CCM GP 450 Adventure (2016)

Vlastník pihrt
Vloženo 18.7.2016
Aktualizováno 22.7.2016

Kombinace velkého cesťáku a ostrého endura. Lehká holka, se kterou se pekně skáče po horách, dá se tam na ní dojet a nejlepší stroj na šotolinky.

První dojmy - Váha a podvozek, to je to co vás překvapí na začátku nejvíc. Pohodlná vysoká stavba a měkké sedlo. Zvykat jsem si musel trochu na vibrace jednoválce, přecijen jsem měl vždy dvouvál... ale zato trakce jednovalce v terénu je zase parádní.

Motorku bych doporučil pro - Kdo opravdu cestuje, jezdí do hor a nebo vlastně každá cesta na východ... Pro holky/slečny/menší postavy - dá se totiz nakonfigurovat od 79cm výška sedla

Doplňky na motorce - Komplet S packet, tedy nosice, brasny, svetla, stavitelne plexi
Navíc E-packet, dvojnásobně výkonný alternátor a rozvodná skřin v kokpitu kvůli elektronice/navigaci/nabijeckam
Zvýšené sedlo a řidítka na max...

Tuto motorku jsem měl v hledáčku cca 2roky, v podstatě od začatku co ji v UK začali dělat. Libila se mi a stále jsem čekal, až bude někde dealer abych si ji mohl vyzkoušet ale to bylo bez šance - jen výlet do UK.

Jednoho dne jsme se o tom bavili s kamarádem, který právě vybíral motorku na cestování (vyzkoušel si novou Afriku, KTM690, EXC500 ze by dostavil atd...) a řekli jsme si, že si prostě ten výlet uděláme, že to za to stijí, když na tom má člověk potom několik dalších let jezdit...
A v tu chvíli se objevila možnost jet na testovací jízdy do německa - toho jsme hned využili.
Já jsem tam jel s pocitem, že jsem si potřeboval ověřit vlastnosti, které se o ní psali - zejména to, že drží stopu v pohodě i na silnici, tedy že se s ní dá jet i mimo terén. V podstate to podle popisovaných vlastností byl ideál, tak se mi tomu nechtělo moc věřit.

Výhoda byla, že dealer v německu není nějaký showroom ve městě, ale starší chlapík, co jezdí hobby motokros a ma servis na bmw, restauruje veterány atd... No a před jeho garáží stála nastrojená motorka na ostrých špuntech, krása (v reálu prostě vypadá ještě mnohem lépe) a jen nám dal instrukce: "támhle jsou šotolinky, tady zas polňačky a pole, támhle můžete do lesa atd..."
Ujel jsem asi 500m po asfaltu (první pocit: jela fakt rovne a sebejistě jak velký advik) a pak jsem skočil na rozbitou asfalto-šotolinovou cestu (druhý pocit: kurňa projel jsem díru jako kráva a nic... můžů zrychlit... ještě lepší... driftuje se, krásně se vodí a reaguje na každé přenesení váhy na stupačkách... úsměv na tváři...)
No a potom už jsem si tam pojezdil po polnačče, zkusil se motat mezi stromy v lese, vyjet nejakou tu hromadu a bylo mi to dost jasne: přesně to co bylo napsáno a pro co byl tento stroj postavený sedí i v reálu.
Poté jsem si ji také vzal na větší státovku, kde jsem chtel jet trošku delší čas konstantně nad 110 a zkusit si i zatáčky - tohle jsem v podstatě ani nečekal, že drží stopu, náklony v zatáčče atd... jako velká...

Každopádně mi došlo, že právě ta kombinace vlastností je úplně ideální na to, co jezdíme - cestováni po horách, převážně šotolinovo / kamenné / hliněné cesty nebo malé asfaltky v horách a vesničkách. Ať je to Albanie, Rumunkso, Kavkaz, Bosna... všude tam je toho plno.
Na EXC vás tyhle cesty už moc nebaví, je to moc rychlé a málo "terén", nemluvě o přesunu po silnici, to je za trest!
Na CCMku je to ideální, táhlé šotolinky a vy se krásně povozíte, můžete si i sednout a odpočinout a stále v pohodě... motorka je díky své váze naladěná více naměkko (nemusí tlumit sama těch 100kg navíc jako moje 990ka) a tak žehlí nerovností opravdu jedna báseň. Velkou zásluhu na těch vlastnostech má právě jejich speciální frézovaný rám - lehký a kurevsky pevný (koukněte se někdy v reálu u CCM na krk řízení, brýle atd... to je prostě kus materiálu)

No a tak když jsem z ní slez a jeli jsme zpět autem domů, tak jsem musel udělat rozhodnutí: předtím jsem každýmu říkal, že to vypadá jako ideální motorka pro naše použití a že jestli je to tak, tak že si ji koupím... já ale adv motorku měl (tou dobou dokonce dvě), nicméně jsem byl tak překvapený z toho, že to fakt jezdí tak jak se říká a na ničem podobném jsem zatím nejel, tak šla rovnou objednávka přes DE dealera (za to, že nám poskytl opravdu praktické otestovaní).
Kamarád, když si to srovnal s Afrikou, tak mu bylo jasné na které motorce se asi podívá do hor a na jaké si to opravdu užije... tedy objednali jsme rovnou 2ks...

No a když jsme dali s anglánama řec, rovnou ze zpáteční cesty z auta jsem ještě zavolal kamarádovi Sadílkovi (Roman Florian), který dělá servis motorek (a co je důležitější, objel na nich už kus světa) a nadhodil jsem otázku, zda nezařídit dealerství u nás. Protože mi bylo jasné (tak jako jsem tomu neveřil já), že tento stroj si musí každý vyzkoušet na vlastní kůži - a ne někde v prodejně ale v reálu...
Kdyžtak nám napište nebo zavolejte a projeďte se - motorka vás přesvědčí sama:

Jinak jsme to samozřejmě jeli hned otestovat a dali jsme týden v Rumunských horách, to jen výše uvedené potvrdilo. Dokonce i zpět do Košic jsme dali 400km za odpoledne na jeden zátah... tedy hltat kilometry taky umi, i když na státovkách nebo dálnici je to samozřejmě nuda (ale to asi na všem, co je trochu do terénu).

napsal 21.08.18 v 11:22

nice

Sema
Sema napsal 25.07.16 v 23:01

Hmm, zajímavý stroj.

bmwpowertom
bmwpowertom napsal 22.07.16 v 22:22

K tomu pětikvaltu mám G450 5R a husqvarnu TE511 6R oba stejné motory BMW za mě teda lepší 5R v BMW nehledě že asi ve stejný skřínce bude 6R asi menší kolesovaná u toho 6R mě štve že se furt řadí motor má síly dost. 1-5 v bmw a 1-6 v husqvarně jsou skoro stejné... jedině že by byla v CCM šestka na víc to by možná něco řešilo...no on je takovej trend všechno jezdit dvojkou podle mě rychlejší převod a výjezdy hold jet za 1 by to taky vyřešilo

Radek_S
Radek_S napsal 22.07.16 v 19:03 10b.

Na Touratech Travel Eventu na Slapech jsem si ji taky prohlížel a docela mě zaujala. Hlavně ta hmotnost je parádní. Přeji hodně šťastných kilometrů.

spike-cz
spike-cz napsal 22.07.16 v 08:22 10b.

je vidět, že majitel je srdcař a bere to od podlahy. Hodně radosti s tohle krasavicí..