Pekny vzhled, dobra ovladatelnost, dobre zrychleni a prijemne jizdni vlastnosti. Palubni pocitac dava dostatecnou informaci o motorce a jizde, predklon v sezeni podporuje pater coz minimalizuje bolesti zad.
Motorka koupena od Adelaide Moto - Kvalitni jednani celeho personalu, dealer umoznil nekolik testovacich vyjizdek o vikendech, aby si clovek mohl osahat co vlastne kupuje. Dulezite bylo videt jaky je rozdil mezi F650GS a F800GT a jestli nova motorka bude vyhovovat vlastnim predstavam.
Výška jezdce: 175 cm
První dojmy - Prvni dve zkusebni svezeni me ucarovaly, jaka to byla zmena proti F 650GS. Vetsi sila, lepsi brzdy, nizsi teziste a lepsi ovladatelnost a celkovy pocit s jizdy. Perfektni motorka na touring.
Motorku bych doporučil pro - Je to "bike", ktery urcite nadchne kohokoliv kdo chce prejit z nizsich kubatur a na touring.
Doplňky na motorce - Tovarni prislusenstvi:
- Vyhrivane rukojeti
- ABS,
- ESA (Electronic Suspension Adjustment),
- ASC (Automatic Stability Control)
- Centralni stojan,
- Bocni kufry,
Dokoupene:
- Soft bag,
- Drzak a kryt na GPS.
Recenze
Rozhodnuti:
F650GS jsem mel uz 11 let, uzil jsem si pekny vyjezdy, vzdycky me vyhovovala, ale se starim a druhem vyjizdek jsem si uvedomil, ze nadesel cas zmenit, prejit na neco co doda vice kvality a lepsi pocit z delsiho "touring". Otázka pro mě vždycky byla výška sedadla, coz bylo dost dulezite meritko pro vyber motorek z ruznych znacek. Nakonec ale muzu rict, ze jsem byl vzdycky spokojeny s BMW. Zjistil jsem, ze BMW jsou jako jedni z mala schopny dodat nekolik druhu vysek sedacek, tak jsem nevidel duvod proc bych mel znacku menit. Vyska sedacky 785mm vyhovovala memu posezu a byla vlastne stejna s predchozi F650GS.
Poznamky z jizdy na F 800GT:
- Jiný posez znamená mít zvednutý kolena, lze to změnit namontováním snížených stupaček a tak zmenšit ůhel skrčení nohy, ale po ujeti 349km prvni den po koupi jsem se ubezpecil, ze nemusim delat zadnou zmanu a vse celkem vyhovuje,
- Můj problém s bolesti v kříži byl vyřešen díky jinému posezu (mírně vpřed), který skutečně podporuje záda lépe, než jsem očekával,
- Motor běží lépe v porovnání s GS jednoválcem, a take predpokladam, ze vse bude jeste lepsi po spravnem zajeti motoru,
- Silné brzdy, výhodou je dvojitý přední disk, samozrejme brzdy jsou velice dulezity, zadni sice trochu pokulhava, alespon je to muj pocit, samozrejme predni "set up" to vynahradi, predni brzda samozrejme provadi ten nejvetsi brzdici moment a je taky velice ucinna,
- Rozhodně nižší těžiště činí manévrovatelnost GT mnohem lepší v nižší rychlosti, například při otáčení, v parkovištích, atd
- S řazením v nízkých otáčkách je motor trochu rozhazenej, ale postaven tak, aby se udržoval ve vysokých otáčkách, což udělá lepší pocit z jízdy,
- no a samozrejme sila...100km/h je tam jako nic, clovek se musi drzet, aby zbytecne neplatil pokuty za prekroceni rychlosti.
Některé technické údaje F 800GT:
F 800 GT...2015 model
Motor 798 ccm ...dva válce
Maximální výkon... 66kw/90hp
Maximální točivý moment... ..86 nm
Převodovka...6 rychlosti
Jednotka...Remen
Brzdy přední/zadní... Dvojitý disk/jeden
Rozměr pneumatik (přední/zadní)...120/70 ZR 17-180/55 ZR 17
Výška sedadla...785mm
Siroke poznatky z prvnich 1000km:
Tak samozrejme je to uplne neco jineho nez na me predchozi F650GS. Silnejsi, lepsi brzdy, pohodlnejsi, a i ten trochu dopredu posez mi zlikvidoval bolest zad v krizi.
Nizsi teziste se podili na lepsi ovladatelnosti, citim ze si muzu vice dovolit se sklapenim v zatackach pri vetsi rychlosti. Samozrejme mit stejny prumer predniho a zadniho kola umoznuje uplne jiny pocit jizdy nez met 19" vpredu a 17" vzadu.
No a samozrejme se velice hodi elektronicke nastavovani tri poloh citlivosti pruzeni tlumicu, coz se hlavne pociti na silnicnim povrchu horsi kvality.
Zima jeste nebyla takova, abych vyzkousel ohrivane rukojeti, ale predpokladam, ze to bude podobne jako na stare motorce.
Nohy na stupackach maji o hodne mensi napor vzduchu diky aerodynamickemu tvaru kapotaze, odvadi take teplo z motoru dozadu, coz bude vyhoda v zime ... nohy budou jako v teploucku.
Vypada to, ze predni stit smeruje proud vzduchu i pres hlavu spolujezdce, se kterym uz to pri jizde nemava jako na F650GS. Takze spolujezdcovo zazitek z cesty je taky prijemnejsi.
Posledni zazitek...ne muj, ale ostatnich co jedou predemnou...ve zpatecnim zrcatku jsem pry viden jako policista na motorce. Vysledek je, ze v prvnim okamziku vsichni jedou podle predpisu a v protismeru slapou na brzdy ... do te doby nez zjisti, ze jsem jenom dalsi motorkar na silnici.
Celkom pekna recenzia vo vašom podaní. Tak určite oproti 650 GéeSku toto GéTéčko má väčší šmrnc! Ja tiež nemám žiadne výhrady voči tomuto skvelému stroju, tak nech vám slúži a robí samú radosť na výjazdoch... dávam 10b
mam tu samou tak musim jen chvalit jen nejezdim v tak krasnem prostredi jako ty tohle se jen tak nekomu nesplni...zavidim
F800GT je vetsi a tezsi oproti GSR750 :
Wheelbase 6.4cm delsi, celkove delsi o 4.1cm, v celkove vysce o 17.5cm nizsi, o 3kg tezsi (sucha), plna kapotaz taky pekne zvetsuje ten pocit velikosti proti "naked" motorce.
Ahoj fajn moto)))viděl sem tuhle mášu jednou na křižovatce ,stal jsem venku ...přišlo to jenom mě nebo jsou tyhle osmikila f/gt/st větší jakože robustnější než třeba gsr 600 /750 a jiný japonský motorky???Efko jsem viděl a obcházel a přišlo mi to velike naopak když jsem obchazel fazera 600 přišel mi malinky.Nikdy jsem neměl srovnání oproti druhé motorce.Čest Irik
Dik, zmena proti my predchozi 650GS je masivni. Opravdova motorka pro touring.