Logo Yuki Yuki

Informace o značce

Značka Yuki patří české společnosti, která se specializuje na dovoz motocyklů, skútrů a čtyřkolek od čínského výrobce QingQi. Zákazníky láká především nízkou cenou, ale zaujmout umí i po designové stránce. O kvalitě motorů hovoří důvěra velkých značek, jako je např. Suzuki.

Historie značky

Značka Yuki na náš trh vstoupila v roce 2003, kdy nebyly čínské motocykly zrovna běžnou věcí. Výrobce QingQi však tehdy nebyl žádným jednostopým nováčkem, kořeny firmy sahají až do roku 1970. Dlouholeté zkušenosti s výrobou motocyklů dopomohly k úspěšnému startu prodeje i na evropských trzích.
Yuki odstartovala svoje působení v ČR s modelem 125 Sport. Šlo o klasický motocykl s výkonem necelých 10 koní. V prvním roce (2003) narážela značka na neinformovanost českých zákazníků a na lehké opovrhování každým motocyklem z Číny.
Proto Yuki rozjela masovou propagaci a v roce 2004 jste tak skoro na každé motoakci mohli vidět loga Yuki. Lákadlem na zákazníky byla hlavně nízká cena (bezmála 50 tisíc Kč), jednoduchá konstrukce a motor s minimální údržbou. První generace Yuki 125 Sport trpěla řadou problémů, jako třeba slabý rám, nekvalitní sváry apod., ty ale výrobce odstranil hned příští rok při uvedení druhé generace Sportky.
Yuki ale neměla v nabídce jen jeden model. Rok 2004 byl pro působení na českém trhu opravdu zásadní. Zákazníci mohli dále vybírat z modelů Vista 125, což byl chopper, a GY2 125, zástupce enduro kategorie.
Prodejnost stále stoupala a s tím šel nahoru i počet nabízených modelů. Yuki nezůstávala jen u motocyklů s motorem 125 ccm, do nabídky začlenila i 50 ccm a 125 ccm skútry nebo motocykly s motory 250 ccm, 350 ccm nebo i 400 ccm.
V roce 2008, tedy 5 let po vstupu na český trh, měla Yuki ucelenou nabídku skútrů a motocyklů a i kvalita zpracování šla výrazně kupředu. Yuki tak perfektně připravila pole působnosti pro další čínské značky, které už nemusely tolik bojovat s nedůvěrou zákazníků kvůli zemi původu.
Mezi hlavní lákadla stále patří a patřila pořizovací cena a nízké provozní náklady. Ale i po stránce designu není Yuki k zahození. V roce 2008 byly uvedeny naháče 125 a 250 CSR (250 CSR dokonce i ve verzi pro autoškoly), které se za svůj vzhled rozhodně nemusí stydět. O rok dříve byl uveden neotřelý chopper 125 Spider, který také zaujal.
Z novějších modelů se dá vypíchnout povedený chopper 350 Daytona nebo klasické retro 125 Manxman s pořizovací cenou pod 30 tisíc korun. Za kategorii skútrů můžeme zmínit třeba cestovní model 250 Arrow nebo klasický městský skútr 125 Fairy, který láká cenovkou pod 25 tisíc korun.
Yuki se ale nezabývá jen vlastní produkcí motocyklů. Čínská továrna vyrábí i licenční motory japonských značek, například pro Suzuki VZ 125 Marauder.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist