Logo Rieju Rieju

Informace o značce

Jméno společnosti RIEJU pochází ze slovního složení příjmení zakladatelů. Rieju - historie V roce 1934 se pánové Luis Riera a Jaime Juanola rozhodli založit firmu na výrobu jízdních kol. V době zakoupení pozemku a v počátcích stavby továrny vypukla občanská válka a španělská republikánská vláda vše skonfiskovala.

Historie značky

Později po skončení války, RIEJU co by malá firma v roce 1940 začíná vyrábět jízdní kola. V lednu 1942 se společnost zapisuje do obchodního rejsříku se jměním 1 milionu peset. Tehdy společnost vyráběla 125 jízdních kol za týden a měla 35 zaměstnanců

V roce 1947 vyroben první motorizovaný bicykl vybaven francouzským 4-taktním motorem Serwa s obsahem 38ccm. Motor byl namontován na zadní kolo dosahoval výkonu 1 koňské síly a rychlosti 40km/hod. V červnu 1950 přibyl další model Model No.2. Tento motocykl byl také poháněn motorem Serwa, byl však upraven o spojku a objem byl zvýšen na 50 ccm. Následující rok byl představen 3-rychlostní Model No.3. Koncepcí se od svých předchůdců lišil, nicméně motor měl shodný s motorem modelu předchozího. 

V roce 1952 byl uveden Model No.5 s 50ccm motorem a 3mi rychlostmi. Model 5 měl již odpružené přední kolo. V roce 1952 byl francouzský motor nahrazen motory značky A.M.C. Motory byly později vyráběny pod licencí FITA v dílnách Figueres. Tento motor vdechuje život novému motocyklu, který byl v roce 1953 představen na výstavě v Barceloně. Byl to 3 rychlostní motocykl se 4-taktním motorem o obsahu 175ccm s odpruženými koly. Poptávka po tomto modelu byla obrovská. Výrazným způsobem pomohla zvednout prestiž firmy RIEJU. Výroba tohoto motocyklu trvala až do roku 1962, kdy byla jeho výroba ukončena. V roce 1956 se uvažovalo o vývoji a výrobě skútrů které měli být osazeny motory A.M.C. s 50 a 125 cmm zdvihovým objemem. Následně bylo rozhodnuto a byl vyroben skútr, který měl být obdobou francouzského skútru Silky. V roce 1958 byl skůtr dokončen pod názvem ISARD. Bohužel i přes všechnu snahu znamenal ISARD pro společnost RIEJU velké fiasko. 

Proto jeho výrobu v roce 1960 RIEJU ukončila. V roce 1965 byl uveden na trh model JACA, moderní motocykl, který opět vrátil firmě její prestiž. Mezi rokem 1959 a 1963 se prodalo více než 3000 kusů tohoto typu. Tento model měl zabudovaný 2-taktní 125ccm motor A.M.C. V roce 1960 však zájem o tyto modely začal ustávat. Veřejnost se začala dovolávat nových modelů. Toho času se v Itálii stali obrovským hitem mopedy. Malé nenáročné motorky vybavené motory s malým, ale dostačujícím výkonem. Tyto motory vyráběla společnost Minarelli. Rieju & Minarelli. V roce 1964 RIEJU navazuje spolupráci s firmou Minarelli na výrobu motorů pod licencí. 

V novém modelu motocyklu JACA se objevili nové motory, které disponovali výkonem 3,5 HP a dosahovali rychlostí až 70 km/h. Avšak podle tehdejšího silničního předpisu byli seřizovány na 40 km/h. Provoz těchto motorů, které byli pod hranicí svých skutečných výkonů, měli delší životnost než bylo oficiálně deklarováno výrobcem. Motor P3A byl vyráběn až do roku 1971 tedy ve stejné době kdy byl představen model RURAL. V květnu byly 1974 modely Confort 400, Confort 402 a TT 402 nahrazeny modelem GT 404, motocyklem, který měl moderněji řešený rám. Tyto modely byli vyměněny v roce 1976 za nový Confort 401 a 403 a TT 504

V roce 1977 byly provedeny další estetické změny u modelu 401, který přetransformoval v model Confort 501 a TT504 nahradil TT403. V roce 1978 byl uveden model TT406 74ccm motocyk,l který se účastnil závodů o pohár španělska. V roce 1979 se objevil nový TT 505, který vychází z modelu 504, ale měl jinak řešený výfukový systém. Téhož roku byl na veletrhu v Barceloně představen nový 50 a 70 ccm motocykl Marathon a Automatic Ks. V roce 1980 byl uveden nový motocykl MARATON ENDURO 90, který se účastnil mnoha závodů a získal několik vítězství. Pro silnice byl pak veřejnostni představen typ STRADA 75 s 5 rychlostní převodovkou a kotoučovými brzdami. 
V roce 1985 RIEJU na veletrhu v Braceloně představila model E1 Sprint. V roce 1992, při příležitosti 50 let od založení firmy, RIEJU představuje nový model WINDY. Skútr s automatickým řazením, diskovými brzdami a odkládacím prostorem pro helmu. V roce 1993 nahrazuje model DRAC všechny 50ccm terénní motorky. V roce 1994 se otevírají dveře k celému evropskému trhu a Rieju exportuje své motockly do Rakouska, Německa a Maďarska. Rieju spolupracuje s firmou Malaguti

V roce 1996 Rieju proniká na francouzský trh, kde téhož roku prezentuje své modely na francouzských veletrzích. V ten samý rok je uvedená nová verze RR 50. také je prezentován nový RR 125 na veletrhu v Cologne. V roce 1998 byl představen dětský model MX50. V tomoto roce navazuje RIEJU spolupráci s firmou BENELLI na exkluzivní dovoz skútru do Španělska. Ke konci roku 1999 bylo dovezeno přes 2000 strojů.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist