kawasaki_good_times_tour2




Řemen na Kameni

16. červenec, termín II. srazu řemenových motocyklů se kvapem blíží. Exkluzivně pro Motorkari.cz jsem připravil rozhovor duchovním otcem celé myšlenky, Liborem Marčíkem. Ten je i hlavním organizátorem celé akce a také motoristickým publicistou se zaměřením na historii a prahistorii motocyklů u nás.

Kapitoly článku

Libore zdravím tě! Co tě vedlo k uspořádání prvního srazu řemenáčů na hradě Kámen?
Zdravím čtenáře Motorkářů.cz. Bylo toho víc, jednak mi bylo nejstarší období motorizmu let 1899 – 1918 vždy nejblíže, ale snad především proto, že na většině veteránských akcí jezdívaly stroje nanejvýš tak z dvacátých let.
Jak vidíš s odstupem pěti let první setkání řemenových motocyklů?
Prvně je to vždy nejhezčí, mnohým to vlilo krev do žil. Myslím, že pokud bude pěkné počasíčko, tak se tomu letos jistě přiblížíme.

Jaké novinky či překvapení pro letošek?
Novinek bude mnoho, jednak stroje dorenovované, mnoho motocyklů nakoupených v cizině a dost unikátních replik.
Je přihlášena skoro stovka strojů je to pro Tebe překvapení?
Určitě ne, ohlas který akce měla před pěti lety garantoval bohatou účast.

Která z přihlášených řemenových dvoukolek je neobvyklá a čím?
Z celé výrobní řady představených laurinek se letos těším na model L se sidecarem Tomáše Moravce z Přerova nad Labem. Unikátní dvouválcový stroj Rösler Jauernig přiveze kolega z Rakouska, lahůdkou bude jistě replika čtyřválcového Torpéda a mnoho dalších kousků.

Co by si vzkázal Těm kteří „staré železo nevlastní“ a chtějí se přijet jen podívat?
Ať neváhají, stovka starých vehiklů vyrobených před rokem 1918, to se jen tak nevidí. Navíc, oproti roku 2006, kdy do Pacova na oběd jelo 15 strojů, jich je dnes pojízdných 50!!!

Setkání na Kameni je u nás dle mého názoru ve veteránském hnutí Top akcí. Proč si myslíš, že tomu tak je?
Je mnoho pěkných akcí, ale pokud si to lidi myslí, tak mě to jen těší.
Dovolím si odbočit od tématu. Jaké publikace s československými motocykly pro nás připravuješ a v zhruba v jakém časovém horizontu?
I. II. a III. díl „Našich motocyklů“ máme úspěšně za sebou. Nyní pracuji na IV. Díle „Naše motocykly od G – do O“ let 1918 - 1953, pak kolem roku 2015 pro nedočkavce asi Jawu, a pokud to ještě půjde, tak dodělat konec abecedy P až Z let 1918 – 1953.
Děkuji za rozhovor. Přeji bezproblémový průběh celého setkání řemenáčů a především slunečné počasí. Dále přeji aby tvoje knihy byly tak čtené a oblíbené jako doposud. A k tomu všmu zdravíčko a mnoho novéhého "starého železa"


V článku jsou použity fotografie z roku 2006

Informace o redaktorovi

Bohumír Špaček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):


TOPlist