renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha Tracer 9 / 900 (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník IncredibleHulk
Vloženo 18.12.2015
Aktualizováno 9.4.2019
Zobrazeno 10 986x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první Yamaha, můj první tříhrnek, moje první zánovní motorka a pocit, že jsem nemohl vybrat lépe.

Více fotografii

Motorka koupena od Moto - Meining Chemnitz - Úplně jiná liga než v CZ. naprostá spokojenost a max. vstřícný přístup

Výška jezdce: 198 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: Byla to záložní varianta v případě, že bych nedosáhl na Tracera.
Honda VFR 800X Crossrunner: Dražší a lehounce bezpohlavní. I když vynikající stroj, přece jenom srdce táhlo směr chuligán Tracer
Triumph Tiger 800 XR: Nějak na něj ani nedošlo, všechny inzerované kusy měli poměrně hodně najeto, a i kdyby došlo na rozhodování Tracer vs. Tiger, Triumph by prohrál...

První dojmy - Naprosto první co mi blesklo hlavou při rozjezdu bylo: " Panebože, tak je tak hodná...tak milá...vůbec se jí nebojim..." - Palivová mapa B :-D

Doplňky na motorce - Zatím nic, pro delší cesty popřemýšlím o bočních kufrech, možná top case, ale uvidíme...
27.06.2016 - Heat deamon vyhřívané rukojeti a Originál tankvak Yamaha - Sport

Recenze

Moje celá motokariéra začala s Hondou - na skůtru PCX125, po sezóně prodán a koupena první velká motorka NC 700 X. Jednoho rána, ne dlouho po absolvování moto tripu do Rumunska (kde v podstatě NC jelo bez problémů, za skvělou spotřebu, i relativně svižne) jsem vstal z postele a věděl, že je čas se s ní rozloučit. Blížil se podzim a já věděl, že už na ní jezdit nechci. Nevím jestli to znáte, takové to pomatení smyslů, kdy prostě nevíte proč, ale víte jistě, že už jí nechcete .
Za asi měsíc inzerování, přijel chlapík, domluvili sme se a NC bylo fuč. Byl říjen 2015 a já si řikal, že v klidu promyslím co bude následovat a na jaře se po něčem poohlédnu.
Nastala doba kterou mám na nákupu motorky asi nejraději - čtení recenzí, sledování videí, porovnávání různých modelů a denní sledování inzerce na všech dostupných serverech. Občas se něco sem tam objevilo, ale nic co by mě donutilo zvednout telefon a prodejci zavolat. Až jednou jsem objevil inzerát na BMW S1000R 2014 4k najeto, lehounce bouraná v jižních čechách. Z fotek to vypadalo na velice nevinný pád, opravdu jen kosmetika a vynikající cena (až podezřele). Říkal jsem si, že by to mohl být ten typ obchodu, kdy koupím, opravím, povozím se a prodám s minimální ztrátou. Inu zašel jsem ke svým přátelům do banky a požádal o nemalou sumičku na nákup BMW, zařídíl jsem řidiče, plaťák a jelo se 300km směr jižní čechy. Na místě jsme objevili, že nejenom že motorka má krk na šrot, ohnuté vidle a dokonce i cca 4cm díru v rámu - totálka. Prodejce se vyloženě snažil vyhýbat slovům jako "díra", "zlomené" "ohnuté" a pod. naštěstí fotky krku ho usvědčili a já tu past nekoupil. Kdyby poslal jednu z fotek, co nám ukázal až na místě (Doufal, že na místě nás zpracuje) mohl jsem ušetřit čas a cca 3tis. za dopravu a řidiče. Domů se jelo s prázdnou, ale s dobrým pocitem vyhnutí se mega průseru.
No a co teď? Peníze v obálce, plaťák na zavolání, vše připraveno. Nastalo intenzivní hledání. Za dva dny jsem ho objevil.
Znáte to jak při výběru nechcete nic podcenit a tak srovnáváte všechno možné i nemožné a stejně vám furt vychází jeden jedinej model, pro kterej vždycky existuje lepší argument proč to a ne ono? Můj případ s Tracerem...všechno ostatní by pro mě byl kompromis. Tracer má všechno v základu - ABS,TCS, palivové mapy, centrální stojan, 12V zásuvku, kvalitní ochranu proti větru a gauč pro spolujezdkyni. Samozřejmě snovej motor, podvozek a brzdy...
Stál asi 60km ode mě za hranicema v německu (Chemnitz) a tak jsem se vydal jen civilním autem bez plaťáku na kukačku. Byl dražší než jsem si mohl dovolit, ale kdyby náhodou prodejce slevil, mohli bychom se domluvit - upřímně jsem tomu sám moc nevěřil. Po příjezdu šlo všechno jako po másle. Motorka vymazlená jako ze showroomu, 2400km na budíku, stav nové. Hned ze dveří mi prodejce - majitel nabídl testovací jízdu, jasně že jsem jel! Po 1 km bylo vymalováno. Hladkej motor (oproti NC), spoustu výkonu, krásně široká řidítka, Led světlo taky paráda, posez, no prostě všechno...motorce nebylo co vyčíst. Když to zkrátím, prodejce zřejmě zasažen vánoční náladou slevil ještě pod moje očekávání a Tracer byl můj.

Pořádnou recenzi samozřejmě napíšu jakmile se taky pořádně svezu, ale to bude až na jaře. Do té doby: Veselé Vánoce a šťastný nový rok všem motorkářům dobré vůle...Takový dárek pod stromek bych přál každému...

Update 18.01.2016:

Zatím žádné nové jízdní poznatky, ale motorka už stojí na českých značkách. Napíšu pár slov o tom jak to probíhalo, možná to někomu pomůže vyhnout se chybám a průtahům, které musel já absolvovat.

23.12. večer jsem jí postavil poprvé do garáže a v noci po telefonu se známým jsme jí pojistili (POV+HAV). Smlouva a zelená karta měla odejít poštou někde mezi svátky, nejpozději po novém roce.
27.12. přejezd na STK pro "dovozovou" technickou - první překvapení, za to poslední příjemné, bylo zjištění, že do stáří motorky 1 roku se nedělá dovozová technická (cca 1350,-kč), ale tzv. evidenční kontrola na cizí TP (500kč). Takže po krátké prohlídce mi byl vystaven protokol. Přejezd na magistrát a první vyhazov z magistrátu - neměl jsem potvrzení z FÚ o zaplacení DPH.
První průser! Motocykl česká legislativa považuje za nový, pokud je mladší 6 měsíců, nebo má méně najeto než 6000km. Tuhle informaci jsem měl, ale myslel jsem, že stačí, aby jedna z podmínek nenastala a považuje se za ojetý - je to přesně naopak - stačí, aby jedna z podmínek byla splněna a považuje se za nový. Můj případ - starší 6 měsíců, ale 2500km najeto
Takže na FÚ mi bylo sděleno, že musím odvést DPH (Které jsem zaplatil v DE) znovu v ČR. Bohužel i kdybych těch 40tis. na DPH po kapsách měl, všechny finanční úřady v ČR mají až do ledna zavřené pokladny. Tedy motorka jede zpět do garáže a čeká se na přihlášení v lednu.
04.01.2016 v 7 ráno stepuji před FÚ a čekám na otevření. Platím podruhé DPH a čekám na vystavení "přiznání" o zaplacení DPH. Přiznání ten den nedostávám, protože ho musí podepsat ředitelka FÚ a ta je služebně mimo.
05.01.2016 v 7 ráno stepuji před FÚ a čekám na otevření. Za půl hodiny odcházím vítězoslavně s přiznáním a mířím na magistrát.
Další průser! Další vyhazov kvůli zelené kartě. Očividně podepsaný originál a kopie zelené karty v žádném případě nemohou konkurovat originálu zelené karty a tak odcházím ten den opět s nepořízenou.
06.01.2016 po dalších celodenních peripetiích se zelenou kartou - tentokrát banality s předtištěnými ZK vs. nepředtištěnými ZK. Konečně odpoledne odcházím na magistrát, kde po zaplacení 500kč, je mi do hodiny vystavena SPZ a VTP
07.01.2016 kopíruji všechny dokumenty o zaplacení DPH v ČR a VTP a posílám němcům s prosbou o navrácení chybně na místě zaplacené daně. Ti jediní v celé situaci nemají sebemenších problémů a vrací DPH obratem na účet. Jediný provar je rozdíl mezi 19% Mwst (DPH) v DE a 21% v CZ. Takže asi 4000kč jdou na mojí hlavu...

Konec utrpení, vše připraveno a teď už jenom počasí...pojďme!

P.S.: Při přejezdu z FÚ zpět do garáže to na 3 rychlostní stupeň jelo skoro 180km/h (Samozřejmě na uzavřeném okruhu na soukromém pozemku mimo pozemní komunikaci...)

Update: 27.06.2016 :

Mám za sebou nějakých 3000km a je polovina sezóny. Na cesty do práce, kdy ráno bývá ještě dost chladno jsem Fritzovi (Tak mu říkám - Fritz Štěkač) pořídil vyhřívané hefty. Mám ozkoušené od Heat Deamon ( http://www.vpmtech....at-demon-max-min-vyp ) už z Hondy. Sice mi je mechanik při instalaci oboje vytunil (Pojistkou navíc a silnější kabeláží) ,ale na Hondě vydrželi 2 sezóny bez problémů a možná fungují ještě do teď. Celková cena včetně instalace byla někde kolem 2500,-. Dál jsem pořídil originál tankvak od Yamahy - Sport. Je to sice ten nejmeší co dělají (9-11litrů), ale zaručeně vypadá nejlíp, nepřekáží a na každodenní ježdění ja naprosto ideální. Trochu mi vadilo, že ho ihned po nákupu, musí majitel nového krásného originál tankvaku vyndat z luxusního látkového pouzdra a prohnat ho na 6x 8čkou vrtákem ! Srdce mi krvácelo, ale muselo to být, Yamaha prostě nepředvrtá díry na uchycení, aby mohla 1 tankvak prodávat k více motorkám.
No ale k motorce samotné. Ten motor to je skvost, zvuk, odpliváváni do výfuku, tah jako lokomotiva kdykoliv si vzpomenu. Předjíždí se s tím jedna báseň. Také nejeden borec s bolavejma zádama, rukama a krkem ze sportovního posezu na svý supersportovní mašině, překvapeně zdvihal palec na následující křižovatce, kdy se od té předchozí nemohl zaboha toho slona s těma ostrejma LEDkama zbavit a pochvalně kýval hlavou s myšlenkou, že to má asi nějaký ucpaný nebo co, když mu takovejhle cesťáček stíhá, ba co víc, ohrožuje jeho ego.
Všechno co to dělá, to dělá oproti NC tak nějak líp...Řazení je přesnější a hladčí, brzdy jsou ostré, přesto čitelné a snadno dávkovatelné, ABS dává vědět, až když už to jezdec fakt přehání a posez a ochrana před větrem jsou příkladné.
Spotřeba se dlouhodobě drží mezi 5,5 -5,6l/100km. Je potřeba odřazovat nahoru, pokud člověk nepotřebuje zrovna sedět na rachejtli. Na začátku jsem na to zapomínal a dlouho jsem tam měl 3ku a 4ku a spotřeba byla o litr vic.
Módy - jezdím na STD, je to univerzál, plný výkon a není tak nervózní jako A. Mode A používám vyjímečně, když mi bouchnou saze. Kolega s MT-09 říká:" Vždycky když jedu na STD tak mám pocit, že by to mohlo jet ještě o malilinko víc, když jedu na A, tak ten pocit nemám ." Béčko přepínám vyloženě na mokru nebo za deště. Mám pak větší pocit bezpečí.
Podvozek je spíš měkčí, ještě jsem nic nešteloval, je pořád v továrním nastavení, ale občas si říkám, že bych přitvrdil, když kravim, nebo při vysokejch rychlostech v zatáčkách se malinko vlní a je to trochu nepříjemnej pocit (jako že se žvejkne). Na druhou stranu většinu času cestuju a to si zase říkám, že je lepší měkčí, protože to krásně a pohodlně žehlí český silnice.
Suma sumárum jsem hrozně rád a vděčný, že se mi to tahkle všechno sešlo a já mám tu čest sedlat tak všestraně povedenej stroj jako je Tracer. klobouk dolu Yamaho...klobou dolů...
A jedna aktuální z Klínovce, kudy jezdím z práce...





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krtek123
krtek123 napsal 21.10.20 v 20:21 10b.

Moc hezky napsané a moc hezká motorka.

Daypa
Daypa napsal 12.03.19 v 00:43

Moc pěkně napsané

triker_vladik
triker_vladik napsal 10.02.19 v 16:00

Super

Kruciklaun
Kruciklaun napsal 09.07.18 v 21:47 10b.

až budu velký tak ho budu mít taky
Supr recenze

Rokoho
Rokoho napsal 04.02.18 v 13:29 10b.

Více komentářů



TOPlist