kawasaki_good_times_tour2




Nežij vteřinou 2013: 850 motorek

850 motorek se sjelo v sobotu 8. června odpoledne v areálu Sloupsko-šošůvských jeskyní na preventivní akci Nežij vteřinou, kterou pořádali blanenští a vyškovští policisté. Podpořili tak společně záměr vybudovat na Blanensku v nebezpečných zatáčkách nová speciální svodidla, která mají ochránit motorkáře před zraněními při nehodě.

Podmínkou pro zbudování svodidel na Blanensku bylo, aby se preventivní akce, kde se motorkáři dozvěděli o následcích dopravních nehod jak od policistů, tak i od primáře brněnského traumacentra Pavla Macha, či od hasičů nebo zdravotnických záchranářů, zúčastnilo nejméně 300 motorkářů. Tato podmínka se podařila splnit a tak se Blanensku ostravská firma ArcelorMittal postaví 100 metrů motosvodidel. Policisté už společně s dalšími odborníky vytipovali dvě nebezpečné zatáčky, kde by svodidla měla po získání potřebných povolení být. Jedním z nich je první, pravotočivé zatáčka při výjezdu od Sebranic směrem na Kunštát a dál směrem na Žďár nad Sázavou na silnici I/19. V tomto místě havarovali v loňském roce 2 motocyklisté. Druhou lokalitou je pak silnice II/379 vedoucí od Blanska na Šebrov, kudy projíždí velké množství motorkářů a je tak dalším z rizikových míst.
Podstata motosvodidel spočívá v tom, že mají kryté sloupky, na nichž jsou svodidla umístěna a v případě nehody tak mohou zabránit vážnějším zraněním motocyklisty.

Tato svodidla si účastníci akce mohli prohlédnout přímo na stánku firmy ArcelorMittal. Připravena tam pro ně byl i dokument na téma bezpečných svodidel.
Velkému zájmu se ale těšily i další připravená stanoviště. Čtrnáct vybraných účastníků se přímo pod vedením Pepy Sršně a dalších instruktorů Masarykova okruhu zúčastnilo školy bezpečné jízdy. Ta však byla zajímavá i pro diváky, kteří se dozvěděli plno užitečných rad. Na místě byl připraven i zkušený odborník s vybavením, který zájemcům posoudil technický stav jejich strojů. Fronta se pak stála na podpisy motocyklového závodníka Karla Abrahama, také na stánku brněnského Masarykova okruhu.
Tradičně spoustu dotazů zodpovídali také na stánku brněnské integrované školy automobilní, kde byly k vidění modely motocyklových motorů, nebo na stánku s názornými ukázkami, co (ne)dokáže na motocyklu sjetá pneumatika. Mnozí návštěvníci akce také mohli poprvé na vlastní oči vidět revoluční air-bagový systém nebo se podívat, jak je konstruována motorkářská přílba. Na stánku Besipu a projektu Bezpečně na motocyklu s Mírou Lisým si zase mnozí v praxi za pomoci speciálních "alkoholových" brýlí při chůzi mezi kuželi vyzkoušeli, jak omezí vidění několik sklenek vína, piva nebo něčeho tvrdšího. Kdo pak dokázal úspěšně vyřešit deset testových otázek ze znalostí silničního zákona, dostal se automaticky do slosování o ceny.
Závěr akce patřil blanenskému faráři Jiřímu Kaňovi, který již tradičně s přítomnými vzpomenul na zesnulé při dopravních nehodách.
Kdo se však nepřijel vzdělávat ani soutěžit měl na místě možnost vidět neuvěřitelné množství nádherných motocyklů všech možných kubatur, tvarů a značek.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):


TOPlist