě motorka přijde kvalitně zpracovaná, zábavná pro svůj charakteristický motor, dá se točit až k 10 tis. ot., od 6 500 tis. ot. přichází maximum krouťáku, takže jede i nahoře, vibrace neřeším, dá se krásně klopit (limitem je až stupačka), její úzká stavba se vymyká současným naducaným adventure trendům, sériový výfuk příjemně bublá, při rozjezdu charakteristicky hvízdá, pozice za řídítky pohodová, sedlo o.k. (nejel jsem v zátahu x stovek km, ale po 200 km se stejně musí stavit na benzín, a těch 200 km se dá v zátahu v pohodě užít), přední vidle krásně žehlí nerovnosti, větrný štítek funguje asi do 120 km/h. Je to motorka, která se nejlíp cítí na okrskách, tady se s ní dá hodně naučit a hlavně pobavit...Baťůžek odveze s přehledem všude, jen se musí počítat dopředu se slabší přední brzdou. Spotřebu jsem nikdy neřešil, uvádí se 5 - 6 litrů.

..a zápory (v sériovém stavu)
Světlomet svítí málo, v noci jezdit jen na dálkové. Brzdný účinek přední brzdy není nijak slavný, ale když už je třeba zahamstnout v krizovce, tak hodně silný stisk páčky ji zastaví v pohodě. Zadní brzdu neřeším, jen s ní přibržďuju a na to je úplně o. k. Měkké přední vidle, při krizovém brždění se dost potápí. O Klečku se často uvádějí další zápory v podobě malé nádrže (15l), nepohodlného sedla a absence palivoměru. Pokud se někdo z vás rozhoduje o koupi této motorky, tak z vlastní zkušenosti si myslím, že malá nádrž nevadí. Ber prostě fakt, že každých 200 km stavíš, dotankuješ plnou, vynuluješ počitadlo denních km (čímž se řeší absence palivoměru), spočneš a jedeš polikat další zatáčky. Není to motorka pro tripy do vzdálených východních zemí apod., kvůli krátkému dojezdu na jednu nádrž, ale po Evropě s hustou sítí čerpacích stanic vás klidně a v pohodě povodí.

Motorka prodána do nejlepších (bratrových) rukou v roce 2015.! Vzpomínky na ni mám úžasné.

Proto jsem si hned pořídil o rok mladší Klepadlo :) Koupena od Lukase_82. Tímto ještě jednou děkuji za prodej a solidní jednání. Moto koupena z důvodu už nainstalovaných doplňků, které jsem chtěl provést na své první kačeně. Některé jsem doplnil sám.

Doplňky na současném klečku
- Xenon - nebe a dudy v porovnání se sériovou H4, skoro nemusím přepínat na dálkové :)
- Turistické plexi - zvýšené o cca 25 cm oproti sériovému štítku, o poznání méně fouká, a hlavně s ním káča vypadá o dost veseleji :)
- Padáky SW - otestovány, opravdu fungují skvěle
- Blástry s hliníkovou výztuhou - chrání nejen proti větru, ale také proti nárazu (ochrání ruce i páčky)
- Zvýšení podvozku - kratší kosti, nové pružiny v předních vidlích (v porovnání se sériovýma se o poznání míň potápí, v porovnání s unavenýma starýma pružinama byly ty nové asi o 2,5 cm delší), přešité sedlo, dohromady sedím o 10 cm výš
- Off - road přední blatník - sériový blatník se ucpává bahnem, navíc to káče hodně přidalo na kráse
- Enduro stupačky - široké, sériové mají gumovou základnu, podrážka po ní sklouzávala
- Sklápěcí řadička
- 16-ti zub přední kolečko - v sériovce 17ti-zub, převod do síly, správná volba
- 12V zásuvka - praktická fíčovinka
- Nádstavce řídítek - ještě příjemnější pozice, zejména pak ve stupačkách, kde se lze víc narovnat
- Širší řídítka Wirtz s hrazdou
- Zvýšení zpětných zrcátek
- Výfuk Husqarna - asi o 10 kilo lehčí v porovnání se sériovou koncovkou, hlučnějšííí :)
- Neopreny na vidlích
- Kapsy Louis - na motorce chyběl úložný prostor pro lékárničku, nářadí, vestu apod.
- Rozšíření základny stojánku
- a další drobnosti (prodloužení blatníku, krytka zadního tlumiče)

Jezdím na měkčí směsi brzdových desek (TRW Lucas). Budu testovat další desky. Pancéřové hadice mě zatím smysl nedávají.
S provedenými úpravami je kačena připravená do lehkého terénu (šotoliny, polňačky), kam si chci víc a víc odskakovat z asfaltu :) V současné době mám nazuto Cont. TKC 80 (na předku) a Mitas E-07. Na konci roku 2016 vyměněna řetězová sada (D.I.D). Dal jsem o zub menší přední kolečko a už se nemůžu dočkat jara až to vyzkouším!! Zima je na hovno :)

8. 5. 2017
Tak konečně letošní km, hurá. Před první vyjížďkou proběhly další úpravy. Za zmínku snad stojí: prodloužení předního blatníku o 10 cm (kvůli sajrajtu, který nepobere kryt motoru), prodloužení krytky zadního tlumiče o 7 cm.
Najeto prvních 450 km. Dojmy z o zub menšího sekundárního kolečka jsou skvělé - většina obcí se dá projet na šestku, síla motoru od nízkých otáček je znatelně vyšší (oceňuju hlavně při předjíždění a jízdě s baťůžkem), při 100 km/h na 6 st. točím 5500 ot. (což je v porovnání se sériovým kolečkem o 500 ot. víc).
Při poslední vyjížďce jsem jel s přítelkyní 20 km v bouřce. Všichni jsme to zvládli. Cenná zkušenost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukas_82
Lukas_82 napsal 22.01.17 v 12:34 10b.

Ahoj, pekne se cte a kouka na muj byvaly stroj.Ted koukam ,ze ho mam na profilove fotce ;) .Moc dobre se o ni staras, hreje me to u srdce.
Pouzivas ji presne tim zpusobem,ktery jsem zamyslel.
Super, preji hodne najetych kilometru !
Jo, a K100 jezdim , je to srdcovka.

Typhon
Typhon napsal 11.01.17 v 17:39 10b.

Radek2107
Radek2107 napsal 07.01.17 v 22:03 10b.

S tvým hodnocením naprosto souhlasím. Tak ať slouží.

Více komentářů



TOPlist