renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha X-max 125 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jam66
Vloženo 16.10.2016
Aktualizováno 10.12.2016
Zobrazeno 2 520x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sebevědomý elegantní skútr ideální do města i na výlety

Motorka koupena od John99 (Bohnice)

První dojmy - Luxusní, čitelný skútr. I když jen 125ccm tak pro mne s dostatečným výkonem na město i okresky.

Motorku bych doporučil pro - Samozřejmě pro mě :) Jako majitel řidičáku B jsem omezen 125ccm a 11kW. A myslím, že X-Maxem nikdo, kdo jezdí jenom s Béčkem, chybu neudělá. Do města a na výlety po okreskách ideální.

Doplňky na motorce - Nosič na kufr, kufr Givi, Plexi PUIG V-Tech X-max 125

Recenze

Na X-Maxe jsem přesedlal po 10 tisících na lehoučkém čínském divočáku. (Mimochodem, ať si kdo chce, co chce říká, číňan byl moc hodný skutřík, víceméně bez větších závad, naučil jsem se na něm základy pohybu na dvou kolech) Číňan byla vlastně moje první větší zkušenost s motorkou. (Poletování po lese s očesaným fichtlem na vesnici, když nám bylo 15, nepočítám).

Pořízením X-Maxe jsem přesedl výš v mnoha ohledech: Jak výkonem (asi dvojnásobek), velikostí kol (o 2" a 1"), hmotností (asi 1,7x) a cenově (ani se neptejte :D) X-MAx je samozřejmě jiná liga, takže komfort nemá cenu srovnávat.
Čili moje pocity z jízdy (dle mého skromného názoru amatéra):
Je sakra znát, že hmotnost a tím pádem těžiště je zcela jinde. O čtvrt metru delší rozvor taky dělá svoje a tak se v zatáčkách, kde mám z číňana naučený jný náklon, zlehka s X-Maxem oťukáváme. První dny pršelo, takže i to mělo samozřejmě vliv. Teď o víkendu počasí přálo, a tak jsme s mojí ženou natočili pohodových 150km ve dvou po okreskách Středních Čech - Veltrusy, Mělník... prostě klasika.
XMax jede krásně. Chová se čitelně, předvídatelně , kam se podívám, tam zatočí. Až mám strach, abych nepodlehl pocitu, že se nemůže v zatáčkách nic stát. Brzdy jsou ostřejší (zase je to ale ve srovnání s číňanem), musím na ně opatrně. Při zatížení zadního kola spolujezdkyní, brzdí zadní jako ďábel :) Ale i sólo je to pohoda.
Zrychlení i přes vyšší hmotnost je slušné . Kapota slušně kryje před větrem, i když plexi bych si dovedl představit vyšší . Středový tunel je nezvyk. Limituje polohu nohou, ale ve směru dopředu - dozadu je místa dost. Větší kola jsou znát a protože jezdím mnoho let stejnou trasu do práce, lze přímo srovnávat konkrétní místa, staré nerovnosti, jak je teď na X-MAxu vůbec nevnímám. Pocit z jízdy je... prostě luxusně pohodový.
Manipulace při parkování (a zvlášť přes obrubníček na zahradě) je ale se stosedmdesátikilovým X-Maxem (celkem logicky) težší .

Je jasné, že moje hodnocení je ovlivněno zkušeností s malou čínskou stopětadvácou. Ale těch skoro 4 let na malém skútru vůbec nelituju! Ono, upřímně, začínat na malinkým lehkým skútru, co váží sakumprásk 100 kilo vůbec není od věci. Je to kousek težší motokolo s výkonem údajně 6kW (reálně tomu moc nevěřím) a praxe na něm se počítá. Odjezdit si něco na malým skútru, a pak přejít na větší (i když pořád jen 125ku), mi dává smysl. Člověk se má učit postupně. Myslím, že začínat na X-Maxu vzhledem k jeho rozměrům by bylo trochu složitější, ale třeba je to jen můj individuální pocit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mokomido
mokomido napsal 22.01.17 v 12:50 10b.

Je dobré se toho nebát

Více komentářů



TOPlist