renocar_unor



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 RS (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník wencz
Vloženo 15.3.2015
Aktualizováno 1.7.2017
Zobrazeno 5 565x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Padla mi do ruky, jako na podzim list v sadu... Nezáludná, silná a doufám, že i spolehlivá.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 1100XX Blackbird: Mám se rád a byla to na mě strašná palba pod zadkem :D
Triumph Sprint 955i ST: Malá
Triumph Sprint ST 1050: Cena
BMW R 1150 RT: Boxer... snad časem

První dojmy - Je hrozně znát, když nejsou v pořádku pneu, podhuštěné, nebo přehuštěné. Prodejce je měl podhuštěné a tak byl první dojem hrozný. Zvláště několik prvních metrů. Vše se ale urovnalo, když jsem otočil heftem, sametový chod a nekompromisní zátah. Bylo rozhodnuto.

Motorku bych doporučil pro - Svižné dálkaře. Ale jako fakt... BMW K1200RS je rychlý motocykl s velkým výkonem, velkým zátahem a průměrnou pohodlností. Ideální cestovní rychlost 150+ (v Německu samozřejmě) a na dálnici. Tam je motka úplně nejvíc doma. Je ideální pro rychlé přesuny cca 500 km / den - každý si to musí zvážit sám. Na motání do města to není a na okresky jsou taky lepší motorky... a třeba nějaké GT nebo LT na dálnici je sice pohodlnější, ale tohle je prostě svižnější. Prostě je.

Recenze

Byl jsem vždycky dálkař. Ať už v autě, nebo na mašině - dálkové trasy mi šly zkrátka vždycky nejlíp. S BMW mám zkušenost s osobáky (jen tu nejlepší, v minulosti 2x 520i) a tak nějak mi bylo jasné, že u brambory skončím i v jedné stopě. To už tak prostě je. Za nejzásadnější, co mi potvrdilo mé rozhodnutí, je posez. Mašina je veliká, dobře se na ni poskládám (188cm/110kg). O kilometrech, se kterými jsem ji koupil, si moc velké mínění nedělám, určitě byla stažená a to rozhodně o několik desítek tisíc. O koupi ale rozhodl celkový stav, který byl více než uspokojivý.






Všechno je to v hlavě. Kolik točíš, tolik jedeš. Doporučuji cestovatelům - rozhodně to není na blbnutí ve městě. Při výběru pozor na jednotlivé kusy, mašina má 130+ koní a častokrát ji někdo položí. Také je problém, že BMW nikdo nešetří, právě s ohledem na jejich pověst "držáků" a často nedostávají řádnou servisní péči. Velmi důležitá je proto svědomitá údržba, pak dobře poslouží i kousek s velkým nájezdem.

Líbí se mi projev motoru, je strašně rozumný. Při běžném provozu a zatížení vlastně jen tak hučí... i při té dálniční rychlosti 130 km/h točí na šestku nějakých 3400 ot/min. Vlastně se nic moc neděje, kromě toho, že motorka funguje jak má.







Hrozné věci se začnou dít, když začne člověk "heftovat" - kolem 6.000 ot. se v motoru probouzí něco na způsob řízené atomové reakce. Ale není to moc záludné, je to takové chladné, nástup je lineární a člověk tu výkonovou explozi tak nějak čeká. A zase není to taková vražda jako rejže, kde je za drama braný úplně všechno nad 2.000. Abych to nějak shrnul, projev motoru je velice příjemný, dobře čitelný a předvídatelný. Výkonu je vždy po ruce dostatek, jen to chce počkat si na vyšší otáčky.







Tahle motorka je doma na dálnici. 300 zatáček Gustava Havla se s tím sice dá také zajet, ale o požitku to moc nebude. Stejně jako jízda po městě... Tenhle stroj je zkrátka dělaný na dálkové přesuny a já se opravdu hodně těším, až tady budu moc zapsat víc...






Stav km, 30854 (koupeno)
Tak za sebou máme prvních 150 kilometrů, klasická seznamovačka. Měl bych pár postřehů. Předně je to motor, který potvrzuje shora napsané, čím dál tím více se mi líbí průběh výkonu... začíná to být vážné... ;)

Určitě půjdou nové gumy, to co tam je teď je děsné, tvrdé a staré s plošinou (vzadu) a hrbem (vepředu), takže objednány Michelin PILOT ROAD 4 GT, prostě bez kompromisu. Jelikož mám v létě v plánu fakt výletit, tak tam nepotřebuju nějaký bačkory...







Přední štítek je opravdu účinný jen když je zvednutý, to funguje parádně. Sklopený je ale ve vyšších rychlostech a na dálnici prakticky k ničemu, veškerý proud vzduchu jde na hrudník.

S čím trochu bojuji je drhnutí zadního kola o pravý kufr. Vůbec netuším, jak to vyřešit, ale evidentně to trápilo všechny tři předchozí majitele, neboť origo kabelka je normálně prodřená a lepená. No nic, zavařit to snad půjde, ale jak to konstrukčně vyřešit, aby ten bok kola nedrhnul o case? Budu se muset podívat, jak to mají ostatní kluci...

Taky jsem si všimnul, že chybí schránka na nářadí. Je to sice jen takový plastový boxík nad baterkou, ale já ho stejně dokoupím... A když už v tom budu, tak nechám přešít sedlo, je chudák celé rozpraskané, jen nevím, jestli to nenechat až na podzim... asi ne :)

Co bude potřeba vyřešit je nějaký držák na telefon (gps) a usb zásuvka. Taky budu muset naštudovat, jak s tankvakem na plastovou nádrž :D ... jó, jsou to starosti... :)))

UPDATE
31150 - nové gumy konečně obuty... rozdíl je veliký... skoro bych se nebál napsat dramatický, motorka teď poslouchá na slovo... kam to pošlu, tam to jede a nekácí se to v půlce oblouku... gumy jsou krásně měkké a výborně drží stopu.

Pořízen tankbag... s upínací základnou, protože plastová nádrž. Folie se leskne jak psí... pro navigaci naprosto nepoužitelné, takže budu jezdit podle mapy, vůbec mi to nevadí. Co mi ale trošičku vadí, že tankbag zastiňuje některé ukazatele, např. hodiny (to mi ale vadí ze všeho nejmíň) a zařazený kvalt (to už je horší), člověk se musí trošku připozvednout, aby na všechno viděl. Ale jinak pohoda, jezdí se dál :) Jo, už za sebou mám první letošní motorkářský pozdravení... s policajtem :D :))






31198 - pořízeno sedlo z modelu K1200GT, sedne tam jak pr*el na hrnec, je nepatrně širší a také měkčí. Zkrátka pohodlnější ;)







Už mám najeto kapku víc... ta mašina se fakt nejlíp cejtí na dálnici... nakopat tam šestku a tradá... k té převodovce... když chce člověk jet opravdu hladce, tak je to hodně o řazení. Jo, na prasáka ta pětka pobere hodně, ale mělo by se řadit. Některé převody jsou opravdu docela krátké, zejména jednička a trojka... Pořád jsem si úplně nezvykl na váhu a robustnost mašiny, ale co, chtěl jsem to, mám to... nicméně někdy v zatáčkách jsem si občas říkal, že bych dal půl ledviny za něco skladnějšího a menšího. Tohle je na nějakou tu dvojitou vracečku fakt docela namáhavý, ale dá se to. Říkám si, že časem a cvikem to ovládnu, nicméně co jsem asi podělal, to jsou kalhoty... měl jsem si koupit nějaké se slidery :D ... no nic, tak příště.







31200 - velká údržba
- nový olej a olejový filtr
- antifreez
- nová brzdová kapalina
- nový vzduchový filtr
- seřízené škrtící klapky
- nový olej v diferenciálu
- nová gufera a stěráky předních vidlic
- nový olej v předních vidlích
- dotažený kardan
- nová aku

Konečně jsem také vyměnil gondolu, která upíná kufr. Ta, která tam byla, tak byla kapku ohnutá a kvůli tomu to brousilo kufr. Ale už je to v pohodě a kabelky držej jako přišitý ;)

1. máj jak se patří! :)







