kawasaki_good_times_tour2




Streetfighter day 2004

V sobotu 26.6.2004 vypuklo stejně jako ve dvou předchozích ročnících na vojenském letišti "Na Borech" v blízkosti Bechyně kaskadérské šílenství, všem motorkářům dobře známé jako Streetfighterday. Skoro se ani nechce věřit, že se letos jednalo už o sedmý ročník této velice populární kaskadérské show. V průběhu let se tato každoroční akce, která má své místo v kalendáři motoristických akcí vždy stanovený na poslední červnový týden, vyprofilovala z exhibičního vystoupení několika nadšenců až po skutečně ostré a nekompromisní závody s pevně danými pravidly. Nelze se tedy divit, že letos již podruhé byla celá akce vedena jako oficiální mistrovství světa pod záštitou FMCA.

Kapitoly článku

Výraznou změnou oproti loňskému ročníku je ta skutečnost, že Mistrovství světa se jede dvoukolově. První kolo se uskutečnilo právě v Bechyni a druhé, po kterém bude tedy znám teprve celkový vítěz, se pojede 30-31.10. 04 v Donington Parku v Anglii. Každopádně osobně se mi letos zdálo, že celková úroveň jezdců šla opět nahoru a rozhodování mezi jednotlivými závodníky muselo být pro porotce opravdu náročné. O to více však byli nadšeni diváci, kteří každý kousek ocenili náležitým aplausem.

V průběhu let se stalo tradicí, že nedílnou součástí tohoto každoročního klání je také vyhlašování ankety "Přestavba roku". Tuto soutěž vyhlásila agentura "Bikes Media" ve spolupráci s Českými motocyklovými novinami. Během měsíce se do ankety přihlásilo 18 úpravců, z kterých nakonec dorazilo 16. Hlasování o tom, která přestavba je nej a vyhlášení výsledků proběhlo tradičně právě v den konání akce. Stroje nehodnotí odborná porota, ale samotní návštěvníci. Ti udělením svého hlasu prostřednictvím anketního lístku rozhodli, která přestavba je nejhezčí a nejzajímavější. Celé ankety se nakonec zúčastnila tisícovka respondentů, která rozhodla svými hlasy o vítězném stroji. 1.místo Yamaha XV1600 Road Star - Radek Masopust
2.místo HD-Revival New Blood - Roman Buš
3. místo Honda CBR 600 - Vlasta Hubka
Soutěž kaskadérů byla hodnocena bodově a kritéria hodnocení naleznete zde. Po prvním kole zůstalo v soutěži 12 finalistů, kteří si to na závěr rozdali od nejhoršího k nejlepšímu. Nejlepším byl nakonec, stejně jako v loňském roce, němec Christian Pfeiffer, který je tak po prvním kole na nejlepší cestě k obhajobě titulu. Zajímavostí také bylo, pokud se tedy nepletu, že jako jediný sedlal dvouválec, a to stroj Ducati Monster. Kaskadérem roku České republiky pro rok 2004 se stal Marek Matoušek, který jako jediný z Čechů postoupil mezi 12 nejlepších. Upřímně řečeno, i další čeští borci by si asi postup zasloužili, jenomže někteří se asi nechali nakonec natolik strhnout davem, že svoji show neúměrně protáhli a na povinné prvky, které byly krom jiného základem bodů pro postup mezi 12 nejlepších, tak jednoduše nezbyl čas. A nutno dodat, že sudí byli v tomto ohledu opravdu nekompromisní. Nezanedbatelné bodové srážky dostali také jezdci, kteří nepoužívali chrániče. Celkové výsledky zde (1.kolo, 2.kolo).

Z pohledu diváka se tato akce musela zcela určitě líbit, protože to, co letos kaskadéři předváděli, bylo asi to nejlepší, co jsme mohli za všechny předchozí ročníky vidět. Organizačně bylo vše připraveno dobře a nechyběla ani možnost využít k ubytování v kempu v nedalekých Holenicích, kde v pátek a v sobotu v souvislosti s touto akcí probíhal motorkářský sraz. Na samotné akci nechyběl ani dostatek stánků s občerstvením, které ve slunečném a teplém počasí rozhodně přišly vhod. Kdo měl zájem, mohl se prolítnout i na motokárách nebo okouknout nějaké ty prodejce motocyklů a příslušenství. Jedinou výtku bych měl z pohledu diváka k tomu, že byla nouze o průběžné výsledky a seznamy jezdců, které mohly být možná na nějakém místě průběžně vyvěšeny, aby si každý mohl udělat dostatečný obrázek o dění a nebýt tak odkázán pouze na komentátory. Každopádně, kdo dorazil, rozhodně nemohl být zklamaný a stěžovat si na nedostatek zajímavých zážitků. V průběhu dne byla vidět na ploše i celá řada doprovodných akcí, které byly jednoznačně dokonalým zpestřením. Ať už to byla show kaskadérů Hnětkovské, Korycha, Míry Lisého nebo brilantní exhibice Maďara Mokuse na padesátce, či Stunt show samotných jezdců na sériových Suzuki. O velikém zájmu motoristické veřejnosti svědčí i fakt, že letošního Streetfighterday se zúčastnilo cca 10 tisíc platících diváků. Kdo nedorazil, má tak trochu smůlu, protože, jak se zdá, letošní ročník mistrovství byl na delší čas u nás poslední. Celý tento velký "cirkus" se totiž přesouvá minimálně příští rok do zahraničí.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist