Špatný chod předních vidlic

  • 0

    19.5.2016 od DomakCze

    Zdravím koupil jsem si nově Yamahu XJ 600 a zjistil jsem že chod předních vidlic je dost...nevím jak to nazvat sekavý? Neplynulý prostě když se plnou vahou nezápírám do řídítek a neudávám chod svoji silou tak je to prostě sekavý nevím jak to moc popsat, prostě že třeba opřu se do vidlí zajedou a kdyz se vrací tak v půlce své dráhy se zaseknou a musím jím pomoct se vrátit do své původní polohy co stím? Muže to být zatuhlé? Tak promazat vidlice nějakým sprejíkem a rozhýbat nebo co by mohlo být v hajzlu? Díky za pomoc :) jinak je to xječko 600 1998 najeto přes 55k km

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 1

    19.5.2016 od kilix

    rozobrať, zrepasovať, skontrolovať či sú vôbec rovné, najskôr nebudú.
    Tuhý chod môže byť spôsobený tým, že v tých vidliciach jakživ nikto nemenil olej. Namazávať zvonka to asi nepomôže
    Rovnosť vidlíc môžeš skontrolovať tak, že dáš preč koleso a otáčaš jednotlivo každú vidlicu, dá sa prípadné pokrivenie vidieť aj okom, prípadne cítiš, že sa neotáča v celom rozsahu rovnako ľahko. Takisto, po povolení okuliarí musí ísť vidlica ľahko von. Prihnutá vidlica drží v okuliaroch bárz silno.
    Ďalšia metóda kontroly je: priložiť niečo veľmi rovné (napr. kus skla) k tej vrchnej chrómovanej časti vidlice. Skús z viacerých strán. Opäť, vidíš to aj okom, či to sklo dolieha v celej dĺžke, alebo len na krajoch, alebo len v strede.

    Vidlice rozobrať, vymeniť olej (toto sa má robiť každé dva roky!), vymeniť guferá, skontrolovať dĺžku pružín v uvoľnenom stave, porovnať s toleranciami. Ak je pružina krátka, je unavená, vymeniť.
    Ale tvoj problém zrejme bude v najmä krivosti vidlíc.

    Doplněno:

    Řekl bych že jen tak od sebe se tlumiče nesekají. I kdyby tam byla zanedbaná údržba stejně bych trubky tlumičů při výměně gufer a oleje změřil. Nic na tom není. Tlumiče jsou nejdůležitější prvek podvozku a budeš je dělat každý druhý rok max třetí.

    29.5.2016 od Jirka4137

    Tak nakonec to naštěstí bylo to co jsem si myslel :) vidle ohlé nejsou :) povolil jsem komplet brýle krásně to odskočilo párkrát jsem propéroval, vše zase dotáhnul a už to šlape jak má :) bylo to zkřížený👌🏻😊

    22.5.2016 od

    Tak nakonec to naštěstí bylo to co jsem si myslel :) vidle ohlé nejsou :) povolil jsem komplet brýle krásně to odskočilo párkrát jsem propéroval, vše zase dotáhnul a už to šlape jak má :) bylo to zkřížený👌🏻😊

    22.5.2016 od DomakCze

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.5.2016 od DomakCze

    Ty jo to bych byl nerad kdyby byly ohlý 😱 To co jsem koukal tak mě nepřipadalo že by byly ohle ale no co zaměřím se na to... Bylo by možné že to bude dělat pouze nedostatečná údržba? Když bychom vyřadili to ohnutí?

    Doplněno:

    Naprostý souhlas s kolegou z SK. Jen bych doplnil. Sundat rozebrat a trubky položit na rovnou plochu. Ideální je zkontrolovat je ve strojírnách na kontrole na rovné ploše příp v soustruhu hodinkama. Trubky které jsou pravidelně prohlé lze srovnat. Pokut je na nich zlom nepomůže jim ani svědcená voda. Budou vydírat spodní díl-pouzdra vidlic a ničit gufera. Olej který při rozborce vyleješ by neměl být černý-tmavý. když tomu tak je znamená to že nerovnoměrný chod vydřel protikus. Na trubkách jsou bronzové pouzdra slidery potažené teflonem. Vydření části teflonu na krajích značí prohnutí trubek.

    23.5.2016 od Jirka4137

    Tak nakonec to naštěstí bylo to co jsem si myslel :) vidle ohlé nejsou :) povolil jsem komplet brýle krásně to odskočilo párkrát jsem propéroval, vše zase dotáhnul a už to šlape jak má :) bylo to zkřížený👌🏻😊

    22.5.2016 od DomakCze

    Ok OK no kdyz tak budu muset napsat bývalému majiteli že se šábneme s opravou na půl :( Ještě mě napadlo že by mohli být jen zkřížené že se stříhají jsou do X měl jsem to na motorce předtím kdyz jsem hodil hubu

    19.5.2016 od

    Ok OK no kdyz tak budu muset napsat bývalému majiteli že se šábneme s opravou na půl :( Ještě mě napadlo že by mohli být jen zkřížené že se stříhají jsou do X měl jsem to na motorce předtím kdyz jsem hodil hubu

    19.5.2016 od DomakCze

    Ok OK no kdyz tak budu muset napsat bývalému majiteli že se šábneme s opravou na půl :( Ještě mě napadlo že by mohli být jen zkřížené že se stříhají jsou do X měl jsem to na motorce předtím kdyz jsem hodil hubu

    19.5.2016 od DomakCze

    Ok OK no kdyz tak budu muset napsat bývalému majiteli že se šábneme s opravou na půl :( Ještě mě napadlo že by mohli být jen zkřížené že se stříhají jsou do X měl jsem to na motorce předtím kdyz jsem hodil hubu

    19.5.2016 od DomakCze

    Ok OK no kdyz tak budu muset napsat bývalému majiteli že se šábneme s opravou na půl :( Ještě mě napadlo že by mohli být jen zkřížené že se stříhají jsou do X měl jsem to na motorce předtím kdyz jsem hodil hubu

    19.5.2016 od DomakCze

    najpravdepodobnejšie je, že sú ohnuté. Starý olej spôsobuje divný/pomalý chod vidlice, zlé vracanie sa po odskoku, to áno. Ale sekavý chod? Asi to ťazko bude kvôli oleju.
    Debatou na fóre to nevyriešime, treba zobrať šroubovák a pustiť sa do toho :)
    Zabudol som ti predtým napísať, źe v prípade takto zlého chodu, treba skontrolovať aj mosadzné puzdra, možno to už majú za sebou

    19.5.2016 od kilix

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist