kawasaki_good_times_tour2




KTM Club Ride – 1. máj s Flash-teamem

Je tomu už dvacet let, co se prvomájový svátek slavil hlavně v duchu barvy rudé. Zažil jsem to a můžu zodpovědně prohlásit, že naoranžovo je to daleko lepší.

Nebojte nepůjde o politiku, ale to je určitě všem jasné. Stejně jako to, že když si koupíte KTM, stáváte se členy oranžové komunity a dovozci téhle značky budou dělat všechno proto, aby jste se nenudili a nepřemýšleli o změně motocyklu. Mladoboleslavský Flash-team uspořádal na první květnový den srazík KTM jak pro majitele aktuální, tak i pro majitele perspektivní, tedy ty, kteří sedlají i jiné značky, ale tahle značka jim není lhostejná. Pořadatelé sraz pojmenovali KTM Club Ride a vybrali si místo provoněné benzínovými čmoudíky. Znáte motocyklovější město, nežli Hořice? Jasně, ty jsou většinou spojovované se silnicí, ale nakonec je to vlastně všecho jedna banda.
První účastníci se do hořického kempu začali sjíždět už ve čtvrtek večer. Pochopitelně to “odnesl” nějaký ten sud piva, ale protože tenhle “tak trochu jinej motosraz” byl hlavně o pátečním ježdění, rozhodně to nebyly žádné orgie, které jsou vidění na klasických srazech. V pátek ráno dorazili zbylí účastníci a někteří na sebe nechali i chvíli čekat, takže akce proti plánovanému harmonogramu chytla hned na začátku malinko “skluz.”

Motorky KTM už dávno nejsou jen krosky a ostrá endura a tady si každý našel podle svého gusta. V areálu kempu byla namotaná trať, vedená jak po úzkém a klikatém asfaltu, tak po přilehlé louce. Tady si každý mohl před ostrými jízdami vyzkoušet, jestli to za řidítky přes zimu náhodou nezapomněl.
Pro ty, kteří si přivezli cestovní model, byla přichystaná asi šestikilometrová trať vedená lesními cestami, kde se dalo s jedno- i dvouválcovými Adventury driftovat dosytosti. Bohužel to vypadalo, že kolem Hořic už asi deset let nepršelo a jak motorky, tak jejich piloti spolykali tuny prachu. Protože ale pořádného dobrodruha těžko ukojí celodenní ježdění po šestikilometrovém okruhu, mohli si i oni vyzkoušet motokrosovou trať v nedaleké Červené Třemešné a hlavně odpoledne frčeli až na samé vrcholky Krkonoš, konkrétně na Špindlerovu boudu. Ta je v nadmořské výšce 1208 metrů a u nás nejdete jen málo míst, kde by jste se dostali s motorkou výš a mohli si tak vychutnat atmosféru alpského cestování. Délka trasy z Hořic do Špindlu má asi 75 kiláků a hlavně silnička od Vrchlabí výš je fakt “výživná.”
Nejvíc motorek se ale účastnilo offroadové vyjížďky kolem Hořic. Cestou se ofrouďáci projeli po dvou motokrosových tratích, kde si taky zazávodili, vyzkoušeli jednu enduro vložku namotanou v lese a také pár pěkně vypečených pasáží, které prověřily, kdo má jak natrénováno. První kilometry tomu ani moc nenasvědčovaly, trať se zpočátku podobala té, po které jezdili cestovnější kolegové, ale postupně se přiostřovalo a hlavně jeden “vostrej” výjezd byl nad síly většiny motorkářů. Během vyjížďky se pořadí v motokrosu a v enduro testu bodovalo, dostávaly se trestňáky za nezvládnutý výjezd, vše se sečetlo, podtrhlo a na závěr srazu byli vyhodnoceni nejúspěšnější střelci. Ti si odnesli poháry a také upomínkové předměty od sponzorů téhle akce, kterými byli KTM, Motorex, Touratech a AMK Hořice.
I když tahle akce nebyla zaměřená na prezenaci nových modelů, zájemci si mohli vyzkoušet motokrosovou dvěpade SX-F a monstrózní Superenduro 950. I když byla každá pochopitelně úplně odlišná, všichni jsme z obou slézali s pusou od ucha k uchu.
Bylo to super. I když bylo slyšet nějaké to mrmlání, je jasné, že nejde všechno vždycky jako po másle. Hlavně za opožděný začátek nemohli pořadatelé, ale ti, kteří přijížděli ve chvíli, kdy se mělo vyrážet na trať. Pro příště už taky bude vyřešené hledání opozdilců a čekání na hardcore trati tím, že skupina jezdců bude rozdělena na dvě menší. Jinak ale po celý den panovala pohodová atmosféra, ke které přispělo jak skvělé počasí, tak účastníci, ale hlavně pořadatelé z Flash-teamu - díky!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):


TOPlist