renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1993)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Davel
Vloženo 15.11.2016
Aktualizováno 5.8.2019
Zobrazeno 3 207x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 10.06.2017, Uskutečněno: 27.04.2017, Stav tachometru: 75858 km, Zhlédnuto: 35x


Na konci minulé sezóny, která byla moje první s Africou jsem věděl, že před začátkem nové sezóny bude potřeba udělat větší servis. V místní servisy moc důvěry nemám, takže si servis udělám sam. Věci, které budu dělat poprvé, jsem si prošel v servisním manuálu a podíval se na nějaké videa na Youtube. Jediný speciální vercajk, který jsem použil byl momentový klíč s kterým se nemusím bát, že bude nějaký šroub přervaný nebo natáhlý.
Jako první jsem se pustil do ložisek a gufer zadního kola. Staré ložiska jsem vytloukl pomocí šroubováku a nové natloukl přes ořech z goly potřebné velikosti. Ložiska jsem použil japonská NTN a gufera, která byla v klasických rozměrech jsem koupil v ložiskárně, ty atypické jsou pak origo Honda. Vyměnil jsem taky staré orezlé šponováky řetězu za nové.
Další na řadě byly přední vidle u kterých se mi zdálo, že jsou moc tvrdé a nefungují jak by měly a ložiska krku řízení, které už "krokovaly". U vidlic v podstatě stačí spodním výpušťákem vylít starý olej a vrchem nalít nový. Já jsem chtěl ale vidlice pořádně vyčistit od nečistot a podívat se na celkový stav. Po rozebrání vidlic jsem zjistil, že jsou v nich progresivní pružiny a tak je bude potřeba naplnit jiným množstvím oleje než ve standardním setupu. V obou vidlích bylo hodně usazených nečistot. V levé vidlici navíc byly vydřené obě teflonové pouzdra.Ta jsem vyměnil za nová. Do obou vidlic jsem dal nová gufera a prachovky. Olej jsem použil motorex 10w a do každé vidle jsem nakonec po hledání na netu nalil tolik oleje aby hladina byla 160 mm od okraje trubky.
Dál jsem se pustil do výměny ložisek krku. Vyklepat domek ložiska z rámu mi dalo docela zabrat, ale sundat druhé ložisko z brýlí jen pomocí kladiva šroubováku byl mazec, no nakonec jsem to zvládl, naklepal nové ložiska, pořádně promazal vazelínou a spolu s vidlema celý předek poskládal. Zděšení přišlo, když jsem nahodil vidle a po dotažení jsem si všimnul, že jedna vidle má trochu jiný sklon než ta druhá. Vidle jsem prohodil ale nic se nezměnilo. (Takže ten můj loňský výlet mimo cestu měl trochu vetší následky než jsem si původně myslel. Už u té vydřené levé vidle mě to mělo trknout...) Takže znova všechno rozhodit a zkontrolovat brýle. Ukázalo, že brýle jsou skutečně trochu pohlé :( Teď jsem měl dilema, jestli sehnat druhý předek z africy a nebo nahodit vidle z CRF. Nakonec jsem se rozhodl nechat předek z africy. Sehnal jsem teda za dobré prachy druhé brýle i s vidlema. Takže opět drbačka s výměnou ložisek na "nové" brýle. Pro jistotu jsem ještě na levé vidlici vyměnil trubku. Zase jsem to celé poskládal abych zjistil že dorazy na brýlích nesedí S dorazy na rámu :D Jsem myslel, že mě jebne. Prodávající se dušoval že jsou na Afru RD 07. Nakonec jsem zjistil, že jsou to brýle z RD 04, které jsou stejné právě až na ty dorazy. Takže jsem musel sehnat další brýle. Na inzertních servrech ale žádné nebyly. Jedny jsem našel v Holandsku. Risknul jsem to, objednal je, zaplatil a za týden byly doma. Teď už jsem měl konečně správné brýle :) Brýle dostaly nový lak a na mě čekala moje oblíbená výměna ložiska :D Takže vyměněno, poskládáno a všechno vypadá ok.
Ještě jsem chtěl vyměnit svíčky. Trochu mě překvapily namontované brisky, které mají jinou velikost a nepasoval na ně origo svíčák, ale po troše laborování byly venku. Nové svíčky jsem použil Denso iridium.
Nakonec jsem ještě vyměnil motorový olej s filtrem a brzdovou kapalinu.

Přední vidle se po výměně oleje chová mnohem lépe než před tím. Lépe zvládá menší nerovnosti a ani při velkém zatížení nejde na doraz.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna výfuku

    Už delší dobu mi moc neseděl projev laďáku, který na Africe byl když jsem ji kupoval. Vyměnil jsem ho za originál, motorka krásně ztichla a už tolik nestřílí při jízdě se zavřeným plynem.

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.07.2017
    Uskutečněno: 06.07.2017
    Tachometr: 76600km
  • Výměna zadních destiček

    Při zběžné kontrole jsem zjistil, že jedna brzdová destička už je po smrti. Původní desky byly feroda, Chtěl jsem koupit originály, ale nakonec jsem se po radě rozhodl pro Nissiny. Výměna by za normálních okolností byla

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 06.06.2017
    Uskutečněno: 05.06.2017
    Tachometr: 76410km


TOPlist