renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 300R (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník houslicky1
Vloženo 25.7.2016
Aktualizováno 7.6.2021
Zobrazeno 1 658x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Pokusím se jí níže porovnat právě se svou bývalou CBF 125, na které jsem mohl najezdit 54 000 km.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Dukla - Honda Pardubice (Pard

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Hlavně první rozjezd byl nesmělý. Netušil jsem, kolik dát otáček a kde zabírá spojka. Nejdřív jsem mírně popojel, pak na jedničku a dvojku trochu zacukal a nakonec už jsem jel jedna báseň. Japonským inženýrům bych za ni dal medaili!

Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnější je motorka asi pro ty lidi, kdo chtějí stroj, který na rozdíl od dvácy už táhne, provoz nešpuntuje, ale motor nežere. Kolonami se dá také dobře projíždět s touto šířkou.

Doplňky na motorce - Právě jsem na stroj dal padací protektory, nosič s kufrem Givi 34 litrů a držák na navigaci jsem pohodlně upevnil na levé řídítko hned vpravo vedle ovládacích prvků. Jen když mi v autorizovaném servisu upevňovali nosič, tak museli udělat kompromis. Italové z Givi mi napsali, že ten samý nosič, co je na 250ku, se hodí i na 300 CBR. Je to pravda, ale až praxe ukázala, že servisáci v podsedlovém prostoru, kde jsou šrouby s uchycením nosiče, museli žel ukousat kousíček černého plastu, aby se tam nosič vůbec vešel. Naštěstí to na funkci nemá žádný vliv, na funkci rostlináře už vůbec ne, a s nasazeným zadním sedlem samozřejmě není nic vidět.

Recenze

Po pěti dnech ježdění ji zkusím srovnat se svou bývalou CBF 125. Začnu věcmi, které se mi líbí méně:

CBR 300 nemá centrální stojan, takže například při mazání řetězu musím holt postupovat jinak. Řídítka jsou o něco kratší, ale držák na navigaci se mi tam akorát vešel. Zrcátka nečouhají tolik do šířky, protože už nejsou na řídítkách, ale napevno na přední masce. Tím pádem v zrcátkách vzniká více mrtvých úhlů, ale i tak v nich můžu vidět to, co potřebuji, když se třeba nahnu.

A teď příjemná překvapení:

Za jízdy si CBR samozřejmě všude udrží svých 50/90/130, takže nikde nešpuntuji provoz. Když jede 90 km/hod., jakoby nic se neděje, jen si motor hluboce hučí. Pouze až nad 6000 ot./min. se motor hezky rozezpívá.
Během stání na semaforech v horku a popojíždění se nezačne ani trochu přehřívat, když mluvím o vedrech v českých podmínkách a o novém chladiči, který je pochopitelně v kondici.
Zatáčí úplně sama, stačí jen řídítka lehce držet ukazováčkem a palcem. Jakýkoliv zásah z mé strany by byl jenom k horšímu. Najednou jsou všechny zatáčky poněkud rovnější a rychlejší. Navíc její gumy zvládnou udržet slušný náklon.
Díky tomu, že není naháč, má perfektní stabilitu ve větru, k čemuž jí pomáhá i těch 30 kilo navíc oproti CBF 125. Celkově sedí na silnici sama, i během deště není potíž jet relativně rychle, když člověk pochopitelně nebrzdí a neklopí.
ABS jsem ještě nepotřeboval, ale mám radost, že tam je, protože už jsem si na starém stroji několikrát nepříjemně zasmykoval.
Na dálnici se v pravém pruhu moc neohřeje, když je silnější provoz. Na internetu je i video s nějakým stokilovým zkušebním jezdcem, který ji rozjel z 0 na 90 odhadem asi za pět vteřin, takže krouťák na české silnice je dostatečný. Během záběhového lechtání jsem se se spotřebou dokonce dostal někam pod 3 litry na 100 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fory93
Fory93 napsal 28.10.16 v 19:50 10b.

Nejde to jinak než za plnej počet, "brácho" :D Naše pocity, z téhle super mašiny, se opravdu shodují.

kobra33
kobra33 napsal 26.07.16 v 21:06 10b.

Pěkná Hondička, 300 je ideální motor, spotřeba velmi slušná a přitom jede.

Více komentářů



TOPlist