Logo Malaguti Malaguti

Informace o značce

To co znamená pojem Lamborghini či Ferrari v automobilovém průmyslu, to samé znamená ve výrobě skútrů firma Malaguti. Ročně tato italská firma vyprodukuje přes 250000 těchto strojů. skútry od Malaguti jsou mistrovskými díly, avšak tento výrobce se prosadil i v závodech GP se sportovními motocykly. Firmu založil v roce‭ ‬1930‭ ‬Antonio Malaguti v městě San Lazzaro.‭ ‬Firma těžila z války ve Vietnamu,‭ ‬kam v té době směřovalo‭ ‬70%‭ ‬skútrů na export.‭ ‬Dalším trumfem byla ropná krize v USA,‭ ‬kde byla obrovská poptávka po mopedech a skútrech díky embargu OPEC.‭ ‬Koncem devadesátých let se značka začala potýkat s dovozem levné čínské produkce a hrozil její bankrot.‭ ‬Malaguti se ale dokázalo postavit na nohy a během tří let zdvojnásobit svůj obrat a stát se opět významným hráčem na skútrovém trhu.

Historie značky

Historie společnosti Malaguti je krásný italský příběh, plný vášně pro jednostopá vozidla, kreativity a technologického vývoje. Přítomnost vozidel Malaguti i na českých silnicích je důkazem její síly, která vznikla z kombinace inovačních řešení a úctě k tradici. To je pravá síla výrobků „Made in Italy“.

Ve 30. letech založil Antonio Malaguti malou továrnu s 15 zaměstnanci na výrobu jízdních kol. Brzy se jeho jízdní kola proslavila, to především díky kvalitě zpracování, vývoji nových konstrukčních řešení a spousty avantgardních nápadů.
Po válce začali v Malaguti vyrábět mopedy, které se během krátké doby staly hlavní činností společnosti. Motor MOSQUITO, montovaný na speciálně odlehčený rám s integrovanou nádrží znamenal konečný přesun výroby z jízdních kol na motocykly. Pozdější model EXPRESS (jméno dostal podle německého motoru, kterým byl osazen) přinesl Malaguti slávu a věhlas široko daleko. 

V 70. letech se na trhu představil bezkonkurenční model Fifty, v Itálii spíše známý jako „Tubone“ („Big Tube“ , protože jeho rozměrný rám sloužil zároveň jako palivová nádrž), později se objevily další modely – F10, Phantom, Firefox, Centro, Crosser, Yestarday, Ciak, F18 Warrior, Grizzly, Madison, Spidermax a Password. 

V roce 2008 byl představen nový projekt HEM (Hybrid Electric Moped), na které spolupracují italské Ministerstvo životního prostředí, italské společnosti Malaguti, Ducati Energia, Faam, ITT a Engines Engineering a dokonce i univerzita Tongji v Šanghaji. Revoluční projekt, kdy je 50ccm motor spojen sériově s generátorem, který nabíjí jak baterie, tak i elektromotor. Takovéto propojení umožňuje výrazné snížení spotřeby paliva a škodlivých emisí.
Od roku 1959 byla společnost Malaguti umístěna ve dvou závodech blízko italské Boloně. První, v San Lazzaro di Savena, kde je na 25.000 m2 rozmístěno vedení společnosti, management, administrativa, sklady a dílny pro vývoj nových modelů a druhá, v Castel San Pietro Terme, kde jsou 4 montážní linky, sklady a logistika a výrobna plastových dílů. Celková plocha obou závodů společnosti Malaguti byla více než 60.000 m2. Od začátku roku 2010 se celé vedení společnosti přestěhovalo do Castel San Pietro Terme a v San Lazzaro di Savena tak již zůstal pouze sklad náhradních dílů. Stoprocentní vlastníkem společnosti je silná italská rodina Malaguti, kde se vedení společnosti dědí z otce na syna.
Společnost Malaguti byla vždy schopná pružně a rychle reagovat na změny a vývoje na trhu. Inovativní řešení a moderní konstrukce, které v kombinaci s moderní a efektivní společností, vytváří typickou italskou kreativitu. K dispozici je celá řada různých tříd skútrů, od 50 ccm až do 500 ccm, které splňují veškeré aktuální požadavky trhu.

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist