Pohodlná motorka s obrovským tahem, která bez problémů dojede kamkoliv a je úplně jedno zda na lehko, nebo s plnou polní a se spolujezdcem (letos vyzkoušeno v plném zatížení ve dvou). Trochu chybí šestý rychlostní stupeň s ohledem na dálniční spotřebu.
Motorka koupena od FIRMA:Moto-GP (Kutná Hora) - Slušné jednání - spokojenost. Majitel firmy pan Petr Gygal se samozřejmě postará i o kompletní servis. Motorka byla dodána včetně manualu a se servisní knížkou.
Výška jezdce: 176 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki GTR 1400: cena
První dojmy - Po Varaderu citelně nižší a z mého pohledu pohodlnější - vyhovuje mi lépe, což ukázala první delší cesta - to uvádím jako mou čistě osobní zkušenost. Výkonu má nadbytek a bezúdržbový kardan potěší.
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kteří rádi a pohodlně cestují. Pro ty co jezdí se zdravým rozumem.
Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, nosič na třetím kufru a opěrka spolujezdce, ukazatel zařazené rychlosti.
Recenze
Yamaha FJR 1300 je motorka ideální na dlouhé cesty, proto jsem ji chtěl i s tolerancí trošku vyšší spotřeby, ale není to žádná tragédie.. Výkonný motor (objem ničím nenahradíš) - z tohoto pohledu výborná na dlouhé cesty. Při dálničních turbopřesunech by FJRku slušela šestka s méně otáčkami a tím pádem nižší spotřebou. U Varadera jsem neměl ABS - s FJR tato věc přišla a určitě je to pro mne posun dopředu - brzdy tedy OK. Díky 3 kufrům není problém se zabalit. Pro spolujezdce je pohodlná. Je to sportovně cestovní motorka a tím je řečeno vše. V mém případě bude jednoznačně využita k dálkovým přesunům a výletům.
Když je potřeba ,,trochu jet", tak s tímto strojem to jde opravdu bez problému. Rozlet působí narkoticky. Kolem 4500 otáček se trochu zachvěje, ale vibrace jsou rychle pryč. Při horkých dnech jsem se i já přesvědčil o tom, co už tady také bylo
x krát řečeno, že agregát ,,trochu topí". Zjistil jsem, že se to dá do určíté miry eliminovat stažením pexiskla do nejnižší polohy. Při tom se změní proudění vzduchu a prostor kolem stehen a pasu je lépe ofukován a chlazen.
Strojovna je obuta do MICHELIN Pilot road 3 a zatím jsem neměl možnost posoudit jiné pneu, takže až se pneu ojedou, tak budu stát před volbou nového obutí a tudíž mne čeká čtení spousty recenzí. Posouzení tedy až v příštích sezonách.
Spotřeba??? Tak to je u FJR 1300 velmi těžké hodnotit. Pokud se jezdí do
120 km/hod. tak se dá kolem 6,0 l/100km. Pokud se jezdí pod plynem a s trochu atraktivním rozjezdem, nebo vysokou dálniční rychlostí, tak není problem se dostat přes 7l/100 km. Spotřeba je, řekl bych vice než u jiných motorek, velmi ovlivněna individuálním přístupem k plynové rukujeti. Moje rozpětí se pohybuje mezi 6,2 - 6,8l/100 km. Při letošním cestování jsem poctivě zaznamenával spotřebu a ta činí skutečných 6,5 l/100 km přičemž jsem se občas nedržel při zemi a z 90 % jsem s FJR absolvoval delší cesty.
Rám a podvozek, pro normálního smrtelníka, jsou po této stránce naprosto vyhovující. Při ataku 200km/hod. na německých dálnicích se chová klidně. Boční vítr dokáže motorku při vyšších rychlostech trochu rozhodit, ale není to nic co by se nedalo zvládnout. Při malých rychlostech a prudkých zatáčkách má snahu ,,padat a zavírat se" do zatáčky. S tím se musí počítat. Je to asi vrozená vlastnost tohoto typu motorky. Letos přijdou na řadu nové pneu a volba padla na Michelin Pilot 4. Uvidím kam se posunou vlastnosti stroje po přezutí na nové pneu.
Celkově patří motorka, dle mého názoru, mezi elitu ve své třídě.
Tvá recenze mi mluví z duše, souhlasím se vším. Teda kromě tý spotřeby
Slusnej cestacek tak at slouzi
Krásný,velký,vybavený,přemotorovaný kolesový parník v bezvadném stavu.Co víc si přát. Ať ti šlape!!!
Krásná, ať slouží k radosti