Logo Victory Victory

Informace o značce

Nikdy nezahálejte a překonávejte výzvy
Jejich vášeň posouvat hranice a přepisovat pravidla jsou dva prvky, které již více než 10 let charakterizují Victory jako značku i jako firmu. Jejich aktivní a smělý přístup k výrobě motocyklů, který ustanovil standard pro progresivní moderní americký styl, pomohl k přeměně Victory z nováčka na trhu s jedním modelem (v roce 1998) na významného amerického výrobce moderních amerických těžkých cruiserů, chopperů a luxusních cestovních motocyklů, vyráběných ve Spirit Lake, stát Iowa, a sbírají mnohá ocennění po celém světě.

Historie značky

V roce 1954 byla založena ve Spojených státech ve státě Minnesota společnost Polaris Industries http://www.polarisindustries.com. Společnost se zabývá konstrukcí, vývojem a výrobou velmi
dokonalých a ve světě uznávaných sněžných skútrů, čtyřkolek AVT, golfových vozíků a vozidel RANGER s bočním nasedáním pro rekreaci i užitek, pod značkou POLARIS.
Ke všemu vyrábí i speciální výstroj, doplňky a oblečení. Celý výrobní sortiment zajišťuje této společnosti obrat cca 1,75 mld $ (čísla z roku 2008)
Vedení společnosti neuniklo jak velké prodeje mají domácí firmy Harley Davidson, Honda, Suzuki, které začaly dobývat americký trh produkty vyráběnými na půdě států a už se na domácí trh tlačili Triumph a BMW. Mnoho ze stávajících zákazníků byly také lidé, kteří rádi jezdili na
motocyklech, a tak se jevilo logické, že v roce 2003 padlo zásadní rozhodnutí vyvinout nový motocykl. Motocykl byl pracovně nazván FRANCIS.
Takto začala malá skupinka zapálených nadšenců, a odborníků na slovo vzatých, konat. Jak se traduje, první kroky směřovaly do obchodu, kde byl zakoupen HARLEY DAVIDSON (FXRS) a HONDA SHADOW, ta se už vyráběla v USA. Oba stroje byly na dílně rozebrány do posledního šroubu a velmi důkladně prozkoumány. Vedoucí tohoto projektu byl GEOFF BURGESS bývalý konstruktér NORTONU a v roce 1995 byl do týmu přibrán konstruktér MARK BADER, který zodpovídal za vývoj motoru. 

V roce 1997 vznikla dceřiná společnost VICTORY MOTORCYCLES.

Téměř 25 let zkušeností s výrobou a vývojem vyústilo v jediné. VICTORY MOTORCYCLES se svými inženýry,, mechaniky a designéry zkonstruovali a vyvinuli „ Nový americký motocykl “.


Tento motocykl dostal název VICTORY V 92 C Classic Cruiser
Nový americký motocykl byl představen na Den Nezávislosti - 4. červenec 1998 před restauraci Planet Hollywood v Bloomingtonu ve státě Minnesota. Novináři měli o zábavu postaráno a zainteresovaní měli o čem dumat.
Světu byl představen velmi pohodlný rozložitý motocykl- klasický křížník se širokýma řidítkama, velkou nádrží, dobrými brzdami a velmi konfortním odpružením. 

Motor dvouválec 1507 cc největší sériově vyráběný motor té doby (doposud KAWASAKI VULCAN 1470 cc) společně s velmi dobře vyvedenou převodovkou měl perfektní plynulý zátah od začátku při každém zařazené rychlosti a měl krásný hluboký kultivovaný zvuk z výfuku.
V roce 1999 se stal tento motocykl, motocyklem roku – ocenění novinářské obce. 
V roce 2000 hned přibyl další model sportovnějšího ducha s označením V92SC

Další model, pro požadavky zákazníku a milovníků dlouhých výletů měl zvětšenou nádrž, výfuky vyvedené po stranách, pohodlné sedlo s opěrkou, kotoučové brzdy průměr 320 mm na každou stranu, doplněn plastovými rozměrnými bagy. Přední obří štít nás zval na projíždku přes celý kontinent. Nastoupil velký cestovní křížník V 92TC.

Po roce 2001 se podařil skvělý marketingový tah, když do týmu Victory byl přizván bard amerického motoprůmyslu ARLEN NESS. Tato legenda se skušenostmi u Harley Davidson velmi rychle vycítila značnou dravost a potencionál mladé, rychle se rozvijející firmy , která má chuť
promluvit do světa motocyklů.
Následující serie roku 2001 „ARLEN NESS SIGNATURE“ to plně potvrdila. Motocykl dostal modernější dravější vzhled, byla přepracována linie . V roce 2002 byl vylazen motor pro větší výkon, a výroba se připravovala na novu bombu, totiž představení VICTORY VEGAS.

Nový křižník byl okamžitě středem zájmu a media zase měla o čem psát. Křížník dostal mnohá ocenění a hlavně se stal Bikem roku 2004. Firma POLARIS INDUSTRIE v klidu a ve velké pohodě oslavila svou padesátiletou činnost a chystala se na další projev.
VICTORY vítězně táhla Amerikou a začínala se pomocí svých agentů, kteří byli již úspěšní v Kanadě tlačit do Evropy. Především na britských ostrovech vklouzla lehce do vyhřáteho lůžka Triumphu a dále se soukala do Skandinávie, kde blonďatí bikeři čekali delší dobu na nové neohleděné stroje.
V roce 2005 se představil jako úder velkého kladiva první muscle bike VICTORY HAMMER

Tvůrci tohoto děla nenechali nikoho na světě na pochybách , že i na začátku století míní urvat ještě větší kůrku chleba než v minulém století.
Motor FREEDOM má 100 kubických palců, převodovka 6 stupňů zádní kolo se zde jeví jako válec. Šíře 250 mm se musí brát jako velmi silný argument.
Přišli i další kousky jako černý panther VICTORY VEGAS 8 Ball v roce 2005. Rok 2006 nám dal VICTORY JACKPOT a to v různých lahůdkových úpravách rodiny Nessových.
V tuto dobu se na všech strojích už podílí i syn Arlena Nesse Corry.
V roce 2007 přichází na trh šéfík šéfíků VICTORY KINGPIN .
Jeden z nejžádanějších kousků, který se tyčí na piedestalu skvostu nejvyššího. Limitovaná série tohoto MUSCLE BIKU VICTORY HAMMER. 

S Victory team si ale uvědomuje, že udržet krok s konkurencí, není jen tak jednoduché. Pokud chce promlouvat do statistik prodejů, musí vytlačit ze svého depa takovou lokomotivu, která by přibrzdila japonskou HONDU GOLDWING. Ta se začala zabydlovat na klasiku všech klasik
HARLEY DAVIDSON - ELECTRA GLIDE.
Tyto stroje se na kontinentu prodávali velice dobře. Zákazníci byli velmi spokojeni.
Před konstruktéry a vývojáři firmy VICTORY MOTORCYCLES vyvstaly 4 obrovské otazníky.
1. Jsme schopni začít a dokončit tak složitý vývoj naprosto odlišného stroje?
2. Kudy se dát ? Vycházet z klasiky již známe, nebo se dát cestou budoucnosti?
3. Je možné vstoupit i do těchto nepoznaných komnat bikerů, které skrývají tolik tajemství?
4. Co když zákazníci a fandové tento krok neschválí a firma ztratí kredit, který si vybudovala?
Do týmu byl povolán zdatný designér MICHAEL SONG, a tento modernou zasažený týpek zazpíval píseň o luxusním futuristickém plavidle, které Vám splní snad vše nač si vzpomenete motocykl.
Hotovo. 

V roce 2008 byl světu představen VICTORY VISION
Červený a černý lak, který vzdává uznale hold svému prvnímu motocyklu, V92C, limitovaná série 100 kusů byla rozebrána on-line ve vzdušné válce internetu, za pouhých 7 minut.
V roce 2008 také společnost Polaris uvedla na trh tříkolku pro milovníky tohoto stylu VICTORY TRIKE.
Koncern Polaris oznámil, že počínaje dneškem, tedy 9.1.2017, ukončuje výrobu motocyklů Victory, a nadále se bude soustředit na posílení svých ostatních aktivit. V motorkové branži se jedná o tradiční značku Indian a součástí portfolia je také výroba elektromotocyklů Zero. Důvodem k zastavení produkce motocyklů Victory je dlouhodobě nízká profitabilita.

Polaris jim slíbil pomoc při prodeji skladových motocyklů, a zajištění dodávek náhradních dílů a servisní podpory po dobu příštích deseti let. Výhradním prodejcům značky Victory Polaris nabídne novou smlouvu na prodej motocyklů Indian.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist