Zapalování se chová divně - nefungují budíky

  • 0

    22.8.2016 od aeolus

    Ahoj,
    počas jízdy mi přestali fungovat budíky, včetně podsvícení, s nimi i přední světlomety.. popíšu podrobněji:
    (nouzový vypínač zapalování zapnutý, stojan + neutral)
    klíč v poloze OFF: budíky se přetočí ale nepodsvítí
    klíč v poloze ON: budíky přestanou fungovat, stále nepodsvícené, svítí neutral, zapne se čerpadlo, přední světlomety nesvítí, směrovky svítí všechny 4
    klíč v poloze ON + startér bez zmáčknuté spojky (suzuki mají pojistku i na nezmáčklou spojku) - všechno v pořádku (podsvítí a protočí se budíky, světla svítí, směrovky přestanou svítit)
    video:

    zapalování a vstřikování v poloze ON funguje, t.j. můžu jezdit bez budíků, bez světel a se svítícími směrovkami

    žeby zlé kontakty u klíčového zapalování? a když zmáčknu startér, napájí se budíky od okruhu zapalování?

    Díky za nápady,
    Petr

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 2

    23.8.2016 od hop70

    Měl jsem úplně stejný problém, motor běžel bez problémů, jen na palubní desce nešlo nic, po pár vibracích od motoru se chytla.
    Pod bočním levým krytem vedle chladiče je velká svorkovnice v plastovém krytu a ten nejsilnější drát je napájení pro palubní desku. Drát je výrazně silnější než ostatní ale konektory ve svorkovnici jsou stejně velké nebo spíše malé a ten konektor se vyhřál (jestli se nepletu byl to plus pól pro napájení celé palubovky). Pomohlo vyčištění, ale ta vlastní svorka vydělat nejde, chce to tenký pilník a kontox, Pro delší trvanlivost opravy jsem nakonec použil autokonektor, přelisoval jsem to spojení mimo tu hlavní svorkovnici a bylo po problému.
    Je to drobná závada, někde se to tu na fóru už řešilo. Jinak Stromek je spolehlivá motorka, měl jsem ho 5 let. Nevím jak ho máš starého, ale ještě se mi objevil jeden problém s elektrikou, po nastartování nešla hlavní světla, nebylo to žádné relé, ale pod startovacím knoflíkem je mechanický přerušovač světel (ve schematu zapojení to není uvedeno), pokud startuješ, tak zhasne světla a ten stačilo vyčistit.

    Hodně šťastných kilometrů.

    Doplněno:

    Nakonec jsem pročistil zapalování a šel do Švýcarska (co neudělám pro svoji milou), samozřejmně mně to při 4. tankování 400km v Německu pŕestalo svítit a už když jsem zoufalej šel vytahovat na večer spacák, šoupnul jsem do tý svorkovnice a voilá.. Až jsem dojel tak praskl chladič, ale aspoň vím v čem je přesně problém č.1, Děkuji :)

    29.8.2016 od aeolus

    společný drát na hlavním konektoru je záporný pól tedy mínus - viz schéma

    23.8.2016 od catmanPV

    k odpojení světel - je to u více typů, prohlížel jsem několik schémat a všechna mají kontakt pro odpojení hlavního světlometu při stisku startovacího tlačítka...

    23.8.2016 od catmanPV

    Doplnit odpověď

  • 1

    22.8.2016 od catmanPV

    Zkus zkontrolovat spolehlivé ukostření záporného pólu baterie - jak u baterie na rám motorky, tak i vedení záporného pólu černobílým drátem, např. do přední části se světly a přepínači v řídítkách...

    Záporný pól je k malým spotřebičům, relátkům, přepínačům nebo světlům veden drátem. Startér a snímač tlaku oleje jsou k zápornému pólu připojeny kostrou.

    Případně si na kostru připoj drát a zkus tu kostru "posílit" na některých místech, kam je (má být) připojena ....musíš podle schématu zapojení...např. na připojovacím konektoru budíků palubky nebo konektor připojení předních světel. Mezi ročníky jsou trochu rozdíly zapojení, tak opatrně, co připojuješ.

    Nic jiného mě nenapadá, ale to chování je dost podobné tomu, jako když na osobáku není ukostřeno světlo a když zapne řidič blinkr, tak se to rozbliká jak vánoční reklama....blinkr se ukostřuje přes silnější vlákno brzdy a koncových světel....dost často vidění u přívěsných vozíků

    Doplnit odpověď

  • 1

    23.8.2016 od Slávek-TDM

    Byt tebou, sundam predni kapotaz a jdu po kabelech a konektorech. Vsechny konektory co vedou do budiku rozpoj a prostrikni kontaktolem. Zamer se na kabelovej svazek, jestli neni nekde skripnutej nebo prodrenej - treba u krku rizeni. Docela nedavno jsem cetl podobnou zavadu, ale ted to vlakno nemuzu najit. Tam to bylo opravdu ve svazku - prodreny draty.

    Doplnit odpověď

  • 1

    23.8.2016 od Oňas-WR

    Naprosto souhlasím s (hop70) před cca 1 měsícem úplně stejná závada... Naprosto přesné.

    Doplnit odpověď

  • 1

    23.8.2016 od Kuchta89

    To samé se stalo mě loni.. S tím rozdílem, že mi to odrovnalo baterku. Nastartoval jsem v pohodě, pak u benzinky natankoval a pak už nic. Budíky buď nereagovaly a nebo se jen zvedly a šly hned dolů. Čerpadlo si nasálo jak mělo. Všechno svítilo. A asi po 5 pokusech mi praskla žárovka a s baterkou jsem se rozloučil. Koupil jsem pak novou baterku a všechno zas funguje jak má.
    Asi jsem ti moc neporadil, ale aspoň vidíš, že v tom nejsi sám..
    Tak ať to jezdí..

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.

TOPlist