renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dadanek1999
Vloženo 14.12.2016
Aktualizováno 1.12.2020
Zobrazeno 8 758x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Vysoká, úzká, oproti Simálu příšerně těžká, koupená nepojízdná a s tekoucíma vidlema jako bonus. Ale prostě nádherná!

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Pegaso 650: Jednobuch, problémová volnoběžka, spotřeba a KLE bylo mnohem levnější. Navíc má většina 36kW v TP, jinak to byla druhá možnost, hodně se mi Italka líbila...
Yamaha XTZ 660 Tenere: Žádná pěkná nebyla poblíž a opět mnohem nižší cena KLE
Honda NX 650 Dominator: Vzduchem chlazený jednobuch s krátkými servisními intervaly

První dojmy - Když jsem přijel k prodejci, věděl jsem, že moto je nepojízdná a že ji tečou vidle. I tak to ale byla neskutečná láska na první pohled, sedl jsem si na ni, nohama přesně na zem (i přes mých 172 cm), trošku se mnou zacloumala hmotnost (oproti Simsonu 120 kg navíc), ale já věděl, že musí být moje! No a tak se stalo a já si dovezl takový hezký předvánoční dárek :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří vyžadují co nejuniverzálnější motorku. V pohodě projede silnici i terén, umožní pohodové cestování a není to žádnej třista kilovej macek

Doplňky na motorce - Padáky, druhý klakson, 2x12V + USB v kufru, alarm, vyšší plexi, voltmetr, vyhřívané gripy, motonavigace, přídavná světla, držáky kufrů se sadou hliníkových kufrů, schránka na nářadí, držáky kanystrů

Recenze

Parádní a neuvěřitelně univerzální motorka. Na rozbitějších silnicích umí potrápit i mnohem silnejší stroje a v terénu podrží a odpustí spoustu chyb.

14. 12. 2016
Koupeno jako nepojízdné, je to dovoz, takže nejprve zprovoznit a pak odvézt na dovozovou STK. Uvidíme, co za závady se vyklube, ale mám neskutečnou radost, že ji mám doma.

Info i foto zatím pochopitelně omezené, časem doplním info a kvalitní foto














25. 12. 2016
Tak rozebírám, musím říct že většina věcí je na motorce řešených fakt chytře a účelně, dělá mi to docela radost. Práce je na tom hodně, tak jsem se ještě nedostal ani k vidlím ani k motoru, ale doufám, že to nebude žádnej velkej průser Nějaký bližší info je v deníku.



24. 3. 2017
Kdo sleduje můj deník, tak zhruba ví, jak to s motorkou dopadlo. Válce přidřené, vše přes servisní limit, takže motor musel ven a pustil jsem se do kompletní generálky - válce, hlava, spodek motoru, vidlice, ... Pomalu už se to začíná blížit, čekám než v motorárně vybrousí válce a zabrousí ventily + sedla, pak budu moct nacpat motor zpět do rámu a začít se skládáním a psychickou přípravou k "prvnímu startu" a následnému záběhu
















2.5.2017
Tak jsem motorku konečně dotáhl do konce. Kdo sleduje můj deník či fórum tady na motorkářích asi ví, že mě nejprve trápil běh na jeden válec a poté bohatá směs v druhém válci, ale nakonec se s pomocí zdejších uživatelů podařilo problému zbavit a motorka frčí jako nová První start byl plný rozpaků, chytla, ale na jeden válec a z přepadů tekl benzín, jehličky v karbech byly KO. Po výměně už vrčela na oba, ale jeden válec pořád bohatý. Nakonec pomohla až úplná rozborka karburátorů do posledního šroubku, kompletní čištění a skládání.
Pak přišel start, seřízení volnoběhu, synchronizace karbů a po projetí a kontrole svíček už bylo jasné že je vše OK.

Tahá to moc hezky Bál jsem se jaký bude přechod z 85 ccm Simsona, ale výkon problém nedělá. Chce to opatrně s plynem, když se tím plynem otočí, tak samozřejmě přichází doteď neviděné zrychlení. Jsem v záběhu, dle manuálu dodržuji max. otáčky 4000.
K ovladatelnosti - manipulace na místě je docela peklo. Jo, když má někdo metr devadesát a sto kilo tak mu to tak asi nepřijde, ale když je člověk malý vyžle, tak s ním těch bezmála 200 kg docela zacloumá. Asi budu muset víc jíst Za jízdy se hmotnost okamžitě ztrácí a motorka ochotně poslouchá každý povel k náklonu apod.
Co se týče podvozku. Tlumič zadní je původní, přední jsem repasoval. Jak jsem psal, jsem hodně lehkej, takže pružiny zatím origo a olej klasika 10W. A je to docela fajn. Fouknul jsem do nich trošku, ale opravdu trošku vzduchu (výrobce to nedoporučuje, ale běžně se to dělá - gufero vydrží docela velký tlak) a jsou teď tak na komfort. Jen při stání motorky trochu zasunuté, po sednutí si ještě trochu sednou, ale zdvih je pořád parádní a luxusně přežehlí každou díru či napojení asfaltu. Časem zvážím progresivní pružiny.
Brzdy. No, co jsem četl, tak velmi kritizovaná věc na KLE. Vepředu byly KO desky i kotouč, takže jsem je měnil. Kotouč Kyoto za cca 1900 Kč, desky Kyoto Sinter Metallic za +/- pětikilo. A brzdí to hezky. Neměl jsem možnost porovnat jak se to bude chovat ve vyšších rychlostech, ale po tom co se desky a kotouč trochu ojely je to fajn. Postupný nezáludný nástup, ale když se za ně vezme, prostě to brzdí. Příští zimu plánuju ještě GO předního třmenu, prachovka tam byla tak divně. Tak zároveň s tím dám i panceřovou hadici a bude vystaráno. Se zadkem jsem kromě výměny brzdovky nic nedělal. A vůbec to nebrzdí. To jsem si tak řekl že zkusím brzdit jen zadní, jaká je. Šlápnu na pedál a nic. Tak šlapu, šlapu a už to začíná něco dělat. No ale tragédie, odbočku jsem minul o asi 20 metrů Po troše "ojetí" už je to lepší ale i tak je to fakt blbý. Přes zimu udělám ten třmen i tady a dám určitě nové desky, tím nic nezkazím...

Zatím plány do budoucna - při 800 km první "servisní prohlídka", jak jinak, než sám. Už teď mě děsí představa znovurozebírání. Chci sehnat servisní stojan pod zadní kolo a vyzkoušet na mazání řetězu Elaskon 30, četl jsem na to jen samou chválu. Po prodeji Simála přibydou ještě padáky, ať je chuděra v bezpečí, až s ní lehnu při tlačení z garáže...



13.7.2017
Tak servisní prohlídku jsem nakonec kvůli cvakání ventilů udělal už při 300 km. Seřídil jsem to a? Cvaká to pořád Na šestku v tom nějak divně šustí, ale nevím co je to zač. Jede to krásně. Doufoukal jsem si trochu přední vidle, hodně to zlepšilo chování motorky. Už mi i jednou ležela, postavil jsem ji na hlíně na boční stojan a najednou byla na zemi, ještě, že mám ty padáky... V terénu je to dost nezvyk oproti Simsonu, to byla krásně lehučká motorka s nízkým těžištěm, tohle je takovej mastodont co se valí po štěrku a uskakuje si sem a tam, jsem na tom takovej nejistej, ale třeba je to jen pocit a časem si zvyknu...
Změřena spotřeba 4,7 l/ 100 km



23.7.2017
Na tacho se objevilo 40 000 kilometrů, nevím pokolikáté A je mi to docela fuk. Jede to krásně. Jen ta šustící převodovka, dělá to aj čtyřka, hlavně teplej motor. Tak v garáži čeká náhradní jetá převodovka z ER-5, než nastane zima...
Mám za sebou tedy i první výměnu oleje při 1000 km. Od té doby už motorku nijak nešetřím a tahám, i když podle příručky by se nemělo překračovat 6000 ot. No ale ten motor to prostě chce a krásně to zvládá, 800 km bylo poctivě šetřených a myslím, že i když trochu víc tahám, chovám se k ní šetrně

Mám za sebou i první těžší enduro (výjezd jako kráva, koleje, jedno chcípnutí v prostřed kopce - ups ), ale mašina všechno projela jak drak a kde mě psychika říkala "to je v pr***, teď s sebou škrábneš" tak motorka podržela a odpustila začátečnické chyby.

Gumy mám Mitas E07 a nemůžu říct jedinný křivý slovo! Na blátu jsem je nezkoušel, tam to bude asi trágiš, ale na silnici dovolí úplně vše, díky hodně kulatému profilu se nááádherně klopí (taťka s touranckama jen závidí...), na mokrém asfaltu rozumný člověk nedivočí (nikdy mi nepodjely) a v suchém terénu vytáhne ze všeho. I pro příště jsou jasná volba!

Jinak nechápu, jak někdo může říct, že KLE žere! Delší trasa (žádné šetření, cestovka furt 110, předjíždění atd.) 4,5 l. Popojíždění po okolí ve dvou lidech, naložení (dost velká zátěž) a to bydlím v kopcovitém terénu a docela to beru - 4,8 l. Poslední tankování jsem měl 5,3 l, ale to bylo nahánění se s taťkou po okolí v kopcích a serpentýnách, tj. brzda, plyn, brzda, podřadit, plnej...

Za mě spokojenost, největší. Taťka s cca 6,5 l ať jedeš jak jedeš na Pegu opět závidí

Výtky bych možná měl, maličké. Mechanická hlučnost motoru, ale člověk si zvykne, a kterej motor z blízka hlučnej není, noo.. A sedlo. Tvar i potah vyhovuje (potah někdo měnil), spolujezdec nesjíždí, netlačí - z tohoto hlediska je sedlo oproti tomu na Pegasu pohodlnější. Ale jinak je hodně úzké u řidiče, takže se prosedí a řidiče prostě bolí sedinka. Tady zase Pegaso se svým širokým křeslem vede. Každé má nějaké své pro, proti...

A vlastně jednu větší na závěr. Brzdy. Jo, po přesednutí ze Simsona (a to jsem na něm měl měkčené čelisti a nové bubny) mi brzdy přišly fajn, kotouč je kotouč. Po odzkoušení Pegasa, které má Bremba, tj. jedním prstem max., dva prsty = jedeš po předním, musím konstatovat, že brzdy jsou tragédie! Dle zahraničních fór hlavně kvůli třmenu. No, co už, vrtat do toho nebudu. Zkusím HH desky od SBS, panceřku, na zadku taky a ono to bude o něco lepší



27.7.2017
Ups, tak to jsem to s tou spotřebou trochu zakřikl Ale ne. Jen jsem teď absolvoval s velkou zátěží (spolujezdec a dost zavazadel) dálniční přesun, drženo 140 tachometrových (tj. tak 130 skutečných), míň se skoro nejelo, cesta byla volná, tak se to furt drtilo - výsledek je 6,3 l, ale i tak to považuju za super hodnotu, na to, že je mašina pořád v 8000 ot., táhne dva lidi, bagáž, překonávala ten den dost velkej vítr, ...

Konečně mi taky dorazil klíč na zadní tlumič, tak ho budu moct přepnout, abych si sám nenaklepával záda a s přítelkou netrhal řetěz :-)



7.8.2017
Tak už dost lítám terén. Jen za sucha teda, Mitasy E07 na bláto moc nejsou :-) Taky už mám za sebou první dva pády, oba skoro u stojící motorky - překlopení se po dobrždění smykem Přežila to holka statečně, jen sklíčko blinkru prasklo, ale blikny budu stejně měnit. Musím říct, že motorka si v terénu vede tak dobře, jak dobrý je její jezdec - ale! Motorka to jezdci hodně ulehčuje. Nepříjemná je pochopitelně hmotnost a také to, že se zdá být dosti těžká na předek, což znepříjemňuje skoky. Avšak musím říct, že celkově je chování KLE v terénu příjemné. Měkčí odpružení dává vědět o svých limitech a nedocházík takovému tomu "pohoda, pohoda, pohoda, ty p*čo já letím na zem". Prostě podvozek si umí říct "dost, zpomal nebo půjdeš na hubu". Zároveň její dobrá výška, úzká stavba - prostě ideál. Na "břiše" viset nezůstane, ale zároveň umožní dosáhnout na zem, když je to třeba.

Další parádní věcí, i pro jízdu v terénu, je projev motoru a převodový poměr. I na pomalou jízdu v terénu není problém využívat druhý rychlostní stupeň, kdy se motor s pomalou jízdou pere i okolo 2000 ot. a okolo 3000 ot. servíruje již velmi slušný točivý moment. Samozřejmě, že na ostrej výjezd si člověk nechá řádně vytočenou jedničku :-) Točivý moment tu tedy máme už od spodních otáček, to je moc fajn.. Ale jak je na tom pocitový výkon a zrychlení na silnici? Inu, běžná jízda se pohybuje kolem 4000 - 4500 ot. Tady motor jede, na nižší kvalty vcelku reaguje na plyn, na pětku šestku je to spíš takový udržovací režim. Slušnou reakci na plyn dostává motor někde okolo 5000 ot., kdy už při otočení plynovou rukojetí uhání k pěknému sprintu. A při zhruba 6000 ot. začíná pořádný rachot, motor ochotně servíruje vše co v sobě má a člověk skoro nestíhá řadit - protože trápit motor přes 8500 ot. postrádá smysl, vzhledem k dosti prudkému poklesu výkonu.



8.2.2018
Po velkém servise a pár úpravách, chystáme se na léto na dovolenou...



15.5.2020
Motorka je konečně dotažená skoro do ideálního stavu. V zimě proběhl servis - ventily, olej (přešel jsem na 10W50), čištění chladícího okruhu a nová kapalina, promazání přepákování, nová pouzdra, gufera a olej do vidlic atd. Dostala sadu hliníkových kufrů a přídavná dálková světla (předělaný vnitřek viz. deník), ještě mi chybí dodělat schránka na nářadí a držáky kanystrů na padáky. Samozřejmě to není jen tak, všechno to bylo v rámci příprav na dovolenou, kdy jsme měli jet s batůžkem na měsíc na balkán, ale teď ani nevím, jestli to klapne, páč jsou všichni poděšení z korony... Tak uvidíme, každopádně brzy bude motorka ready.






16.8.2020
Tak jsme zpět z dovolené, motorka se dost nadřela, ale zvládli jsme to kromě jedné menší poruchy bez problémů. S lehčím převodem i ve dvou v pohodě, problémem pak ale byla velmi vysoká spotřeba při jízdě na dálnici (při 130 km/h vzala 10l :-) ). Díky bohu za solidní šusplech pod motorem, sice jsem ho prorazil, ale vana zásah nedostala. Nyní už vím, že když vidím na Albánské mapě silnici, neznamená to, že tam doopravdy je sjízdná cesta :-)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
holhas
holhas napsal 26.03.22 v 08:13

Pěkná
Nemáš obráceně nasazený přední gumu? Vzorkem to má jít vždy po směru jízdy, ale třeba to máš u téhle namalovaný jinak

Beny73
Beny73 napsal 01.10.21 v 11:08 10b.

Skvělý popis a perfektní univerzální stroj, ať dlouho vydrží

daveova
daveova napsal 01.01.21 v 22:27 10b.

Až ji budeš prodávat, dej mi vědět tak poctivě servisovanou motorku jen tak neseženu jinak už to ochutnávkové video vypadá dobře.

krokoš
krokoš napsal 31.05.20 v 14:32 10b.

Teda, klobúk dole, si sa tomu povenoval, od teba by som rád kúpil motorku. Lepšie ako nová a vložil si do nej svoju šikovnosť a energiu. Nech ti slúži.

Romzy
Romzy napsal 03.04.19 v 10:36

Super, jen tak dál!

Více komentářů



TOPlist