15.5.2015 - 32450
Mám za sebou opravdu pěkný výlet do jižních Čech... jen tak, na otočku do Jindřichova Hradce a pak motačka Jarošov-Pelhřimov-Červená Řečice-Vlašim-Týnec nad Sázavu-Praha a byla to naprostá bomba. Celkem jsem dal kolem 400 km a to asi za 5 hodin i s pauzama. Vzhledem k tomu, že jsem vyrážel ráno a dával si na to celý den, tak jsem byl překvapený, co dělám po obědě zpátky v Praze :D
Ta mašina je prostě letící kus oceli. Je pravda, že jsem za to tahal... a to dost, ne sice úplně na krev, ale měl jsem hodně vysokou průměrnou rychlost. Což mě překvapilo, stejně jako spotřeba, kterou jsem měl kolem 7,5 litrů. Ale co, kdo chce muziku, musí zaplatit muzikanty...







Tenhle výlet byl v podstatě prvním "ukázkovým" - testoval jsem si na něm, jak mi to s mašinou na dálce půjde a zda je cestování na motorce rychlejší než v autě. Mám několik zajímavých poznatků, kladné i záporné.

+ na motorce se dá vyvinout poměrně vysoká průměrná rychlost při přesunech z bodu A do bodu B
- je ovšem potřeba častěji stavět a to nejen kvůli tankování, ale kvůli otírání štítku od much.
+ vysoké průměrné rychlosti se dosahuje velmi častým předjížděním, které je na motorce celkem příjemné. Když člověk chytne v autě na okresce kolonu ve složení wartburg-kamion-avia-oa s obytným přívěsem je z toho situace a nervy kolikrát na dvacet-třicet minut. Na mašině otázka pár vrknutí.
- je potřeba se absolutně soustředit, v autě je nějaký ten boční vítr, nebo nerovnost na silnici sranda, ale na mašině je potřeba daleko intenzivněji číst vozovku.

Otázku pohodlí raději neřeším. Na motorce má foukat a tečka.







Abych se vrátil k té mé veselé bramboře, rychlost cestování je dobrá, v podstatě jsem si ověřil, že ať vyjedu do kteréhokoliv ze tří směrů z Prahy, jsem od baráku vždy nejpozději do hodiny na hranici. Což je super. Znovu a znovu to sem píšu a budu to sem psát nejspíš ještě několikrát. Nejlepší je to na dálnici a velmi dobře se s tím vrká i po silnici první třídy (předjíždění). Druhá a třetí třída na silnici je prostě limitující, omezující, svazující. A to není jen o kvalitě silnice, ale také o ostrosti zatáček, viditelnosti do nich, šířce vozovky a traktorech (pocem, řeknu ti, že vletět s touhle kovadlinou ve sto šedesáti do oraniště, který vyvezl nějakej vidlák na gumách od traktoru mezi lidi, to je fakt zážitek).
Ápropos, brzdy. Ta mašina, když se rozjede, tak fakt letí. A je těžká. Je fakt důležitý s tím počítat, hlavně na těch okreskách II. a III. třídy, protože je tam jistá setrvačnost v pohybu. Naštěstí mi brzdy fungují skvěle (ta zadní je sice taková astmatičtější, ale funguje) a díky dnešku za sebou mám i tři krizovky, kdy jsem musel brzdit v náklonu ve druhé třetině oblouku (traktor, pes, děti) a dopadlo to značně uspokojivě.

Dostává se mi pod kůži čím dál tím víc.







7.6.2015 - 33200 km
Výletím a výletuju. Zatím spokojenost veliká. Co si opravdu pochvaluji, to je pohodlí. Najel jsem už i 650 km za den a druhý den jsem sice byl zbitý jak pes, utahaný jako kotě, ale nic mě nebolelo. Ani záda, ani ruce, ani zadek, ani třísla. Jsem z toho trochu překvapený, protože jsem čekal méně pohodlnou jízdu s daleko bolestivějšími následky. Mám z té mašiny radost, jen kdyby nebyla tak rychlá :/ konstrukčně i motorově je prostě dělaná na rychlou dálniční jízdu. Stává se mi, že si vyjedu ráno a kolem poledního jsem už zase doma...







2.7.2015 - 34444 km
Jezdím hlavně na výlety, po městě je to fakt docela utrpení, zejména v těch vedrech. Líbí se mi, jak se bez kufrů celkem dobře vymotám v kolonách a zácpách. Začíná zlobit spojka, mám pocit, že se pomalu, ale jistě loučí. Jsem z toho docela nasranej.













15.3.2016 - 35036 km
Tak spojka se se mnou definitivně rozloučila někdy na konci září. Od té doby jsem byl zaparkovaný a střádal prachy na novou. Včera si mašinu odvezli kluci ze Slanýho (www.megamotoservis.cz/ - dal jsem na doporučení). Kromě spojky jsem zadal i proklepnutí brzd, neb mám dojem, že tam něco skřípe, možná jsou v čudu destičky, ale v vzhledem k tomu, že jsem jen uživatel co nezvládne ani běžnou údržbu, tak to musí překontrolírovat někdo jiný. Chci aby byla mašina před sezónou v cajku, plánů na cesty je víc než dost :)

31.3.2016 - 35039 km
Tak chlapci odvedli na spojce skvělou práci. Motka je jako znovuzrozená. Táhne to jak lokomotiva :) Nové destičky od Bremba se taky šiknou, jen je to chce kapku zajet. Sice mě trošičku omejvali, když mi dávali fakturu, ale já to chápu, ke spojce se v týhle mašině leze strašně blbě.

3.04.2016 - 35049 km
Padlo rozhodnutí mašinu prodat. Sice s těžkým srdcem, ale zato čistým svědomím.

http://www.motorkari...-1200-rs-955315.html

9.04.2016 - 35150 km
Chca-nechca, začínám pomalu najíždět první letošní kilometry a zároveň první kilometry s novou spojkou. Chlapci v servisu odvedli fakt skvělou práci, chvíli jsem s tím poskakoval jako v autoškole, ale už jsme si zvykli, je teď mnohem živější. Dneska jsem ji byl umýt a znova jsem se do ní zabouchnul, možná si jí ještě nějaký čas nechám. Přeci jen mám v plánu Alpy a na Introušovi jsou laďáky, který rakušáci nemají moc v lásce. Tohle je proti němu jen taková žehlička... navíc pohodlnější. No ještě uvidím, ale s přibývajícíma kilometrama mě touha prodat jí opuští, znovu se mi totiž vrací to, proč jsem si jí pořizoval - pohodlí, dálky, síla i elegance.












16.04.2016 - 35170 km
Last update - dneska si moto odvezl nový majitel. Přeju mu mnoho šťastných km bez nehod a ať mu bawor slouží stejně dobře jako mně. Nikdy mě nikde nenechal, bylo to pohodlné svezení, kapku jsem sice vykrvácel v servisu, ale za to "kladivo na kilometry" to stálo. Závěrečné zhodnocení - dobrá mašina, ale fakt pro někoho, kdo to má v hlavě srovnaný a umí ovládnout svou touhu po rychlosti. Což já bohužel nejsem. O

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Brůča.
Brůča. napsal 20.04.17 v 11:23 10b.

i při té dálniční rychlosti 130 km/h točí na šestku nějakých 3400 ot/min. ...tato informace je zavádějící. Při těchto otáčkách se pohybuje stroj rychlostí cca 100km/h...při dálničním předpisovém přesunu je otáčkoměr někde okolo 4500 ot/min...jinak je recenze pasující na tento stroj. Jezdil jsem RS a časem přesedlal na GT - stejný základ, jen trochu lepší vybavenost. Jsem dálkoplaz a většinou socius + plná polní...motorce to většinou je zcela jedno a moc se její projev zatížením nemění.

Jardas444
Jardas444 napsal 09.05.15 v 19:57 10b.

Parádní Německá mašina ,ta musí lítat jako kráva .Fakt moc pěkná .

ACE_KV
ACE_KV napsal 26.04.15 v 05:02 10b.

Falco1960
Falco1960 napsal 23.03.15 v 15:45

zdarec brachu, máš stejnou motku jak já




tak hodně pohodových kilásků
jo a ty čudle na levým heftu sám nevím na co sóó

sporty1200
sporty1200 napsal 22.03.15 v 00:45

pekna

Více komentářů



TOPlist