renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wan-Chuan
Vloženo 12.3.2016
Aktualizováno 23.9.2017
Zobrazeno 7 027x
HODNOCENÍ PROFILU OD 35 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Gasai Yuno!!!
Kdo zná toto jméno nemusím víc říkat. Kdo nezná jeho věc...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky) - Výrazně PROzákaznicky orientované osazenstvo!!!. Dnes ne-úplně běžná věc.

První dojmy - Větší než-li jsem čekal. Ne tak velká když se na ní sedí. Máte cedulku rezervace ???

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo hledá něco co tě povozí po silnici i v terénu a u obého jim bude dobře?!!??!! Takovejch moc není. Ale tahle je jedna z těch mála U které to platí na 100%. A není to jen marketing...

Doplňky na motorce - Při koupi:
padací rámy. tur. plégo držáky kufrů + kufry a origo horní, Tankvak lojzo včetně bočních obrovskejch tašek co krásně chráněj nohy při lijáku.
Za mne:
jen cibus přemístnění bočáku a samodo rozšíření bočáku.

Vše ostatní měla při koupi. bylo to pár tisícek navrch při pořízení, ale stejně bych to časem kupoval. Tak proč na tomhle šetři při pořízení. Ve finále je to naopak úspora. Když už to tam je hned na začátku -))

Recenze

Takže co na začátek…

1.) Kdo mne zná ví, že krátce neumím ani pozdravit -)))
2.) Kdo mne zná ještě o kousek víc ví, že jsem se Česky naučil sotva mluvit natož psát….
3.) Komu to vadí tak vpravo nahoře je křížek.. poprosím kliknout a tím se to opraví samo !!!

Tak a teď trochu k věci. Po cca 1 ½ roce společného cestování a života. Jsem se rozhodl trochu popsat jak to je semnou a s mou životní družkou Gasai Yuno.

Proč zrovna KTM a proč zrovna tuhle…
Tak jako spousta jiných věcí i tohle se stalo tak nějak… SAMO…
Potřeboval jsem něco co uveze víc… doveze mne to dál… A policie na mne nebude koukat se zvednutým obočím a slovy, že vietnam jim tady na silnicích ČR provozovat nebudu. Na svou vysněnou jsme zatím neměl. A tak jsem začal hledat čím bych nahradil svého „…Šmejdíka…“ 200cm skůtřík. „…A ANO přeskočil jsme z 200cmskůtra rovnou na 990ADV-)))…“ Postupně jsem se prokousal porůznu obrázky/prospekty/fóry/hospodskejma moudrama. Až jsem zakotvil u něčeho čemu se říká Cestovní Enduro. Začal postupně třídit, dělat si fafority , zneužívat dobroty majitelů a občas si sednou(nejezdit)

Nakonec z toho vypadly tři možnosti:
1) Něco kolem 650ky: Je to rozumná volba. Naučíš se a pak půjdeš vejš… Má to svá PRO i PROTI. Nakonec jsem se rozhodl poslechnout pár kolegů a s jejich požehnáním tohle zavrhl. Sice to nemám v hlavě v pořádku, ale úplnej výdlab co tomu hned naloží také nejsem.
2) 990 ADV hmm nevím proč ale tohle jak jsem zahlédl tak mi montovaly čelist zpět k hlavě kurtou… Kurňa ty ceny… hmm to mi nezbude na oblečení a chrániče… No tak nic no…
3) 1150GS yop tenhle traktor pořídíme to bude přesně pro mne.. TÍMTO SE BOBE ZNOVU OMLOUVÁM !!! Jsem v tom nevinně -))) Skoro-)

Takže 1150GS osobní návštěva a pokec u kafe a bábovičky u Boba. Ujasnění pojmů a dojmů + odsouhlasení, že se mi má po nečem začít koukat. Uvolnění peněz z banky také chvilku potrvá (některé účty bez znatelné ztráty prostě do 20min nevyberete…) Pokud někdo přemejšlíte o Bramboře.. Jděte jedině za tímhle člověkem a NIKAM jinam !!! pochopíte až zpětně po pár letech. A budete rádi, že jste to udělali-))
Druhý den jsem se chystal na vejpravu do banky ať jsem připraven kdyby náhodou Bob volal a stroj byl dřív jak za oněch cca pár tejdnů podle toho co se na trhu oběví.

Když tu NÁHLE-)) A od tohoto okamžiku šlo vše úplně jiným směrem (neříkám, že špatným-)))

Mi před vrátky přistál Kamrád (čti.. DEMENT) na své husce510ce a že prej se jedeme kouknout na kačenu. (Párkrát jsem mu ji nerozumně ukázal v inzerci…) Neb takhle nějak jsem si představoval dobrou koupi, ale mimo můj limit. Chvilka dohadování následně jsem rezignoval a odkejval to. Co? Do banky můžu zejtra. Aspoň se projedeme…
A tak jsem se zjevil v Racetoolu a viděl jak tam stojí na place….. a to byl poslední okamžik kdy jsem měl nějakej rozum… Neviděl jsem vlevo… neviděl jsem v pravo… Zviklat mne k nasednutí byla otázka okamžiku a tím bylo vše ztraceno… A kamarád ?? (Stále čti DEMENT-))) Místo toho, aby mne tam ocut odtáhl jen s úsměvem sledoval jak se jí nechci pustit.
---Tímto první , neoprávněná, vítka směrem k Racetoolu-) když se vám zákazník svěří, že naposled kdy seděl na něčem kde se musí řadit to bylo PŘED 17lety. A posledních několik let lítá jenom na skůtru. Žentě ho tam ocut klackem -) A ne že mu řeknete,jako mně, že je to v pohodě protože je to hodná mazlivá kočička-))
Takže dva poznatky:
1) Odcházím a nechce se mi tam ocut… Po obědě to vzdávám a telefonicky provádím rezervaci…Děj se vůle Boží !!! Skočíme do toho po noháh... Ono to nějak dopadne. Nahoru to nepoletí a dole mne někdo najde.
2) Slovo BMW uprostřed prodejny vyvolává zajímavé reakce -))) Ještě že se to zakecalo-)))

Během pár dní je zaplaceno. Pravda jednání s bankou bylo poněkud ostřejší, ale tak našli jsme cestu ke kompromisu. Na den převzetí jsem si vzal volno ať na to mám klid. A nikomu a to ani Dementům (kamarádům) jsem neřekl co se v ten pátek bude dít. Chtěl jsem na to mít klid a být sám. Už tak jsem byl vycvočkovanej dost… Motku vytlačil před prodejnu. Počasí nádherné. Takhle se to startuje tady je štelovák tohodle tady zase támhletoho a tady se dělá něco jiného .. atd.. Přeju Krásnej den a ČAU…
Sedím na ní… dochází mi, že jsem 17LET neseděl na ničem kde se řadí a teď jsem majitel 990ADV. No panáčku ještě že jsi si ráno došel na záchod…. Tak kde že říkal, že se to startuje… jop tady… Tak teď spojka.. To bude dobrý.. Jawa jí měla taky vlevo. Jedničku tam musím kopnout? Nebo jde hladce jak se to píše v těch časopisech. Kopnutím nic nezklazím-)) Tak a teď pěkně pomaloučku

1) To chcíplo a poskočilo…
2) To chcíplo, poskočilo moc nechybělo a i jsem to položil…..klíííd…
3) JEDŮŮŮ bacha!!! uhněte !!!

No za ten plastovej patník se Racetoolu omlouvám holt jsem to kolem něj zvohnul jako na skůtru, a na ty boční kufry jsem zapoměl -) Tak ještě že je plastovej ne? Ale Nezastavil jsem Byl jsem rád že se to hejbe a že to jede… A ŽE TO KURŇA JEDE !!!
Nic se nemá lámat přes koleno a tak jsem si za ten první víkend dali jen necelejch 1200km na seznámení. Pár pádů v nulové rychlosti. Holt je to něco jiného jak skůtr… Navzájem jsme se jeden drůhému představili a smířili se skutečností, že další roky půjdeme světem a životem spolu…

S odstupem 1 ½ roku můžu s klidem říct, že to nebylo špatné rozhodnutí. Ba právě naopak !!! 650kou bych si sice ušetřil pár bolestí a i nějakou korunu, ale stejně by mi letos nebo příští rok začala bejt malá… Tím neříkám, že tento mezikrok není dobrej NAOPAK!! Ale tak už mi nějakou dobu není 19náct a s tím časem co zbejvá moc plejtvat nechci-) Postupně jsem si zvykl. A krok po kroku posouval své hranice/možnosti/dovednosti. Mám před sebou ještě hodně MOC práce a nemyslím si, že za svůj život budu schopen jezdit jak Pepa Sršeň nebo jiní, ale to je mi jedno.

Fláknu za sebou s dveřma Fy. Kde dělám, dojdu ke své Gasai Yuno… Narazím škopek na květák… Nechám jí zahřát… Kopnu tam tu jedničku.. dám jí malinko napít… A v ten jeden jedinej okamžik zůstává na tom místě kde do teď stála a čekala na mne VŠE s čím nechci mít nic společného. A už je jen TEĎ a to co máme PŘED předním kolem.
Postupně jsme si na sebe zvykli. Už vím, že její hranice jsou v nedohledu od těch mích. Jak na silnici se silničním obutím a to i přes 21" předek. Tak v terénu na špalkácha a 16/45 převodem. Pro mne je čas na Gasai Yuno čirá radost a esence štěstí. A co víc kdo na těch dvou kolech hledá??

Takže zpětně?

Koupil bych jí zas a znova. A pak ještě jednou !!! na to upozorňuji před následujícími řádky-)))

A teď trocha strohé praxe :
1) Kupovaná u Autorizovaného prodejce = určitá představa, že si jí nechají (o patro níž) na servisu okouknout ať vědí co se prodává. No představa je to hezká v praxi to takhle holt nebylo. Že tyhle kačky maj horší zadní brzdu jsem se dozvěděl na více místech. Až koleka mne upozorni,že tohle není slabší brzda, ale NEFUNKČNÍ brzda. Jednoduchá kontrola brzdovky ukázala, že místo brzdovky je tam něco víc jako olej… tmavé vazké cosi… výměna+odvzdušnit… naprostá pohoda. A ejhle už to brzdí, Ale jak??? Zadní kotouč skroucenej. Zadní destičky samozřejmě dorasený. Zadní kolo celkem i hází osmu… Vráceno do Racetool a vyřešeno v prvním měsící ježdění.
2) Teď mám na Racetool házet špínu a bahno? NE NEBUDU !!! stalo se… No A? Důležité je jak se věc řešila. A ta se řešila k mé naprosté spokojenosti. Tudíž zákazník odchází spokojený. Navíc to je bazarovka vždy tam bude nějaké „…ALE…“ A navíc jsem koupil BEZ PŘEMEJŠLENÍ JEN SRDCEM A VÁŠNÍ… Ani jsem se neprojel.. nic.. Nevzal si k tomu nikoho kdo tomu rozumí… Proto to lamentování na mého kamaráda (alias DEMENTA-))) nebudu brečet coby kdyby atd.. Ale budu řešit to co je teď a tak prostě funguju. A za to že byl předchozí majitel „..LUMPÍK…“ holt já nemůžu a dnes už je to jedno. Gasai Yuno má prvotřídní péči.
3) Občas se motce propadl zadek.. doslova ulítl do boku v zatáčce jak kdyby se žvejkla guma. Stálo mne to pár trenýrek a jeden pád. Než-li jsem tam dal nové pryže a vše zmizelo… Kontrola původního zadku ukázala, že původní majitel někde té gumě HODNĚ ublížil a nechal to tak. Možná od toho byl hozenej ráfek a i ten kotouč.
4) 45000tis km (kupováno s 41tis) první servis a hnedka „…velkej…“ a ještě že tak. Servisováno v shivamotoshop . Z mé strany naprostá spokojenost,. PO servise jsem dostal motorku která byla motorově úplně jinde než-li to co jsem tam dával. Slovy při předávání „… teda pane tam nebyly vůle na ventilech, ale MEZERY na ventilech !!!...“ Na mé přání provedena větší prohlídka kde čeho co je napadne. Ať mám jistotu, že předchozí majitel nezanedbal mnohem víc jak jen tu brzdovku atd… Za těch pár korun navíc za pár hodin práce mechanika bylo pár maličkostí odstraněno A jinak pohoda.
5) Gasai Yuno byla napadena nejhorším virusem všech motorek napříč spektrem… A to Kutilem Domácím… tudíž mnou… Skřípnutý kabel po opětovném nešikovném smontování při instalaci CIBUS přemístnění bočáku. Se časem proklepal a šlusnul. Takovej majáles jsem dlouho neviděl, co tam se na těch budíkách dělo. Opraveno v SETTE Vlašim. Odvoz a přistavení motorky zdarma. Jsem holt línej -))
6) Necelejch 53tis km běžnej servis dle mého oblíbeného… Nejlepší Tuning je pravidelné údržba. Opět SETTE Vlašim. Opět naprostá spokojenost. Tentokrát jsem si pro Gasai Yuno dojel chtěl jsem ji na vejkend mít doma.
7) Kompletní repase Tlumičů ukázala, že tohle mne čeká častěji. Pokud hodlám jezdit v terénu. A těm kdo nad tímhle mávají rukou radím. Sedněte si na motky kterejm tlumiče fungují na 100% ne jako ty vaše v 60tis km na 60% nebo na40%. Jak jezdíte jen a jen na té své mašině prostě to zhoršení nevnímáte. Je to pro vás normální stav. Ale jakmile dáte Nové tlumiče Nebo Repas budete koulet okem co se děje… A hlavně že se něco děje -)))
8) Teď mne čeká opět velkej servis v 60tis km. A krom kapalin a spotřebáku (gumy,destičky,vorvaný rámy atd) jsem nic NEŘEŠIL. Kdybych se v tom Nevrtal a Nezmrvil to tak nebyla JEDINÁ závada.

