BMW Motorrad Days 2011

Když se řekne Garmisch-Partenkirchen, většině populace se nejspíš vybaví sjezdové lyžování nebo skoky na lyžích. Pro majitele a příznivce motorek značky BMW (a nyní už také Husqvarna), je Garmisch už deset let místem konání nejvýznamnější události roku, na které nikdo nechce chybět.

BMW Motorrad Days 2011

Kapitoly článku

Letos se značkový sraz BMW Motorrad Days konal v Ga-Pa už podesáté (celkově se jednalo o jedenáctý ročník), a přestože předpověď počasí na první červencový víkend neslibovala zrovna motorkářský ráj, pořadatelé si nakonec mohli zapsat hojnou účast. Celkový počet návštěvníků překonal hranici třiceti tisíc, přičemž spousta z nich ale po příjezdu do deštivého a chladného podhůří Alp na poslední chvíli měnila plány, a namísto stavění stanů v přilehlém kempu se hromadně sháněl nocleh v privátech a hotelích po širokém okolí. O to rušnější pohyb motocyklů v ulicích provázel páteční večer a následně i celý víkend. Absolutní převahu měly pochopitelně stroje s modrobílou vrtulí ve znaku - od letošních novinek až po zasloužilé veterány - ale sem tam se v některé partě vyskytla také motorka jiného výrobce. Neoficiálním statistikám espézetek vévodily podle očekávání domácí, kterým zdatně sekundovaly italské a francouzské značky. Objevily se ale také motocykly z mnohem vzdálenějších krajin, a nejdelší výlet si do Garmishe udělala pravděpodobně skupinka motorkářů z exotické Malaysie.
Ať už se přibývající účastníci ubytovali ve vlastním plátěném přístřešku na vyhrazené louce, nebo  dali přednost komfortnějšímu prostředí, v areálu srazu na ně už od pátečního dopoledne čekala pestrá paleta nejrůznějších atrakcí. Ohromné prostranství pod nástupní stanicí lanovky na Hausberg zaplnily z velké části stánky s prezentacemi nejrůznějších firem a značek, spojených s motocyklovým životem. Své zboží či služby vystavovali výrobci olejů, pneumatik, výfuků, navigací nebo zavazadel,  specializovaní úpravci motocyklů BMW, nebo motorkářské cestovní kanceláře - a tomu všemu dominovala obrovská montovaná budova společnosti BMW Motorrad, kam si zájemci mohli přijít prohlédnout a osahat nejžhavější novinky z nabídky motocyklů a příslušenství pořadatelské značky. Stejně tak se pod patronátem mateřské firmy v dalším stanu sešly třeba významné modely z historie BMW, nebo naopak koncepty vyvíjené pro blízkou budoucnost. Kdybyste chtěli poctivě projít všechny stánky a na chvíli se u každého zastavit, máte co dělat na celé odpoledne. Ale pečlivě připravený program BMW Motorrad Days nabídl návštěvníkům ještě mnohem víc, a nudit se nestihl opravdu nikdo.
Po celou dobu konání srazu se například kdokoli s vlastním motocyklem mohl přihlásit na organizovanou společnou vyjížďku po horských cestách, na které není běžně vjezd  motocyklům povolen, a pokochat se úchvatným výhledem ze sedla do údolí. Pro ty, kdo dávají přednost svižnějšímu tempu a neznají dobře alpské průsmyky, zkušení průvodci připravili  na půldenní a celodenní vyjíždky alspké trasy plné zatáček . Jízdu na motorce si mohl nanečisto vyzkoušet dokonce i ten, kdo zatím nevlastní příslušné řidičské oprávnění. Samozřejmě, pouze na uzavřeném prostoru a pod dohledem instruktorů. Milovníkům terénu byla k dispozici testovací trať, kde si mohli  vyzkoušet svoje vlohy k projíždění bahnem a skoky přes lavice na předváděcích kroskách a endurech Husqvarna. Alespoň v tomhle sektoru se celodenní přeháňky setkaly s částečně příznivým ohlasem.
Že se dá v terénu zvládnout i těžší cestovní enduro BMW řady GS - ať už  poháněné boxerem o objemu 1 200 ccm, nebo menší řadovou osmistovkou - o tom se mohli odvážlivci přesvědčit v Enduro Parku, vytvořeném na strmé louce pod lanovkou. A kdo už svoje GS má takzvaně trochu "v ruce", mohl se přihlásit do kvalifikace dovednostního závodu GS Trophy. Testovalo se také na čistě silničních modelech, a je velká škoda, že vrtkavé počasí spoustu předem registrovaných zájemců odradilo. Přestože ale některé z připravených předváděcích novinek K1600GT, S1000RR nebo R1200R zůstaly občas nevyzvednuté, celkem se za víkend stihlo svézt dvanáct set zájemců.
Organizátoři ale nezapomněli ani na ty, kdo se chtějí na motorky jen dívat.  Mezi největší taháky programu patřila vystoupení kaskadéra Chrise Pfeifera, při jehož odvážných kouscích na BMW F800R se divákům neustále tajil dech. Co si tenhle několikanásobný mistr světa ve stuntridingu troufne na malé asfaltové ploše obklopené tisíci diváků, prostě hlava  jen tak nebere. A když na závěr jeho show přijala nabídku ke svezení sličná moderátorka, ještě netušila, že jí po  společné exhibici opustí výřečnost na dlouhých pár minut. Chrise Pfeiffera ve freestyle aréně střídal Igor  Obu, který se svým týmem kaskadérů dokázal přítomným, že ani jízda na horských kolech nemusí vždycky vypadat jako úplná nuda.
Vhodnou příležitostí k relaxaci po nekonečném brouzdání mezi stánky se mohla stát návštěva kina BMW Motorrad Cinema, kde své zážitky ze všech možných koutů světa nabízeli prostřednictvim filmového plátna známi cestovatelé,  mezi něž patří například Michael Martin. Naše národní barvy zastupoval osobně světoběžník Igor Brezovar, kolem jehož R1150GS se  na venkovní ploše živě diskutovalo i v tom největším lijáku. Sportovně zaměření návštěvnící si zase nenechali ujít příležitost setkat se s oblíbenými závodníky a odnést si domů kýžený autogram Troye Corsera, Jamese Toselanda nebo jezdců týmu BMW Motorrad Italia. A kdo se trochu orientuje v celebritách, určitě zaznamenal přítomnost bývalé playmate Aleny Gerber, která přijela do Garmische na vlastním BMW S 1000 RR jako doprovod skokana na lyžích Svena Hannawalda.
S příchodem večera se do posledního místečka zaplnilo kulturní centrum celé akce - obrovský párty stan s kapacitou pro tři tisíce sedících plus pár stovek stojících, respektive tančících motorkářů. O pořádnou dávku vzrušení se hned v úvodu programu postaralo slosování tomboly, do které pořadatel věnovl na každý večer jeden nový motocykl. V pátek si pro klíčky od R1200R Classic došel na pódium šťastný majitel losu s magickým číslem 1177,  v sobotu pak na výhru cestovního endura G650GS stačilo už "jen" obyčejné numero, které si publicitu nezaslouží. Do naprostého varu pak dostaly celý stan hudební skupiny Gerry & Gary, Hoss Boss a Moorat, za jejichž doprovodu se konečně tempo konzumace tupláků s pivem dostalo konečně na správnou provozní úroveň.
Jednou z posledních událostí v programu letošního ročníku BMW Motorrad Days byla mše, sloužená za všechny, kteří už museli navěky odjet do motorkářského nebe. Po dvou dnech, strávených v hektickém tempu, nabídla tahle důstojná chvíle příležitost ke zkoncentrování myšlenek před cestou domů. Počasí vyprovodilo odjíždějící účastníky srazu smírným polojasným nebem a teplotami podstatně bližšími letnímu normálu než v průběhu víkendu, jako by si to Garmisch nechtěl u obrovského klanu příznivců značky BMW Motorrad vyžehlit, a dával najevo svůj zájem, stát se za rok místem konání už jedenácté rodinné párty.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist