Logo Morgan Morgan
  • 3
  • E

Informace o značce

Historie značky

Anglická rodinná továrna Morgan byla v lázeňském městečku Malvern založena už před více než sto lety, a v současné době je známá především výrobou luxusních sportovních automobilů. Přesto povědomí o firmě Morgan u nás není nijak rozšířené - v celé republice je registrováno pouze 32 vozů této značky. Co však vyneslo firmu Morgan mezi elitu už v motoristickém pravěku, byla tříkolová vozidla. Díky vysoké kvalitě zpracování a především důmyslné konstrukční práci získaly tříkolky Morgan na začátku minulého století značné úspěchy jak v komerční oblasti, tak i na sportovním poli.

O nezměrném potenciálu konstruktérů - firma Morgan mimochodem využívá při vývoji výhradně vlastní zdroje, a kromě motoru pochází veškerá konstrukční řešení přímo z Malvern - nejlépe svědčí fakt, že dálkový rychlostní rekord tříkolového Morganu z třicátých let nebyl dodnes překonán. Úspěšnou éru tříkolek Morgan ukončila až druhá světová válka, a po jejím skončení se zájem veřejnosti přesunul směrem ke čtyřem kolům. Poslední tříkolové modely vyjely z linky v roce 1953, a následující dlouhá desetiletí přežívaly ve firemním muzeu.

V době unifikovaných bezduchých automobilů, vybavených nejmodernějšími technologiemi a asistenčními systémy se ale vedení společnosti Morgan celkem logicky rozhodlo pro renesanci svojí tříkolové legendy s cílem vrátit skalním motoristickým nadšencům ten pravý a nefalšovaný zážitek z jízdy. Tak se v roce 2010 zrodila myšlenka, začít znovu s výrobou modelu Morgan 3 Wheeler. Na autosalonu v Ženevě už mohli návštěvníci obdivovat první prototyp, a v listopadu roku 2011 se začne s výrobou sériových kusů.

Morgan je značka opřená o tradice a retro tříkolka 3 Wheeler, disponující mohutným motocyklovým dvouválcem v přídi, rozhodně nijak nevypadá z její filozofie. Jenže britská automobilka chce cílit na nové zákazníky a proto nabídne svůj unikátní stroj také ve zcela nové, elektrifikované podobě.

Koncept pod názvem EV3 se objevil již v březnu 2016 na autosalonu v Ženevě a svým vzezřením, kombinujícím kokpit jako z druhoválečné stíhačky s asymetricky rozmístěnou trojicí světel na přídi, zaujal hodně široké masy lidí. Od té doby vznikla jen drobná padesátikusová série, ale neustále se hovořilo o možnosti klasické sériové výroby.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist