Logo Megelli Megelli

Informace o značce

Ač to z názvu není patrné, Megelli pochází z Velké Británie. Založena byla roku 2004 a už o tři roky později představila první modely kubatury 125 ccm. Megelli je zajímavá mimo jiné kosmopolitním původem – motocykly jsou navrhované v Británii, používají převážně tchaj-wanské součástky a kompletovány jsou v čínské továrně.

Historie značky

Megelli sídlí v jedenáctitisícovém městě North Hykeham ve východoanglickém hrabství Lincolnshire. Společnost založil v roce 2004 Barry Hall, ředitel firmy SLD. Tato firma působící v leteckém průmyslu se zabývá také dovozem minibiků, pitbiků a čtyřkolek především z Tchj-wanu (mezi hlavní značky patří Aeon; SLD však na britském trhu zastupuje mimo jiné i českou Blatu). Snahou Barryho Halla bylo prodávat i motocykly vyšších kubatur. Nebyl ovšem spokojen s modely značek, jež zastupoval, a tak došel k rozhodnutí vyrábět vlastní stroje přesně dle svých představ. Barry Hall proto využil obchodní kontakty na Tchaj-wanu a oslovil britské motocyklové konstruktéry a návrháře, aby mu z asijských komponentů pomohli vytvořit neobvyklý, zajímavý, cenově dostupný a hlavně konkurenceschopný motocykl kubatury 125 ccm.
Už v létě roku 2005 tak v Británii vznikly první designové a konstrukční návrhy motardu. Vývoj a testování probíhaly po dva roky. Tři čtvrtiny použitých dílů pocházely z tchaj-wanské produkce, kromě motoru jde o rám a zadní kyvnou vidlici ze slitiny hliníku, veškeré kované díly a například také přístrojový panel s displejem. Ostatní menší komponenty pak dodali britští a čínští výrobci. Hlavním dodavatelem se stala společnost SYM Motors, největší výrobce skútrů a motorek na Tchaj-wanu. Motocykly kompletované v továrně Megelli v Číně se tak při své oficiální premiéře na milánské výstavě EICMA v listopadu 2007 mohly pochlubit jak zajímavou cenou, neotřelým vzhledem s výrazným příhradovým rámem a kyvnou vidlicí, tak i spolehlivým vzduchem chlazeným motorem s vyvažovací hřídelí. Megelli záhy vytvořila svá obchodní zastoupení ve 37 zemích světa. 125 ccm agregát s licencí SYM dosahující výkonu 11 koní byl použit i v dalších dvou verzích – v silničním motocyklu Megelli 125R a v naked-verzi 125S.
Parametry všech tří modelů jsou přitom shodné: kromě motoru SYM s karburátorem DENI, elektrickým startérem a zapalováním CDI mají Megelli 125 šestirychlostní převodovku, kotoučové brzdy na obou kolech a zadní centrální tlumič s nastavitelným předpětím.
Po vřelém přijetí, které se stopětadvacítkám zejména na asijském a americkém trhu dostalo, se Megelli s novými modely zaměřila právě na tyto oblasti. Trojice nových motocyklů, představená v roce 2012 v Americe, Asii a Austrálii, přišla opět ve verzích motard, silniční motocykl a naháč, tentokrát však s motorem o objemu 250 ccm. Design motocyklů byl zachován, došlo však k nárůstu výkonu (16 koní). Silniční model 250R navíc přinesl další dvě novinky – kromě osazení výkonnější přední obrácenou vidlicí se objevil také ve speciální verzi 250SE se sportovním tříbarevným provedením, multifunkčním digitálním displejem, kvalitnějšími tlumiči a nastavitelnými páčkami.
V letech 2012-2013 se Megelli soustředila na získání pozic na trzích v Japonsku, Malajsii, Laosu nebo v Bolívii, Paraguayi a Mexiku. Zároveň britská společnost ohlásila nový sportovní motocykl s kapalinou chlazeným čtyřválcovým řadovým motorem, se kterým chce zaútočit i na náročný evropský trh.

Megelli 250R a Kawasaki Ninja 250R ve srovnávacím testu:

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist