INDIÁN S KYTAROU Jirka „DYMO“ Urban

Když jsme si jako malý kluci hráli na kovboje a indiány, většinou jsem vyfasoval roli divocha, kterého následně tlupa osmiletých bledých tváří honila po školním hřišti s kapslíkovejma pistolkama v ruce. Uvázanej u stromu v místní třešňovce jsem pak často přemýšlel, jestli by nestálo za to změnit stranu. Nikdy se tak nestalo a role indiánského válečníka mi naštěstí zůstala dodnes.

Asi to byl osud, že se před pár lety moje cesty zkřížily s Mírou Žižkou, coby hlavním náčelníkem píseckých Indiánů… Já bejvalej baletní mistr, toho času kapelník a metalovej hrozič v kapele Dymytry, on stavitel motorek a duchovní otec značky Indian v český kotlině. Každej z úplně jinýho těsta a prostředí, ale hned bylo jasný, že mluvíme řečí stejného kmene ;) Ještě než roztály ledy na řece Otavě, přišla z hlavního vigvamu nabídka stát se ambasadorem značky Indian a píseckého dealerství. Tady nebylo, co řešit. Tahle spolupráce se nedala odmítnout a na začátku minulé sezóny jsme se s Mírou pomyslně řízli do zápěstí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Co bych to byl za Indiána, kdybych neměl koně… A tady mi Míra vybral ze svého stáda to nejlepší. Chieftain Dark Horse byla zkrátka motorka, jako by mi jí chlapi v Iowě vyrobili na míru. Mašina sloužila i jako služebák, což obnášelo ježdění po Dymytry koncertech napříč republikou i několikrát za týden. Potřeboval jsem motorku silnou a hlavně pohodlnou. Když hážete na podiu hvězdy s kytarou v ruce, nemůžete dorazit na akci rozbitý, jak čínský hračky. V tomhle byl Chieftain naprosto perfektní a těch 9000 kilometrů, co jsme spolu v loňský sezóně nalítali, nemělo chybu. Docela si troufám tvrdit, že se do jeho sedla jednou vrátím.

Letos mi cinkne čtyřicítka (jo voe, je to tak :) a tak mi kluci z Písku vybrali prej už něco pro „velký kluky“. Indian Challenger je pomyslným vrcholem evoluce velkých cruiser „korábů“. Retro vizáž v tomhle případě fakt klame tělem. Motorka se na první pohled tváří jako klasický bagger vyrobený v minulém století, ale uvnitř je napěchovaná nejmodernější technikou a technologiemi, za který by se nestyděla kdejaká vesmírná loď ve Star Treku. Až jsem z toho měl ze začátku trochu obavy, ale ty zmizely velmi rychle po usednutí na… No jak to říct… Jo, asi gauč :) Multimédia, navigace, párování s Iphonem, umístění ovladačů … Všechno jede jak po másle, je to velmi intuitivní, nic se neseká, prostě na pohodu. Motoricky má Challenger skoro o 40 kobyl víc než měl Chieftain, takže do režimu sport jsem ho zatím raději nepřepínal, ale jinak pocitovka z motoru mi subjektivně přijde podobná. Trochu jsem měl obavy z pevné masky, ale ochrana před větrem a hmyzákama je téměř dokonalá. Zatím máme za sebou „první rande“, ale už teď vím, že to bude skvělá sezóna. Respekt a pocit svobody mnou projede pokaždý, když si na Challengera sednu.

Pokud se vám líbí styl, perfektní dílenský zpracování a indiánská čelenka na bandě, ale těch kil je tam na vás už moc, měl bych jeden „horkej“ tip. Někdy před pár dny jsem od jihu zahlíd kouřový signály, že dorazí do tábora Píseckých Indiánů zcela novej model Chief! Pravidlo číslo jedna… Když přijede „Šéf“, sedni na motorku, a jeď ho pozdravit… Je to trochu Hujerovský, ale tady se to vyplatilo. Vidět na živo novýho Indian Chiefa, sednout si na něj, všechno si osahat, porovnat bylo peckový. Chief je postavenej k příležitosti 100. výročí tohodle modelu s klasickým ocelovým rámem, do kterýho je vsazenej motor, čili jinak než je tomu právě u Chieftaina nebo Challengera. Tenhle stroj vypadá ještě líp naživo než na fotkách. Z těch má člověk pocit, že ve srovnání s modely začínající písmenem Ch., bude vypadat, jak teenager s řídkým knírkem pod nosem. Opak je pravdou. Díky obřímu, obnaženému motoru, masivním koncovkám výfuků a oblím tvarům je to poměrně velká a dospělá lokomotiva, na kterou jsem luxusně poskládal i svých 181 cm.
Jednalo se o předprodejní prototyp, takže jsme si jízdy museli odpustit, ale jako první seznamovačka fakt bomba. Ergonomie, motor a celková štíhlejší stavba stroje napoví, že se na Chiefu nudit rozhodně nebudete.

Zároveň jsem byl moc rád, že jsem se po týhle „dlouhý zimě“ viděl s celým píseckým kmenem a radou starších :D
Takže přátelé, pokud přemýšlíte o novém stroji s čelenkou na nádrži, určitě doporučuju si udělat vejlet do Písku. Kromě krásného města tam nejdete jeden hodně starý a slavný most a jednoho staršího a slavného indiánského náčelníka Míru Žižku, který vám o svých koních, řekne všechno do posledního šroubku. Určitě se to vyplatí ;)

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Krásnou sezónu, hodně pozitivní energie a vždycky kolama dolů. HOWGH!
Metal v duši!
Váš Jirka „Dymo“ Urban

Pro účast v soutěži se prosím přihlašte

Pro účast v naší soutěži je nutné se přihlásit ke svému účtu (vpravo nahoře) nebo se zaregistrovat na stránkách www.motorkari.cz. Děkujeme.
  • Kde se vzal název Dymytry?
    • Odvozen od jména Dmitrij
    • Odvozen od ruské lokomotivy
Související firma
  • VMP Motorcycles Pisek

    Autorizovany dealer Amerických motocyklů Indian. Výhodné financovaní a pojištění motocyklů. Vyřízení formalit na D.I. Záruční a pozáruční servis motocyklů Indian. Úpravy a přestavby motocyklů CHOPPER&CRUISER. Servis motocyklů H-D,včetně profi diagnostiky Diag4bike. Servis motocyklů Victory. ...



TOPlist