Tak jsem se po zhruba 500km od koupi rozhodl pro menší servis. Začlo to tím, že výkon motorky se mi zdál nízký a lidi mě strašily že to může být přeskočený na rozvodech o zub, kde i přesto to, ta motorka je schopná jezdit, ale má malý výkon. Nevěřil jsem tomu, tak jsem se hrabal v karburátorech, kde všechno bylo nastavený podle manuálu, motorka startovala jak teplá tak studená, ani kapku oleje si nevzala a olej v rámu jí klesne až tak po týdnu stání, takže jsem usoudil že to bude těma rozvodama.
Tak jsem vyndal motor z rámu hezky na ponk, jelikož vyndat ventilové víko když je motor v rámu je nemožné. Sundal jsem na ponku víko nastavil rozvody na značky a zjistil že časování uplně nesedí, nedělalo to ale jeden zub ale tak třetinu až půl zubu. Rozhodl jsem se tedy vyměnit rozvoďák, napínací pružinku a když už to je dole tak i gufera na ventilech a svíčku.
Zkontroloval jsem ještě stav vačky a vahadel, jelikož tyhle motorky na to trpí když lidi serou na vyměnu oleje a kontolu hladiny oleje. Bohužel měla na sobě už nějakou vadu a tak když to bylo rozhozený, poslal jsem vačku i vahadla na repas, kam jsem posílal už víc věci a vždy max. spokojenost.
Když mi přišel balíček s věcma + repasovaná vačka dal jsem se do skládání. Vačka byla jak nová, řetěz byl opravdu o chlup kratší než původní.
Nasadil jsem řetěz, usadil vačku, nastavil rozvody a když jsem dával novou pružinku napínáku, všiml jsem si že barva na hlavě, která je i uvnitř červená, jako celý motor, není nijak poškrábaná od zandávání pružinky napínáku, kterou se barva na hlavě poškrábe. Usoudil jsem tedy že by to mohl být ještě původní řetěz a kilometry na budíku by mohly odpovídat zkutečnosti, což bylo 57000km. I na na netu jsem se dočetl +- podobný interval. stejně jako na NX650 co jsem měl, což je novější brácha.
Usadil jsem tedy všechno zpátky + novou pružinku napínáku, terá byla už viditelně unavená, časování sedělo lépe, nastavil jsem ventilové vůle, hodil motor do rámu, zapojil eletroniku ( asi 3 konektory ) a bylo hotovo.
Druhý den jsem jsem nalil olej, nikde nic neteklo, párkrát jsem prošlápnul s dekompresorem a pak jen ťuknul o startér a motorka naskočila.
Byl jsem jí tedy projet, ale výkon pořád stejný, jak kdyby prostě byla zavřená. Maximálka byla max na 120km/h. Což je málo, podle videí a manuálu je max někde na 160km/h. Bohužel nemám možnost vyzkoušet si jinou, jelikož jich moc není a jet přes půl republiky se mi nechce.
Nikde nic neklepalo, nehřeje se nijak extra, chytá dobře, olej nežere, Tak jsem to nechal být a že to budu řešit až dodělám svojí XRV750 kde jsem půlil motor.
Vlastník | wáca | |
---|---|---|
Vloženo | 5.6.2016 | |
Aktualizováno | 14.1.2018 | |
Zobrazeno | 3 164x |