Firmou Yamaha praktikovaná stálost modelů, ale i zdařilý koncept FJ 1200, který byl dlouho téměř bez konkurence, vedly k tomu, že se stal jedním z nejúspěšnějších motocyklů obsahové třídy. FJ 1200 z dnešního hlediska přirozeně nikdy nebyl sportovním motocyklem. Ostatně s hmotností 259 kg je příliš těžký a poloha, kterou při jízdě zaujímá řidič, rozhodně není sportovní. Ale mohutný kroutící moment velkého čtyřventilového motoru s miskovitými zdvihátky o objemu 1188 ccm, stejně jako vynikajicí ochrana proti větru a pohodlné sedlo i pro spolujzdce mu propůjčují nejlepší kvality cestovního vozidla, které mezitím využili jiní výrobci. Když se motocyklu dostalo statutu rychlého cestovního stroje, pěstovala jej firma Yamaha dlouhou dobu, začalo to v roce 1986 zvětšením zdvihového objemuz 1079 ccm na 1188 cmc a skončilo roku 1988 větší kapotaží, komfornějším sedlem, novým designem ráfku předního kola, zvětšeným ze 16" na 17", silnějšími brzdovými čelistmi i kotouči a digitálním zapalováním. Motor je výhodný a úsporný. Při obsahu nádrže (22 l) se maximální dojezd pohybuje mezi 200 až 350 km. Na nastavení pérování a volbu pneumatik reaguje podvozek různě. Při optimálním vyladění je stejnou měrou zajištěna stabilita na rychlých dálnicích i snadná ovladatelnost na silnicích s mnoha zatáčkami. Vysoká hmotnost je jedním z charakteristických rysů stroje. Ale čtyřpístové brzdové čelisti jsou zárukou bezpečné jízdy i při vysokých výkonech.
Čtyřválcový a čtyřtakt,řadový 1188 ccm, 74 kW (100 k) při 8 500 ot./min., 259 kg.
Výška sedla 78 cm
Max. rychlost 208 km/h
Cena 15850DM.
Testovací hodnoty
0-100km/h: 3,4 s
5. rychlostní stupeň 60-140 km/h: 8,2 s.
Spotřeba: 6,8 l/100km
Palivo: Normal.
Akční radius 323 km.
To vše psal katalog-MOTOR roku 1990