Elegantní kus kovu na dvou kolech.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VF 750C: technika a recenze ve mě budily nedůvěru, možná zbytečně
Yamaha XVS 1100 DragStar: VNko má lepší parametry a MeanStreak se mi líbí víc
První dojmy - Moji první motorku jsem si přivezl v lednu, musel jsem pro ni jet do Jeseníků do hor. Tehdy došlo k prvnímu svezení i když ne tak docela, byla zima místy sníh a led, motorka neměla značky a tak jsem ujel pár metrů abych zjistil že se to nějak rozjede, zařadí , zatočí a zabrzdí. Nejodfláknutější zkušební jízda, ale lepší než žádná :-) . Než došlo na jízdní dojmy musel jsem pár měsíců počkat, byly to dlouhé měsíce ale alespoň jsem stihl motorku rozebrat, zkontrolovat a udělat nějaké drobné opravy před sezonou. Nutno dodat že na podzim předešlého roku jsem si udělal teprve řidičák na motorku a když jsem měl na velkou tak hned velkou :-) První svezení můžu popsat krátce, bylo děsné, bylo to moc rychlý, těžký, a brzdy byly jedovatý. Ale s tím jsem počítal že na tom budu jak jelito :-) . Motorku jsem si koupil na každodení ježdění takže dnes už je vše jinak. Teď už to zas tak nežene, výkonu je akorát na váhu jsem si zvykl a brzdy fungují precizně, nechápu jak něco tak těžkého a silného může jezdit bez nich.
Doplňky na motorce - Padací rám, opěrka s nosičem a držáky na brašny. brašny odnímatelné, výfuky LeoVince.
Recenze
Když jsem se na Meanse byl poprvé podívat tak to nebyla láska na první pohled. Stroj vypadal šíleně, což jsem věděl už z fotek že se na něm někdo vyřádil. Je to německá motorka a zdejší první majitej na ní ze zdravotních důvodů vyjel jen párkrát takže nevkusný vzhled dávám za vinu ujetému Helmutovi.
První co upoutalo pozornost byla nádrž a sedlo. Přes celou tu obrovskou nádrž byla nálepka tygra a plamenů, a sedlo v barvách německé vlajky. Dál to byly chromové lemovky na blatnících, nálepka vybledlého orla, přídavné modré LED diody pod předním světlem s profesionálním zapojením. Možná toho bylo víc a už jsem to pozapoměl, doplňky tam byly jen krátce protože jsem se za ten vzhed styděl hned jsem to z toho strhával.
Měl jsem velké obavy co tygr skrývá, byl jsem si jistý že popraskaný lak po neodborné opravě nádrže. K příjemnému překvapení bylo, že po hodinovém nahřívání, strhávání a odmašťování se objevila netknutá nádrž. Helmutovi se ta ohyzdnost asi opravdu líbila. Napadá mě že bych mu měl poděkovat protože jeho řádění se podepsalo na dobré ceně a spoustu kupců muselo odradit.
Říkal jsem si, že si sedlo chvíli nechám jako provokaci ale to se fakt nedalo, muselo na přečalounění.
V den kdy jsem motorku přivezl se začala rozdělávat abych se jí podíval pod sukni. Helmut naštěstí řádil jen co se vzhledu týče a důležité věci nechal na pokoji.
Našel jsem jen pár lehkých závad jako to roztřepené plynové lanko, to jsem vyměnil a prasklý držák airboxu od vibrací, ten šel zavařit. Zkontroloval jsem si všechny svorkovnice a ošetřil sprejem. Uchycení všech hadic a kabelů, očistit a promazat kostry. Různě jsem si musel krátit chvíle, byla zima a nezbývbalo než čekat.
Celý život jsem se hrabal v autech, v motorkách nikdy takže to byl zdroj spousty zkušeností a protože v tom nikoho hrabat nenechám tak stále je,
Když byla motorka složená a připravená tak jsem se do ní teprv zamiloval, byl to jiný stroj než jsem si přivezl. Na vzhledu už mi vadilo jen pár věcí. Provedení výfuku s tlumičem pod kyvkou a falešnými kryty byla jedna znich. A snad až příliš chromu, nejsem z toho moc vyndanej mám radši černokněžníky.
Výfuky jsem vyřešil výměnou za LeoVince, asi jediná homologovaná náhrada co se dá sehnat. Po vybrání tlumiče a přemístšní relé dobíjení dostala motorka vzhled jak já říkám býka, velká nádrž a dominantní motor je jako masivní hruď, díky kardanu následuje štíhlý pas a zadní kolo s vyčuhujcím diferákem je prdelka. Je to můj nejoblíbenější pohled na Meanse. LeoVince jsou dost utlumené ale zvuk je lepší a přirozenější než s origo.
S motorkou jsem najezdil už něco přes 10tkm, chlastá v průměru 5,5. Nejvíc ježdění pro mě je když je vedro a jedu si jen v ryflích, vestě s otevřenou helmou okolo 100km/h. S maskou jezdim v pohodě 120 - 140 místy i víc ale to neni ten správný požitek. Nejlepší ježdění jsem s ní zažil na dovolené v Chorvatsku, v kopcích a po pobřeží, tam se motorka cítila nejlépe, na kvalitní široké zatáčkovité silnici. Vytlučené silnice se jí nelíbí, i když je zadní zavěšení nastavené na soft tak drncá a tříská, v terénu předčila moje očekávání ale musí mít pevný podklad, jak je to někde na pláži tak se bestie boří, hrabe a padá a na pláži se zvedá opravdu blbě. Kličkování v kolonách není nejhorší, nemá nijak široká řidítka a je dobře ovladatelná ale taky se jí to nelíbí, motor se hřeje vrtulka hučí a dochlazuje ale stejně mám lejtka jak z produkt KFC, no neni to skútr.
Technika na ní funguje, dostala nové plynové lanko, preventivně svíčky ( 2 na válec ) a dělá se akorát údržba, měním oleje a filtr po 8tkm, Musel jsem na to dát nový papuče ty byly nic moc už když jsem to přivezl. Za zmínku stojí že když jsem utahoval z osičku kvůli pneu. zjistil jsem vůli na zadní kyvce, to mě nemile překvapilo, myslel jsem že tyhle věci jsou napořád. Tak jsem si dal výměnu ložisek zadní kyvky.
Na závěr ještě zkritizuji jednu věc a to zvuk motoru, za studena ten motor cvaká jakoby měl na všech ventilech vůli a vydojený řetězy, za studena motor zní jako rozbitej. Někde jsem četl že to dělá hlavně odpružený pohon vyvažováku ale to tak prostě je. Jak se ohřeje tak si ševelí. Od výměny do výměny 8tkm sežral necelý litr oleje.
Když nad tím přemýšlím VNko byla skvělá volba, nenapadá mě co by tam vadilo, chybělo nebo přebejvalo.
Motor s převodovkou nevyžadují speciální údržbu, žádné seřizování.
O rámu, podvozku a brzdách už tu bylo řečeno hodně a já to jen zopakuji že fungují brilantně. Jsem spokojen a mám ji rád
Moc hezký výsledek s tou černou.
Ahoj, pěkný stroj. Chtěl bych se zeptat, po ubrání plynu a brždění motorem, jsou u tebe slyšet nějaký zvuky, něco jako bzučení převodu? VN je můj první dvouvál a kardan, tak mě ten zvuk trochu znepokojuje. Díky
ty černý padáky ,vypadají úžasně, nádhera a jasných 10b.
Pěkný kousek dávám 10b .
Krásná mašina, přeju hodně šťastných km.