BMW Motorrad Days - 10. ročník

Desetileté výročí megasrazu všech bavoráčníků v Garmisch-Partenkirchenu letos přilákalo přes 35 tisíc návštěvníků, kteří si za nádherného sluníčka užili třídenní program připravený značkou BMW a jejími partnery.

Na sraz jsme dorazili v pátek večer a jak jsme se blížili k horskému údolí Garmisch-Partenkirchenu, koncentrace jednostopých cestovních strojů BMW v silničním provozu se povážlivě zvyšovala, až nakonec přešla v nepřetržitou plejádu skupinek GS, RT a kupodivu i nemálo křižníků LT, které letos dostanou nástupce v podobě modelové řady K1600 GTL. Zimní středisko v GaPa se na první víkend v červenci již podesáté změnilo v rejdiště jezdců s německou motorkou, přestože mezi stroji na parkovišti občas probleskly i italské či japonské výjimky. GéeSa ve všemožných cestovních úpravách, mohutné křižníky K100, veterány, sajdkáry, přestavby, už jen na samotných loukách před areálem srazu přeměněných na parkoviště by se dalo strávit nekonečně času obhlížením zajímavých mašin!
V samotném areálu na návštěvníky čekají úhledné řady velkých stanů s expozicemi všech firem, které souvisí s motorkařením, cestováním a úpravami motorek. Projít si všechny zajímavosti vám zabere několik úžasných hodin, během kterých jen žasnete, co vše se dá k bavorákům dokoupit. Díky cestovatelskému image této značky mezi stany nechyběly ani zajímavé expozice například sítě motorkářských hotelů, motocyklových cestovek s nabídkami jednostopých zájezdů snad na všechny kontinenty světa.
V rámci srazu bylo možné si vyrazit na organizované projížďky po předem vybraných trasách kolem největších zajímavostí v okolí, ale v nabídce byla i celodenní společná tůra na Gross Glockner. Kdo zatoužil svézt se na něčem trochu jiném a porovnat svůj stroj s nejnovějšími modely, měl na výběr hned ze tří možností. První byla krátká motokrosová trať vyhrazená pro flotilu G450 a sesterskou značku Husqvarna, která díky záludným pasážím z klád či písku přinesla hodně zábavy pro diváky a nejednu pernou chvilku pro jezdce, kteří podlehli touze vyzkoušet poprvé přestup ze silnice na ostré enduro.
Nad areálem byla namotaná dlouhá enduro stezka s několika pěknými výjezdy i umělým brodem, na které se pod velením instruktorů mohli zájemci poprat s cestovními maxiendury R1200GS. I tady bylo hodně poznat, kdo už na tomto modelu nějaký ten kilometr najezdil, a kdo je naopak na tomto mastodontu poprvé. Ovšem pády na zabahněných mašinách vybavených padacími rámy se tu rozhodně neřešily a padalo se statečně a často, zvláště při ostrých zatáčkách na prudkém svahu.
Koho terén neláká, ten si mohl vyrazit na půlhodinovou zkušební jízdu na některém ze silničních modelů řady F800, R1200 či K1200. My jsme si pro zpestření pobytu na srazu protáhli pár horských silnic na K1200S, které se ale projevilo jako docela slušný divočák a s původně plánované poklidné vyhlídkové projížďky z toho byl krátký závod a spolujezdkyně si moc krás okolních hor neužila.
Značka BMW se samozřejmě prezentovala hned v několika stanech, mezi které patřila i zajímavá expozice 30 Years GS, tedy 30 let řady BMW GS. Zde jsme měli jedinečnou příležitost sledovat tiskovku s původními konstruktéry a propagátory prvních GéeS, Karlem Geringerem a jeho kolegou Laslo Peresem, kterým sekundovalo několik celebrit jednostopého světa. Několikanásobný vítěz Dakaru v sedle GS, Hubert Auriol, neméně populární závodnice Jutta Kleinschmidt k sobě přizvali ještě herce Charleho Boormana, který s kolegou Ewanem MCGregorem natočili cestopisné seriály Log way Round a Long Way Down - jak jinak než v sedle GS!
Na vyhrazené ploše mezi stany na nás čekala neméně slavná celebrita, čtyřnásobný mistr světa stunt-ridingu Chris Pfeiffer. Co tenhle chlapík s modely S1000RR a F800R dokáže, je doslova neskutečné. Po zadním, po předním, zády ke směru jízdy či hlavou dolů, opravdu doporučuji počkat si na video.
Po náročném dni na rozžhaveném slunci přišla k duhu show v obrovském jídelním stanu pro několik tisíc lidí, kde jsme u bavorského piva a dobrého jídla mohli sledovat vyhlášení výherců hodnotných cen (například dvě R1200GS s limitované edici 30 years GS), interwiew se závodníky jezdícími na značce BMW a řadou zajímavých kapel. Třešničkou na pomyslném dortu sobotního večera pak byl postup německého fotbalového týmu do semifinále mistrovství světa.
V neděli jsme zaskočili na místo srazu již jen dopoledne, abychom okoukli motorkářskou mši zasvěcenou obětem tohoto krásného koníčka. Zapálili jsme svíčku za ty, kteří již nejsou mezi námi a pomalu vyrazili dál do Alp, protože díky svátkům 5-6/7 je právě první červencový víkend perfektní příležitostí, jak spojit příjemné s příjemným a naplánovat si účast na srazu BMW a následně krátkou alpskou dovolenou.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):


TOPlist