renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pete23
Vloženo 13.11.2016
Aktualizováno 11.1.2018
Zobrazeno 5 298x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorku jsme chtěl hlavně na cestování a dřív jsem koukal hlavně po cestovních moto, ale po absolvování Albnánie jsem začal koukat spíš po cestovním enduru...tak aby zvládla i horší cesty, které člověk občas potká, když jezdí státy mimo EU.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 1050 Sport: důvod neuveden
Yamaha Tracer 900: důvod neuveden
BMW R 1200 GS: chod motoru (boxer)

První dojmy - Nádherně vyvinutá a silná krasavice. Při prvním pohledu je to pořádný kus motorky! Velmi mě překvapila jízdním komfortem a univerzálností... dá se jet víc než jen rychle na silnici, pobere si i ten lehčí terén a zároveň je předurčená pro dlouhé cestování, což je alfa a omega toho co chci :-) zabalit si věci a vypadnout někam...

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele...je to přece adventure

Doplňky na motorce - výfuk - Arrow
přední mlhová světla - Triumph
vyhřívané hefty - Triumph
vyhřívané sedačky řidiče a spolujezdce - Triumph
hlavní stojan - Triumph
plech pod motor - Triumph
rozšířený boční stojan SW-Motech
kryt předního světla - Triumph
blástry
zadní blatníček
padáky na osách kol
padací rám SW-Motech
tankpad - Triumph
kožený bagster na nádrž
off stupačky - Triumph
držák navigace - Triumph
kryt chladiče - Triumph
boční kufry - Triumph
Horní kuft - Givi
Pak klasicky základní výbava modelu: tempomat, palubní počítač, kontrola tlaku v pneumatikách, volitelná kontrola trakce, volitelné ABS, 12V zásuvka atd...

Recenze

Je přesně to co jsem hledal. Motor to je prostě první třída, neskutečná zábava. Super výbava a parádní jízdní komfort pro řidiče! Prostě na cestování...

11/2016
"Angličáka" mám krátce a tak technický popis rozšířím později, až najedu nějaký ty tisíce km...







5/2017
Od začátku roku jsme spolu ujeli něco málo pod 6 tis km a myslím, že bych mohl napsat o svých pocitech z motorky. Musím říct, že Triumph vytvořil parádní bike a zaplnil tak díru na trhu. Motorka je pro lidi co mají rádi dobrodružství a rádi cestují. Začnu nejlepší částí motorky a to je motor. Ten je prostě kapitola sama pro sebe a kdo nezkusil, NIKDY nepochopí...navíc má velmi specifický (chraplavý) zvuk. Motor prakticky na pohodovou jízdu stačí točit do 5 tis otáček a nad mi to při cestování přijde skoro až zbytečný. Každopádně, když za to vezmu to se pak dějí věci - přeci jen to má téměř 140 koní. Ovladatelnost je u tak velkého cestovního endura naprosto ukázková a dá se vodit krásně v nekonečné sérii zatáček. Jelikož motorka patří do kategorie královských endur, tak jí musím i tak hodnotit. Podvozek (tlumiče) není špatný, ale u tak kvalitní motorky mohl být o fous lepší. Přední nastavitelná vidlice Kayaba, je podle mého moc měkká a občas se "topí". Motorka disponuje svařovaným trubkovým rámem, který zajišťuje potřebnou pevnost! Brzdy jsou v předu standartní čtyřpístkové od Nissin a na zadku je dvopístek. Každopádně bych si představoval lepší a učinější přední brzdu, samozřejmostí je vypínatelné ABS! Převodovka i kardan mají poměrně hlasitý projev, ale to prostě k Triumphu patří, musím ocenit hladký chod převodovky a bezúdržbový kardan (nemusím čistit řetěz). Výbava je prostě něco co dělá Explorer Explorerem. Velmi oceňuji intuitivní palubní počítač, dále si nemohu vynachválit tempomat. Většina lidí si klepala na hlavu, že chci na motorku tempomat, ale na přesuny po dálnici je to výborná věcička. Neustále mám zapnutý automatický vypínání blinkrů, které funguje velmi dobře a vlastně z 50% už blinkry nevypínám. Dále motorka nabízí jak jsme již zmiňoval možnost vypnutí ABS a nastavení kontroly trakce ve 3 stupních s možností úplného vynutí. Trochu mě štve, že při vypnutí motorky klíčkem se vymaže moje nastavení do off, kde vypínám komplet elektroniku. Nemohu opominout vyhřívané rukověti, nebo vyhřívanou sedačku s možností výškového nastavení, což je pro menší postavy užitečná věc. Vzhled, to je otázka vkusu každého jedince. Přesto zmíním dle mého hlavní prvky, hned na první pohled mě zaujme dvojice světlometů, která zajišťuje velmi dobrou viditelnost při jízdě v noci. Robustním dojmem působí i nádrž, která má objem něco kolem 20l a zajišťuje tak dojezd něco přes 300km. Když už zmiňuji nádrž, tak musím pochválit tvarování v oblasti místa pro nohy, kde je opravdu hodně místa a zajišťuje tak velmi dobrou ochranu proti větru. Při jízdě ve stupačkách se dá dobře zapřít o nádrž a motorka se tak krásně kontroluje i díky výše uloženým řidítkům. Boční origo kufry, tak to se opravdu nepovedlo, z venčí jsou opravdu robustní velké kufry , avšak ze uvnintř nenabízí tolik místa. Uchycení kufrů je také zajímavé, ale při drobném pádu, třeba na šotolině hrozí ulomení a tak přemýšlím o výměně za ALU kufry. (pokud vyměním, tak až příští rok). Pohodlí pro řidiče je prostě fantastické a ani po 950 km za den (rekord mám 1150km/den na XJ6F) , jsem z motorky slezl a mohl bych další den pokračovat bez problému.
Trošku rozporu plný pocity mám při jízdě v terénu, protože váhově je to opravdu těžká motorka, ale přitom do terénu je velmi dobře přizpůsobená (řídítka, postoj, rozměry pneu atd..) ale zdvihem a váhou je předurčena jen na lehký terén. Na silnici ukazuje svůj potenciál a zaručuje velmi dobrý svižný požitek z jízdy.
Motorka je opravdu povedená a měli by jste vidět ten úsměv, když si sundám helmu po každém projeté na Texovi Vřele doporučuji si ji vyzkoušet! Joo málem bych zapomněl... největší negativum z mého pohledu je dostupnost servisu a cena dílů. Možná je to tím, že jsem byl zvyklý na ceny u Jamajky...Osobně si myslím, že BMW i KTM budou s cenami servisu dost podobně.






8/2017
Pár věcí se změnilo Začal bych, že jsem momentálně překonal hranici 50 tis km. Udělal jsem si dva "osobní" rekordy: 1. ujetých 1250 km/den a následující den jsem mohl bez problému pokračovat, je to opravdu pohodlná motorka! 2. ujel jsem 405 km na jednu nádrž a ještě něco málo tam zbylo
V hodnocení jsem si stěžoval na servis, momentálně jezdím k Charlimu (Charlie Moto) a naprostá spokojenost jak s cenou tak přístupem oproti DK Racing v Praze.
Výměna origo kufrů je pomalu ve stádiu řešení








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
stribrnyvojak1
stribrnyvojak1 napsal 30.10.20 v 21:16 10b.

radimsoka
radimsoka napsal 24.06.18 v 08:38 9b.

Pete23
Pete23 napsal 12.01.18 v 09:32

Radus88: s Triumphem z Prahy nemám dobré zkušenosti, stačí si pročíst forum a nejsem sám nebo zavolat do Brna, potážmo Olomouce a zjistíte kolik lidí tam jezdí z Prahy Ale v nejbližší době bude servis Triumphu ofiko v Plzni a Pardubice, nebo Hradec

Toman87
Toman87 napsal 12.01.18 v 08:17

Moc pekny

Bonsai650
Bonsai650 napsal 11.01.18 v 20:24 10b.

Paradny stroj!!!

Více komentářů



TOPlist