Perfektní stroj do začátků. Ideální do města. Zábavná, hravá a hlavně moje.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YBR 250: Žádná nebyla k dispozici
Yamaha MT-03: Vysoká cena
Kawasaki Ninja 250R: Upřednostňuji naháče
První dojmy - Na živo vypadá líp, jako na fotkách. Obzvlášť v černém provedení. Jelikož to byla moje první motorka, tak mi při první projížďce přišla docela silná. Zpětně mi to přijde trochu úsměvné.
Motorku bych doporučil pro - Pro začátečníky nebo pro lidi co hledají spolehlivý motocykl s přiměřený množstvím výkonu.
Doplňky na motorce - Kufr givi
Recenze
Chtěl jsem jednoduchý a nenáročný stroj do začátků, který nebude stát majlant, ale bude s ním i trocha zábavy. Jelikož jsem omezen řidičským oprávněním do 35 kW, tak jsem si nemohl až tak vybírat. Okruh se zúžil na nějakou z dvěstěpadesátek.
Dlouho jsem projížděl bazary, než jsem našel tuhle krasavici v černém hábitu. Hned jsem se domluvil s prodávajícím a jel se podívat. Bylo těžké skrývat nadšení, když vyjela z garáže. Vypadala mnohem líp, než v inzerátu. Po projížďce a konzultaci s kamarádem, kdy jsme se shodli, že mašina vypadá velice dobře, jsem podepsal smlouvu, nasedl a vyrazil domů na mojí první vysněné motorce.
Uběhl nějaký čas a tady s hondicí máme najeto něco přes 5.000 kilometrů a nemůžu proti ní říct jediného křivého slova. Jízda je plynulá, bez zbytečných vibrací a velice pohodlná. Zvládá i delší cesty, 300 kilometrů v zátahu pro ni není žádný problém. Motor má poměrně dost síly, zabírá hezky od spoda a dokáže plynule zrychlovat do 110 až 120 km/h, pak už mu mírně dochází dech, ale dokáže se za velice příznivých podmínek vyšplhat i na 140. Brzdy jsou průměrné. Přední brzda nezradí. Má pozvolný nástup účinku a zadní bubnová velice dobře plní svůj účel. Podvozek je dost měkký, ale zvládne i sportovnější jízdu a věřím, že kdybych měl dost odvahy, tak padne i kolínko. Ovladatelnost je perfektní, hlavně v nižších rychlostech, takže žádná zácpa není problém. Jízda se spolujezdcem je pohodlná díky prostornému sedlu, které je pro dva až, až. Spotřeba se pohybovala něco přes 3 litry na 100 km, takže paráda. Dá se s ní jezdit i méně jak za 1 korunu na kilometr. Zatím absolutně bez poruchy. Jednoduchý jednoválec s karburátorem je spolehlivý a vždy nastartoval.
CBF 250 je ideální motorka do města díky jednoduchému ovládání a nízké spotřebě, ale dá se s ní pobavit i na okreskách a odpustí kdejakou chybu.