Spotřeba:
No tak někdo u těhle krasavic láme ruce nad tím kolik berou. Jenže tohle Braní není Zadarmožroutství !!! Za to co si vezme také něco dá. A tvrdím, že dává setsakra HODNĚ !!! Ten randál zábavy mi za to stojí. Uvědomte si, že 990 je sice stříkačka oproti 950 kaburaci. Ale ta stříkačka tam nebyla dávaná pro úsporu paliva -)))
Takže s převodem 17/42 jsem se dostal i na 6,3l/100km jenže to opravdu jedete TOP 4653ot/min NO TAK TAKHLE NE-)))
Při normální Cestovní kochací rychlosti v jednom + bagáž jsem okolo průměru 7,3l/100km
Jak za ní začnete brát budete okolo 8,5-9l/100 +- jak kdo.
No a v terénu to přestaňte počítat úplně. -))) Ale jak říkám to co předvádí je DALEKO mimo moje chápání a zatím stále i mimo mé schopnosti. Ale učím se -) Pomalu ale jistě -)

S převodem 16/45 ke všemu přihoďte cca 1-1,5litru a cestovní maximálku schoďte tak o 20-30km dolu podle gum a bezmozkovosti řiditele-)))

K tzv. ucukanosti plynu asi tolikhle... Slovy známého.
DO 1/4 plynu to docela jede a od 1/4plynu dál bydlej ČERTI !!! A tak se držím jeho rady... Dej tam 1/4 a pak přeskoč sekci ČERTI rovnou do sekce BELZEBUB!!!

No tak pracovní sobota utekla jako nic a jde se jezdit -)))

Fakt jste to někdo přečetl až sem ?
KECY !!! Nevěřím...

Wan-Chuan
KRLESS!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 13.01.24 v 10:09

Kawakar
Kawakar napsal 09.12.23 v 19:13 10b.

Krásně jsi to napsal.
Motorky jsou koření života a KTM stroje na emoce, což jsi moc pěkně vyjádřil svými slovy. K tomu "ovládání plynu" se můj kamarád vyjádřil v tom smyslu, že to byly ze strany KTM vyhozené prachy za rukojeť. Stačilo tam dát přepínač On/off a ostatní ať si jezdec doladí spojkou
Ať ti to jezdí.

Funadzy
Funadzy napsal 01.08.21 v 13:46 8b.

Super Až do konce…

MJBlack
MJBlack napsal 08.08.19 v 15:42 10b.

Super komentář.

MichalKimlo
MichalKimlo napsal 10.02.19 v 20:07 10b.

az do konca

Více komentářů



TOPlist