renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bobika72
Vloženo 3.2.2016
Aktualizováno 10.7.2017
Zobrazeno 7 835x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Velmi univerzální, zábavná a nenáročná motorka pro všechny, kteří chtějí mít radost z každého svezení.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

První dojmy - Moje dojmy po prvním svezení byly spíše smíšené. To se ale začalo měnit při dalších jízdách, než jsem této motorce přišel na chuť. Teď jsem velmi spokojen. Mám motorku jak na ježdění do práce, tak na výlety kolem komína, ale i na delší zahraniční dovolené.

Doplňky na motorce - Cestovní plexi s deflektorem MRA
Padací rámy GIVI
Ukazatel zařazené rychlosti gipro
Vyhřívané gripy Oxford Premium Touring
Kryty rukojetí – blastry
Vodotěsná 12 V zásuvka Saito
Plotna topcase Kappa
Topcase GIVI V46 s opěrkou
Držáky bočních kufrů
Boční kufry GIVI V35
Vodotěsná navigace s navigačním softwarem IGO Primo
Aktivní trvale napájený držák navigace
Gumový kryt řadící páky
Tankpad
Zelené proužky na ráfkách kol

Recenze

Po třech sezonách s mou poslední motorkou Suzuki DL 650 V-Strom přišel čas na změnu. Zpočátku jsem byl rozhodnut opět pro V-Stroma, tentokrát jsem chtěl ale funglovku. Po brouzdání mezi prodejci jsem nějak nebyl nadšen aktuální nabídkou a současně i cenami originálního příslušenství. Jelikož jsem spíše sváteční jezdec, občas udělám nějaký výlet kolem komína a jednou ročně Alpy, nakonec jsem dospěl k závěru, že úplně nová motorka by pro mě byla zbytečným luxusem. Tak jsem to nechal náhodě, začal se poohlížet po něčem jiném a čekal jsem, až se na inzerátech něco zajímavého objeví. Pro výběr motorky jsem měl několik základních kritérií. Jednak jsem chtěl původ v ČR, doložitelnou servisní historii, chtěl jsem vzpřímený posez, dvouválec a hlavně se mi motorka musela na první pohled líbit.

Netrvalo dlouho a do oka mi padl zelený Versys 650, který stál přímo na prodejně Kawasaki. Kromě předního světla, které je lehce diskutabilní, byl Versys přesně tím, co jsem si představoval – kupován jako nový v ČR, po prvním majiteli, se servisní knížkou, servisován výhradně v Kawasaki. V prodejně Kawasaki mi k němu z databáze vyjeli i servisní úkony, které byly v posledních letech na motorce prováděny. V tu chvíli bylo rozhodnuto a domů jsem už odjížděl na novém stroji.

První pocity byly ale smíšené. Byl jsem zvyklý taky na dvouválec, ale V-Strom měl podle mě proti Versáčovi takový kultivovanější chod. Motor Versyse navíc vydává větší vibrace, které jsou cítit nejen v řidítkách, ale i při rozjezdu, kdy se kolem přístrojovky tak nějak všechno třese. Při jízdě v určitých otáčkách se vibrace přenáší do zpětných zrcátek, ve kterých pak není vidět téměř nic. Jak jsem psal, první jízda z prodejny domů mě úplně moc nenadchla a cestou jsem vzpomínal spíše na přednosti mého předchozího V-Stroma. Když jsem přijel domů, nebyl jsem si úplně jistý, jestli jsem udělal dobře. Moje pocity se ale začaly měnit při dalších jízdách. Začal jsem Versáčovi přicházet na chuť a dnes bych zpět za V-Stroma neměnil. Versys má své drobné chybičky, ale proti V-Stromu to není takový obrovský mastodont, je obratnější, lehčí na manipulaci, jde líp za plynem, perfektně padá do zatáček a má ostřejší brzdy. Je to prostě taková hodně zábavná motorka. Při jízdě ve dvou má při prudkém přidání tendenci zvedat se na zadek. Asi kvůli momentálně posunutému těžišti dozadu a také díky kratšímu rozvoru. Z toho vyplývá jediné, nevozit vzadu nikoho s velkou prdelí. Ten kratší rozvor jí ale na druhou stranu přidává ještě více na hravosti.

Dnes mi na Versysu vadí jedna jediná věc – nemá centrální stojan, na který jsem byl u předchozích strojů zvyklý. Hlavně když motorku umývám, čistím řetěz, nebo ji parkuji doma v garáži, boční stojan je nedostačující. Musel jsem si koupit univerzální stojan pod zadní kolo, abych aspoň v garáži měl přes zimu motorku zaparkovanou pěkně u zdi a neriskoval, že mi ji děti shodí z bočáku.

Versys má kratší kvalty, hlavně šestku a podle mě díky tomu motor zbytečně moc točí. Jasně, když jsem jel stovkou na šestku a chtěl předjet, nemusel jsem ani podřazovat, ale připadalo mi, že už při těch 100 km/h ten motor hrozně řve a pořád jsem tam hledal sedmičku. Zhruba po pěti stech kilometrech jsem dospěl k nezvratnému přesvědčení, že s tím musím něco udělat. Po přečtení několika článků a potřebných propočtech jsem vyměnil přední řetězové kolečko za větší. Místo patnácti zubů jich tam mám šestnáct. Teď tam mám toto JTF565-16. Jelikož snímač tachometru je umístěn u hřídele předního řetězového kolečka, díky většímu kolečku se změnil i poměr otáčení zadního kola a tudíž došlo ke zpřesnění tachometru. Jak známo, tachometry proměřují běžně o 10 %. Teď když mám na tachometru 50 km/h, podle GPS jedu skutečně 50. Když mám na tachometru 130 km/h, podle GPS je to 128. Při rychlosti 120 km/h se mi oproti stavu před výměnou snížili otáčky asi o 500. Samozřejmě se to velmi nepatrně projevilo v úbytku výkonu, ale od toho to má šest kvaltů, aby si s tím člověk hrál a nejezdil jen na šestku.

Jako bonus se mi poměrně výrazně snížila spotřeba. Výlet ve dvou do Jizerských hor, najeto asi 400 km, cesta tam kochací mezi vesnicemi, spousta řazení, cesta zpět zrychlený přesun po dálnici, průměrná spotřeba 3,9/100 km. Myslím spotřeba na „skutečných“ 100 kilometrů, protože se mi s výměnou řetězového kolečka kromě tachometru samozřejmě zpřesnilo i počítadlo ujetých kilometrů. Takže na trase, kde mi to dřív ukazovalo nájezd 100 km, je to ve skutečnosti zhruba o 10 kilometrů méně. Prostě ty tachometry z výroby docela dost proměřují. Kdybych měl spotřebu počítat podle původního ukazatele vzdálenosti, byl bych na nějakých 3,6/100km. Ale nechme spotřeby.

Jak bude venku trochu příznivěji, přidám další fotky.

duben 2016
Tragická smrt mého kamaráda na motorce mě dohnala k možná zbrklému, přesto v tuto chvíli podle mého názoru k nejrozumnějšímu rozhodnutí, že s ježděním letos končím. Proto pouhé dva dny po jeho smrti (zaviněno plechovkářem, který ho přehlédl a nedal mu přednost) šla moje motorka k novému majiteli. Neříkám, že to je definitivní konec, ale letošní rok mám tím tak pokaženej, že nemám na ježdění ani pomyšlení. Prostě počkám a příští rok uvidím, jestli je to motorkářské srdce silnější, než strach a třeba zase něco osedlám.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mildasalam
Mildasalam napsal 06.04.18 v 08:26

Ahoj, můžeš mi prosím tě poslat nějaká detailní fota, jak máš řešeno přidělání navigace , Mám asi podobnou NAVITEL i Versise a přemýšlím, jak to udělat, ale proč vymýšlet již vymyšlené ...
Předem moc dík. Milan

mil.sta@centrum.cz

Herejk
Herejk napsal 29.10.16 v 20:12 10b.

xdojcikk
xdojcikk napsal 06.06.16 v 02:41 10b.

Čau, prosim tě zájímá mě ten držák navigace co jsi na ní měl. Mohl by si mi prosím říct název, potřeboval bych přesně něco takového. Moc dík

bledemon
bledemon napsal 16.02.16 v 19:12

To právě píšu, že změna převodu má vliv na počítadlo. Akorát Ty předpokládáš, že počítadlo nadměřovalo stejně jako rychloměr a teď máš oba přesné. Přitom počítadlo před změnou počítalo správně a teď ti ukazuje chybně-míň. Takže posledně si nejel za 3,9 ale spíš za těch 3,6 litru

Bobika72
Bobika72 napsal 15.02.16 v 20:21

Já se teda nechci hádat a nutit někomu můj názor, ale pokud je snímač na hřídeli předního ozubeného kolečka a výměnou tohoto kolečka změním poměr převodu na zadní kolo, jasně mi vychází, že musí dojít i ke změně ukazatele ujetých kilometrů. Jediná možno, že by tomu tak nebylo je, pokud by snímač odometru byl na předním kole, kde se poměr žádným způsobem nezměnil. Další argument je ten, že dřív jsem to do práce měl zhruba 42 km. Po výměně předního řetězového kolečka už jen asi 39 km. Jezdím stejnou cestou a ani budova kde pracuji, svou polohu nezměnila.

Více komentářů



TOPlist