Logo CCM CCM
  • 4
  • G
  • S

Informace o značce

Historie značky

Firma s celým názvem Clews Competition Machines vznikla v britském Boltonu poté, co v roce 1971 ukončilo činnost závodní oddělení jiné britské značky BSA. Zakladatel CCM Alan Clews byl v šedesátých letech úspěšným trialovým a enduro závodníkem. Když značka BSA přestala závodit, koupil od ní všechny zbylé díly, nastěhoval se do malé garáže a začal stavět motokrosové speciály. Proslavily ho hlavně modernizované čtyřtakty BSA, které v jeho motorkách dokázaly konkurovat dominantním dvoutaktům. V polovině sedmdesátých let dosáhl závodní tým výrazných úspěchů ve třídě 500 ccm Mistrovství světa, kde John Banks často dojížděl v první pětce.

Později firma CCM přešla na motory Rotax, a v osmdesátých a devadesátých letech vyráběla 3 500 motorek ročně. Jejím velkým odběratelem byl například americký koncern BRP, pro který CCM dodával motorky pod značkou Can-Am motorcycles. Označení MT500 zase nesly stroje, které si objednala britská armáda, a jejichž výrobu později koupil licenci Harley-Davidson. Když přišly horší časy, Alan Clews musel firmu prodat a zpátky ji získal teprve v roce 2004. V následujícím roce už CCM představila dva nové model: R35 Supermoto a FT35 flat tracker. Značka se vrátila i na tratě závodů Mistrovství světa motokrosu a začala znovu vyrábět i pro armádu.
Letos (2013) CCM přichází se zajímavým lehkým endurem GP 450 Adventure, které má homologaci pro silniční provoz. A proč jenom čtyřipadesátka? Ředitel CCM Austin Clews vysvětluje: "Už tři roky je na Dakaru omezen objem na 450 ccm, a to nás přímo přivedlo na myšlenku vyrobit nový kvalitní motocykl pro začínající jezdce."

Pokud Vám v článku chybí některá data z historie, budeme rádi, když nám pošlete doplnění.


TOPlist