Kontrolka stavu oleje

  • 0

    30.6.2017 od MirYama

    Ahoj, včera a dnes se mi stalo něco, co ještě nikdy. Ráno jsem normálně nastartoval. V klidu se rozjel a mírnou jízdou (tzn. bez nějakého vytáčení) jsem jel cca 500 metrů a začala mi svítit kontrolka oleje. Bylo mi divné, že bych tam měl málo oleje (měnil jsem si olej i filtr na jaře a žádné fleky pod motorkou nemám) tak jsem si říkal, že to možná jen trochu blbne a jel asi tak dalších 200 metrů, že to třeba zhasne. Nezhaslo, tak jsem to raději otočil a jel domů, jenže pak to po chvíli opravdu nakonec zhaslo. Pro jistotu jsem ještě krátce jezdil, ale motorka se chovala úplně normálně, tak jsem nakonec dojel 30 km do práce a bez problémů.

    V práci jsem večer zkontroloval olej (je tam dost) nastartoval a bez problémů dojel domů (kontrolka nesvítila). Takže jsem to hodil za hlavu, že to asi byla nějaká blbost. Jenže dnes ráno se to opakovalo. Normálně jsem hned napoprvé nastartoval, ale jakmile jsem se rozjel, tak už po cca 200 metrech zase začala svítit. Po necelé minutě zhasla a já jsem opět v poho dojel cca 30 km do práce. Nevíte prosím, čím to může být? Díky za jakokouliv radu.

    P.S.: nevím jestli je to důležitá informace, ale minulý týden jsem si nechal seštelovat ventily, vyčistit karbce, mám nový (sportovní) vzducháč a nové svíčky.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (7)
  • 1

    30.6.2017 od Mirekdoda

    MirYama:
    XJ 600 má hladinové čidlo, ne tlakové. A tak se u studeného oleje stává, že po nastartování, jak olejové čerpadlo začne tlačit olej do potřebných míst, klesne ta hladina, protože se studený olej nestíhá vracet zpět do vany, čidlo to zaznamená a rozsvítí kontrolku . Po zahřátí olej teče zpět rychleji a hladina se dorovná a kontrolka zhasne. A je pravda, že je lepší držet hladinu oleje blíže k horní kontrolní rysce.

    Doplněno:

    Chlapi všem velké díky za rady Jsem rád, že to není nic horšího, tedy definitivně to zjistím, až doplním olej...

    30.6.2017 od MirYama

    Tak tak. Cidlo je hladinovy. Na XJ se takhle obcas chova.
    Nekdy pomuze cidlo vycistit a pak uz to nedela.

    30.6.2017 od Koudy01

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.6.2017 od Slávek-TDM

    Nema nahodou tvuj rocnik hladinovou kontrolku oleje? Vim, ze treba u XJRa trochu zlobila a hlasila malo oleje, ikdyz ho bylo dost.

    Doplněno:

    Hmm...tak to fakt nevím, jakým způsobem je to v motorce řešeno. To moje XJecko diversion je z roku 1995. Já si ten olej kontroluji jen opticky, tzn., že se koukám přes sklíčko mezi rysky. Jak si to kontroluje motorka, resp. na základě čeho spustí kontrolku, to tedy netuším...

    30.6.2017 od MirYama

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.6.2017 od Lord_Lee

    XJčka mají tlakový, mě se to stávalo s motulem 5100 když bylo oleje pod polovinu kontrolního okýnka, stačilo hladinu udržovat ve vrchní půlce a byl od toho pokoj.

    Doplněno:

    Aha. No Motul 5100 si tam taky dávám. Když jsem se poprvé díval jestli tam je olej, tak motorka nebyla úplně na rovině (fakt jen lehký spád, nic hrozného), ale připadalo mi, že je tam toho oleje více než dost (rozhodně více než půlka). Zkusím dát tedy moto úplně na rovnou zem a případně tedy doplnit olej. Jako to mě fakt nenapadlo, že by to čidlo spínalo, když je tam toho oleje ještě docela hodně. Navíc, jak jsem včera jel odpo domů (moto přes celý den stála a pochopitelně vychladla), tak se mi kontrolka nerozsvítila. Bral jsem to tedy tak, že oleje je tam dost, když po celém dni od úplného vychladnutí až po jeho zahřátí kontrolka vůbec nesvítila a moto se chovala normálně. Proto mě ani nenapadlo, že by to čidlo mohlo být tak citlivé a začal jsem to řešit až dnes, kdy se mi to ráno stalo podruhé.

    30.6.2017 od MirYama

    Mají hladinový , právě když je motor studený tak se to občas stane, u zahřátého jedině když není doopravdy olej

    30.6.2017 od tttvaroha

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.6.2017 od Michalll

    Dělala mi to taky bývalá motorka (FZS1000). Převážně se to rozsvěcovalo jako tobě při studený motorce po ujetí pár metrů. Značilo to že klesla trochu hladina oleje a musel jsem dolévat. U mě se to rozsvěcovalo i když oleje bylo v "rybím oku" dost.
    Jinak co já vím tak yamahy mají snad všechny hladinová čidla.

    Doplněno:

    Kdepak, nektery Yamahy prave mely tlakovy cidla. Treba vsechny XTZka a TDMka 850ky - asi vsechny ty co mely mazani se suchou skrini az do nejakyho roku 2002. Taky proto jich tolik umrelo na klice - velka spotreba oleje a komplikovana kontrola mnozstvi.

    30.6.2017 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.6.2017 od OTIS

    Můžou tam být nečistoty a pak to nefunguje správně. Pokud se musí držet olej na vyšší hladině, aby to nesvítilo, tak to taky není správně. Doporučuju to čidlo vytáhnout a vykoupat třeba v tech. benzínu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    1.7.2017 od Maartyy

    Dal bych doprdele ten sportovní vzducháč, kam na to proboha chodíte?

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.7.2017 od 11.5.

    Vyndat čidlo a vyčistit, taky mi to dělalo a po vyčištění to fungovalo tak jak má.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist