renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Bullet Classi C5 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Stodman
Vloženo 15.8.2016
Aktualizováno 15.8.2016
Zobrazeno 3 613x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Sériový Royal Enfield Bullet Classic 500 v černé barvě.

Motorka koupena od FIRMA:Moto Classic (Praha 9-Čakovice)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki W 800: Chtěl jsem raději jednoválec (v dětství jsem nalezl zalíbení v jednoválcových anglických veteránech).
Yamaha SR 400: Podčtverec, málo retro.

První dojmy - Zcela netradičně jsem motocykl napřed koupil a pak teprve vyzkoušel. Bylo mi jasné, že nekupuji moderní komfortní cestovní stroj, ale retrobike s vlastnostmi veterána, což jsem si vždycky přál a k tomuto stroji prakticky neexistuje alternativa u jiné v Evropě dostupné značky. Stroj se chová jinak než moje MZ150, což není žádné překvapení, je "hodný", zato trochu těžkopádnější. Nejvíce mi jízda připomínala zkušenost s Jawou 250 "panelkou" a i když to není o rychlosti ani pohodlí, rozhodně mě baví. Je to prostě veterán bez pracného shánění origo dílů, renovace a dalších operací, na které nemám prostředky. A budí slušnou pozornost :-)

Motorku bych doporučil pro - Moto doporučím podobným bláznům, pro které je zvuk dlouhozdvižky a jiné retro vlastnosti více než efektivita moderních strojů - a přitom nechtějí či nemohou držet opravdového veterána.

Recenze

Odmalička jsem navštěvoval jízdy veteránů, kde jsem si oblíbil hlavně motorky, zejména jednoválcové anglické stroje. Chtěl jsem vždy BSA, Rudge, Triumph, ... Dvě prvně jmenované měl můj děda, ale bohužel jsem je nezažil. Vkus byl tedy daný, mé první moto byla a stále je MZ150 ETZ, což by mi asi stačilo do konce věků, protože jsem nemohl narazit na dostatečně "retro" stroj současné výroby. Až do doby, kdy jsem na Internetu narazil na Royal Enfield a jeho české zastoupení.

Najeto mám necelých 1300km, stále zabíhám, tak nejezdím žádné divočiny. Jízdu si užívám po okreskách 60-80km/h (sorry, auta..), po širší silnici chvílemi stovkou. Motor je nízkootáčkový, dole příjemně prdí , ve středech brumlá a výše třese s motorkou. Na jednoválec nejsou vibrace nijak hrozné, ale jsou přítomné, hlavně od řídítek a tvrdé sedačky. Tak jsem to chtěl. Přední brzda je dvoupístkový kotouč, brzdí výborně, což se vůbec nedá říci o zadní, tam je bubínek jako od Pionýra - pomůže, ale nezastaví.
Podvozek je dobře odpružený, ale na hrbolaté okresce prostě skáčete. Auto za vámi se mírně kolébá a řidič nechápe, proč tam jedete 60, zatímco vy máte práci si nepřekousnout jazyk. Kéž se ostatní auta promění v kostitřasy...
Dnes jsem ujel nějakých 400km, stroji se výlet líbil stejně jako mně, můj pohybový aparát však tvrdí něco jiného. To ale nebude úplně tak motorkou, spíše mojí kancelářskou prosezenou kostrou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kire640
Kire640 napsal 23.04.18 v 13:59

Nádherná motorka

vlk_4
vlk_4 napsal 16.09.16 v 18:14 10b.

Ahoj Honzo, vítej v klubu! Je hezký Tě virtuálně potkat i mimo práci Petr

JirkaMetal
JirkaMetal napsal 26.08.16 v 20:04 10b.

PARÁDA přeji pohodu v sedle.

marrtinn
marrtinn napsal 25.08.16 v 00:08 10b.

vítej v klubu . .. v plzni jsme tři ...

altak
altak napsal 22.08.16 v 23:14 10b.

Hezka masina!
Mam to hozeny uplne stejne! . Vitej do klubu .

Více komentářů



TOPlist