renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Raptor 1000 (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Raptor.1
Vloženo 31.7.2006
Aktualizováno 24.10.2023
Zobrazeno 10 529x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Je to jeden z vůbec prvních kousků dovezenejch v r. 2000 do čr - ale určitě je ve výrazně lepším stavu, než celá řada těch posledních. Kdo si schováváte starý čísla Supermota, tak je tam v srovnávacím testu naháčů s Hondou X-Eleven.

Motorka koupena od MotoRobert (Brandýsek) - Malá rodinná firma, ale velcí nadšenci a odborníci. Nelze než doporučit!

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Daytona T595i: důvod neuveden
Ducati Monster S4: důvod neuveden

První dojmy - Prvním dojmem byla relativně snadná jízda, také značná síla motoru a jeho zátah hned od spodu. Byl ovšem umocněný prudkou až cukavou reakcí na plyn, na kterou jsem nebyl zvyklý. Takže spíše než Raptor mi připadal tento stroj jako Rapl. :-) Posez je ovšem takový nízký a dlouhý - váha spíše na zadek a proto je dost škoda, že motocykl nemá tlumič řízení jako standard - ale aspoň má pěkně připravené uchycení na jeho montáž. ;-)

Motorku bych doporučil pro - Těžko říct - mohl bych třeba napsat mladým klukům na pouliční blbnutí, ale podle toho spousta raptorů pak vypadá - popadané, neodborně opravované skoro vraky. Tak doporučím zkušeným bikerům, kteří ocení na jedné straně jeho pěkný italský design a na straně druhé jeho japonskou bezproblémovost a spolehlivost.

Doplňky na motorce - Titanové koncovky výfuku Scorpion, K&N filtr, tlumič řízení Matris



Recenze

Zkušenosti: Koupil jsem ho koncem r. 2000 jako předváděcí moto od MotoRobert a jsem stále jeho prvním majitelem. Pošilhával jsem sice tehdy po Ducati, ale v tý době byl nějak nefungující jejich importér, tak jsem dal na doporučení otce a syna Papežíkových a poté, co mi zapůjčili raptora na testovací jízdu, bylo rozhodnuto. Jsem moc rád za tento konkrétní kus, protože záběh na něm odjezdil právě Petr Papežík a vím, že on je v záběhový proceduře velmi ukázněnej a točí motor jen tolik, kolik je povoleno výrobcem. To bych já asi nedokázal - ne, že bych byl bůhvíjakej divoch, ale znáte to - je před vámi volná delší rovinka a plyn jde na doraz...Můj raptor je ovšem skvěle udržovanej (vyhraju si s ním), nehavarovanej - ani škrábnutej, motor je po zmíněným pečlivým záběhu v excelentním stavu, jezdí na olej Silkolene Pro 4 Plus,což je ta nejlepší závodní syntetika. Určitě by stačil i olejík obyčejnější, ale já raději volím to nej... Řetěz mažu sprejem Pro Chain od stejnýho výrobce. Je jedinej, kterej vůbec nezafláká zadní kolo odstřikujícím mazivem. Na motocyklu mám jen minimum úprav - nejsem příznivcem těžkýho tuningu. Tak je tam filtr K&N - spíše kvůli akustickýmu dojmu, ten zvuk z airboxu je s ním víc slyšet a to mám rád, protože raptor je celkově dost utlumenej, čímž je ta jeho dvouválcová krása trošičku degradována. Svíčky Denso Iridium Power možná taky malinko přispívaj k lepšímu chodu motoru. Uvažoval jsem i o otevřenějších vejfukách,sice ty originální oválný dobře vypadaj a také jsem měl obavy,aby k nim nebylo třeba ladit řídící jednotku, laborovat se vstřikem a předstihem. Nakonec jsem po dlouhém váhání osadil laděný titanový Scorpiony - viz níže. Hlavním důvodem pro výfuky byl pěknej zvuk, protože výkonovým deficitem Raptor 1000 rozhodně netrpí. Nelze nezmínit také nezanedbatelnou úsporu hmotnosti, ve srovnání s originály jsou jako pírka! Dále mám vyleštěný výfukový svody, původní ocelový chromovaný řídítka jsem vyměnil za matně lesklý duralový z monstera - jejich ošklivý plastový koncovky jsem nahradil titanovejma. Obouvám gumy Pirelli Diablo Rosso a to je určitě oproti originálním Bridgestone Battlax taky posun k lepšímu. Alespoň pokud jde o ovladatelnost a pocit z jízdy - životnost bude určitě kratší. Vždycky je něco za něco...
Uvažuju ještě o tlumiči řízení, motocykl by si ho asi zasloužil. Jednou se mi při jízdě po rozbité okresce stalo, že jsem asi ve 110 km/h najel na hrbol, kterej mi řízení rozhodil tak, že vykývlo do plnýho rejdu na obě strany. Naštěstí se to zase samo srovnalo a tak jediným problémem byly namožené svaly rukou, které jsem cítil ještě několik dnů. Někdo říká štítek nad světlo. Já si myslím že ne. Naháč má bejt naháč a vypadá líp bez něj. Že by nějak pomáhal při rychlý jízdě, to bych neřek. 245 km/h raptor umí i bez něj a je to teda zážitek, kterej nemusím mít každej den. Stejně ještě dál zrychluje. Kde má úplnej konec ani nevím. A bez větrnýho štítku si tu rychlost doopravdy prožiju! Taky si myslím, že pořádnej proud vzduchu za jízdy příznivě působí na bezpečnost jízdy - člověk si ten fofr víc uvědomuje a neudělá tak snadno kravinu. Navíc ten bodovej systém. Nějak jsem se rozepsal, koukám. Tak na závěr ještě malou kritiku k reakci na plyn. Tady se italští (nebo japonští?) soudruzi moc nevytáhli. Motor reaguje na přidání plynu (ale i na ubrání) prostě moc prudce. Na českejch nerovnejch cestách to nezkušenýho jezdce někdy dokáže dost vystrašit. Já se s tím sice sžil a smířil, ale stejně mi to pořád trochu vadí. Zvlášť při poklidný jízdě, nebo po městě, při palbě (tj. vytínání ) to člověku ani nepřijde. Svezl jsem se na Benelli TnT, která má o 30 koní víc než raptor, ale reakce na plyn byla u ní krásně plynulá, odhadnutelná. Takže, kdybych si mohl přát něco změnit, bylo by to citlivější nastavení vstřikování a ten tlumič řízení. Howgh!

Cesty: Jo, byl jsem párkrát na srazu, ale nocovat na zemi není už pro mý starý kosti nic moc... Taková zajímavost o spotřebě při souběžným cestování s oktávkou tdi: Jednou jsem jel do jižních Čech a jela za mnou autem manželka. Nechtěl jsem jí ujet, tak jsem moc netahal a ona jela za mnou prakticky celou cestu - asi 250 km. Raptor si vzal 5,2 l/100 km (to je velmi málo, běžně bere 6,5 - 7 l), ale oktávka hlásila průměr za cestu 4,8 l/100 km! Docela dobrý, když si člověk porovná velikosti a váhy vozidel, výkony motorů...

Další info: Skvělej naked bike, je to asi lepší stroj než monster (když teda pominu delikatesy jako S4Rs s cenou minimálně o 50% vyšší), ale Ducati to holt není. Pravověrný ducatisti na něj koukaj jako na polojaponskej krám. Motor tl sice nemá toho italskýho ducha s chrastící suchou spojkou, a dalšíma vymoženostma jako je třeba desmo, ale na druhý straně je docela bezproblémovej. Měl jsem s ním jedinou potíž, když mi začal vynechávat přední válec. Příčinou byl zoxidovanej konektor na cívce - po prostříknutí sprejem a zmáčknutí kleštěmi bylo vše OK. Kromě této maličkosti funguje celou dobu jako hodinky.
Březen 2008 - změnil jsem trochu názor ohledně laděných výfuků a namontoval titanové oválné Scorpiony. Sice stály raketu, ale ten zvuk je krásnej, zejména s vyndanými dB-killer vložkami. Po první projížďce konstatuju, že zátah v nízkých a středních otáčkách výrazně vzrostl, stejně jako (bohužel) se ještě více zostřila výše kritizovaná reakce na přidání plynu. Ale co se dá dělat... Koncovky vypadaj docela pěkně a vzhled titanovýho pláště perfektně ladí s odstínem stříbrný metalízy. Na fotkách je to snad vidět...
Také jsem namontoval tlumič řízení Matris - je to typ přímo určený na tento motocykl, tak tam pasuje perfektně a jeho funkce je také velice účinná.
Top speed - dosaženo 253 km/h dle digitálního tacho, víc už to asi fakt nejde, pak už by zasáhl omezovač otáček motoru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vytínač
Vytínač napsal 19.07.15 v 20:06 10b.

BadRX
BadRX napsal 14.03.12 v 08:33

Moc peknej Rapt!

Pjercak
Pjercak napsal 15.11.11 v 19:06

pekny dvouval od mistra desingu a bezva moto a je to asi fakt lestenka

Red-Raptor
Red-Raptor napsal 22.08.10 v 23:38

fešák

hiffson
hiffson napsal 24.07.09 v 21:03

Moc krásnej stroj, taky jsem ho chtěl. Pěkná recenze

Více komentářů



TOPlist