renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 1000 V-Strom (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník horak.r72
Vloženo 21.9.2014
Aktualizováno 9.1.2022
Zobrazeno 16 435x
HODNOCENÍ PROFILU OD 41 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první cestovní enduro a taky první litr. Silný a obratný V-strom 1000 ABS

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MCF (Slušovice)

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 1000: Divné světla, těžší moto a robustní předek, nemožnost svezení
Triumph Tiger Explorer: Pěkná, velká taky těžká, ale dovoz z venku z druhé ruky..?
Triumph Tiger 1050 Sport: Spíše sportovní než cestovní

První dojmy - První dojmy jsou super. Při rozjezdu to není žádné AMGéčko, ale při jízdě má tah jak Buggyra ( Mercedes AMG vs. Buggyra v Autosalonu č.28 na Primě )

Motorku bych doporučil pro - Pro každého kdo se na to cítí, rád si zajezdí a taky cestuje.

Doplňky na motorce - Staré doplňky z Bandita- kufr 48L od SW-motech, pouzdro na mobil od Intrphone. Nové doplňky od Suzuki: kryty řidítek a plastový klín pod motor. Od SW-motech mám hlavní stojan a padací rámy. Reflexní polep kol a popis pneu. Nově mám cestovní plexi Puig a dva boční kufry Kappa K40

Recenze

Po svezení na kamarádově V-Stromu 650 jsem začal uvažovat o změně z naháče (Bandit 650 K8) na cestovní enduro. Suzuki se ukázala jako srdcovka a litr... taková zlatá střední cesta ...

září 2014
Od srpna najeto cca 2000 km. Dá se sním jezdit na pohodu okolo 4 tisíc otáček, ale taky slušně řádit okolo 6 tisíc.
Super ovladatelnost i pohodlí. Při předjíždění, nebo jízdě ve dvou to nemá chybu.
Jediná chybka je malý štítek.

leden 2015
Po kratší první sezóně musím říct, že to není žádná zlatá střední cesta jak jsem psal minule. Je to VELMI DOBRÁ VOLBA !!! Má 100 koníků pod sedlem, 100 Nm v tom černostříbrném mezi kolama a je o 20 kilo lehčí než můj starý Bandit. Proběhlo pár výletů na sólovku a taky pár výletů s kamarádama. Je super na cestování i na lítačku okolo komína. Při jízdě s manželkou jenom přitvrdím zadek, ale jinak o tom Stromek neví. Chceš předjíždět, tak jenom přidáš plyn a jedeš. Nějaký ten výlet do terénu se taky dá, ale je to spíš o řidiči (stačí se podívat na YouTube). Spousta lidí co má GS se do terénu v životě nepodívají i když mají "nejlepší" enduro motorku. Podvozek je pohodlný a funguje dobře i bez elektroniky (když nepočítám ABS a kontrolu trakce). Nastavení je mechanické a je velmi jednoduché. Já to mám nastaveno do měkka a nezdá se mi, že bych v zatáčkách "plaval". Někomu by mohlo vadit, že má řetěz. No a co? KTMka ho má taky.

O vzhledu se dá diskutovat, to má každý jinak, ale mně se líbí: zobák, zlaté vidle, červený zadní tlumič i výfuk- pěkné decentní detaily. Světlo je trochu zvláštní, ale kámoš co se mnou jezdí říkal, že to v zrcátku vypadá jak KTM. Ještě by to tak chtělo dráťáky. Když ho nastartuješ zvuk dvouválce Ti hladí duši a příjemně mrazí na zádech. To přední plexi je fakt slabší a hledám náhradu (líbí se mi plexi od PUIGu). Přední brzda mi ze začátku přišla ostřejší, ale usadilo se to (nebo jsem si zvykl) a teď je dost dobrá. ABS zabírá opravdu až když je to potřeba (takže skoro vůbec). Naopak zadní je slabší a ABS se ozývá častěji, ale ne bezdůvodně. Spojka je jemná a tak jako brzda je nastavitelná. Řazení jde úplně samo. Palubovka je přehledná, čitelná i na slunci, má zásuvku a funkce které k životu a pohodlné jízdě bohatě stačí. Na slunci jsou blbě vidět kontrolky blinkrů, ale to se nedá říci o světlech. Předek svítí dobře, jen v zatáčkách se světlo utápí do příkopy, ale zadní LEDky jsou luxusní. Když jsem studoval různé recenze, tak v nich odepisovali origo pneumatiky Bridgestone. Měl jsem z nich strach ale zatím drží a zdají se být dobré. Jezdím pořád za 5,2 a to se zrovna dvakrát nehlídám.

Už aby bylo jarooo...

Tak včera jsem prodal tankvak, který jsem měl ještě z Bandita, ale na Stromka mi moc neseděl a objednal jsem nové lehce kouřové plexi od PUIG. Ještě než začne sezona, tak se ještě chystám na nové boční kufry.

Březen 2015
konečně mi došly objednané díly. namontoval jsem turistické lehce kouřové plexi od PUIG a dva 40-ti litrové kufry Kappa včetně demontovatelných trubkových nosičů. Taky už jsem to jel vyzkoušet, takže mám za sebou první "jarní" kilometry a bylo to super.

Duben 2015
Když bylo škaredě tak jsem ještě dodělal nějaké polepy na nádrž a zobák. Konečně je teplo a dá se trochu jezdit. Mám za sebou pár výletů s kamarády a taky jeden motosraz. Po zimě se mi zdá, že mám ze zatáček troch ostych, ale to se poddá. Pořád mám ohromnou radost z toho, jak to kolem 4000 tahá...brutálně

Květen 2015
Počasí nic moc a taky dost práce , ale i tak jsem nějaké kilometry najel. Řešit spotřebu u motorky asi nemá cenu, ale i tak ... je to o řidiči, o náladě, o cestě ...
S kamarádem jsme se jeli projet po Valašsku v okolí Vsetína. Krásné odpoledne, spousta cyklistů, klikaté lesní cesty, no prostě parádní "kochačka" . Po dojezdu mi to ukázalo průměr 4,8 ... paráda. Jindy jsem se jel projet směrem na Brno a trochu jsem Stromka pohonil (ale Buchláky to nebyly, nejsem blázen), něco málo po dálnici, něco s kuframa a nakonec to nebylo tak zlé. Stromek si řekl v průměru o 5,8 litru. Výsledek je takový že dlouhodobý průměr mám 5,5 litrů na 100 km a to se na litra hodí ne ?

Červen 2015
Mimo jiné, téměř bezvýznamné výlety a cesty do práce, proběhl mnou a všemi zúčastněnými kamarády dlouho očekávaný "Motoroute 2015- Slovinsko".
Počasí nám vyšlo skoro na 100% a motorka fungovala jak měla. Odvezla mě, bagáž a když bylo potřeba, tak i kamaráda, kterému nejela motorka. Projeli jsme Rakousko, Slovinsko a taky kousek Chorvatska. Projížděli jsme pěkné pohraniční cesty téměř bez provozu, dálnice, ale hlavně klikaté horské silnice, serpentýny, tunely a silničky mezi poli a lesy na které se vejde sotva jedno auto. U moře to trochu klouzalo, ale asi jen naše boty, motorka naštěstí držela.
Najeli jsme asi 1850 km a bylo to super. Vzhledem k tomu, že nás jelo 6, tak jsme se z čistě praktických důvodů snažili dodržovat rychlostní limity sousedních zemí. Někdy se to sice nepovedlo, ale proč závodit? Jsme na dovolené a přijeli jsme se kochat místními krásami. Někdy jsem se divil, když se mi na displeji objevil průměr 4,4. Díky tomu mi průměrná spotřeba spadla na 5,2. Podle mně se výlet k Slovinskému moři povedl výborně díky Stromkovi a taky všem kamarádům.

Červenec 2015
Počasí je nádherné a já se Stromkem podnikám nějaké výlety, zejména po Moravě. Třeba Jeseníky s manželkou byly nádherné. Podívali jsme se i do míst, kde jsme to vůbec neplánovali a to díky navigaci, která měla sice zadanou nejrychlejší trasu, ale nějak upřednostnila vzdálenost. Po lesních asfaltkách to trochu drncalo, ale byl tu chládek, žádný provoz a krásné prostředí. Díky tomu jsem se rozhodl ještě více změkčit přední vidlici. Předpětí pružiny už bylo na maximum, tak jsem povolil ještě odskok i útlum. Uvidím jak se to osvědčí při dalších podobných výletech. Taky už jsem se přehoupl přes 8 tisíc km a to ještě nemáme rok... Jo a taky proběhlo setkání dvou skoro bráchů (ale asi mají každý jiného tatínka ... poznáš na fotkách pět rozdílů ???)

Září 2015
Stromek má něco málo přes rok a tak nás čekala roční garančka. Motorka funguje skvěle, takže proběhla pouze výměna oleje a kontrola dotažení šroubů. Vzhledem k tomu, že se mi po najetí 9,5 tis. kilometrů na zadní gumě udělala pěkná ploška, tak jsem se ještě rozhodl přezout i když by to možná nějakých 500 kiláků vydrželo... Podle recenzí jsem vybral kompromis mezi dlouhým nájezdem Michelina a přilnavostí Pirellky a šel jsem do Metzeler Tourance Next. Tak uvidíme jak se osvědčí. Na silnici se nebojím, ale jak to bude vypadat při občasných výletech na polňačky... Přece jenom měly Bridgestony trochu hrubší vzorek. Na horších silnicích a polňačkách se mi taky dobře osvědčil měkčí podvozek, který se dá dobře nastavit pomocí MSA (Manual Suspension Adjustment) ... . Není to sice elektronika a nastavení nelze měnit za jízdy, ale za mně dobrý.

Říjen 2015
Člověk se pořád nějak nemůže rozloučit s pěknou sezónou, takže probíhají sporadické, o to zajímavější výlety na Slovensko a do Polska a taky "závěrečná" podzimní motovyjížďka. Vzhledem k tomu že už bývá chladněji a mokro, využívám častěji kontrolu trakce. Né že bych nějak flokoval, ale pro dobrý pocit tam občas cvaknu 2 (na mokro). Cestovní plexi mně dobře chrání, takže ke štěstí už mi chybí jen vyhřívané hefty ... asi napíšu Ježíškovi. Metzelerky drží dobře i za chladného počasí, na zkušební dráze v motoškole si Stromek 2x škrtl stupačkama. Taky mi insrtuktor pochválil ovladatelnost motorky a chod a čitelnost motoru. Jo jo, není to žádný supersport, ale pohodlná cestovní motorka.

Listopad 2015
Asi nás čeká příprava na zimu, ale nějak se mi do toho nechce. Pořád si říkám, že by to možná ještě mohlo vyjít... takže zatím jen plná nádrž s přísadou Velfobinu a namazaný řetěz. A taky že to vyšlo. Syn dostal papíry na 125-ku, tak jsme se jeli troch projet. Bylo celkem chladno, ale na slunci se to dalo,. Vyhřívané hefty ještě nemám, ale alespoň mám kryty na ruce a plexi. Chudák kluk jel na nahaté Yamaze YBR 125... a asi ho hřálo mládí.

31.12.2015
Poslední letošní vyjížďka se opravdu povedla. Krásné slunečné počasí, slabší vítr a 1 stupeň nad nulou ... téměř ideální podmínky ... alespoň pro focení pod vánočním stromečkem, nebo s báječnou vyhlídkou na Hostýn. Se Stromkem máme najeto 10700 km s průměrem 5,3. Zatím Stromek funguje jak Japonské hodinky a doufám že i v duchu dárku od Ježíška (viz foto) bude fungovat dál.
A všem dobrým motorkářům do nového roku hodně štěstí na cestách, taky to zdraví aby bylo, ale hlavně vždycky ... kolama dolů !!!

Leden 2016
Lednové počasí je opravdu zimní. Zkoušel jsem to na sněhu, ale daleko jsem nedojel... jenom na dvůr. Ale poslední lednový den byl opravdu krásný a nešlo odolat pozvání kamaráda na vyjížďku. Takže mám prvních 75 km v letošním roce. Startování v pohodě, jízda v pohodě, jenom ty hefty ne a ne zatopit... . Asi je už konečně budu muset objednat. Jo a u kafe jsme začali probírat první návrh kamaráda na MOTOROUTE 2016, už aby byl červen...

Březen 2016
Vzhledem k nestálému a chladnému počasí jsem toho moc nenajezdil, i když absťák už byl veliký. A taky chuť vyzkoušet nové doplňky o které se bohužel nepostaral Ježíšek ... deflektor na plexi a taky vyhřívané hefty. Poslední březnový víkend (Velikonoční) byl k "dobití" baterek jak dělaný. V neděli i pondělí jsem se kochal krásami okolí a na cestách zdravil desítky stejných bláznů. Taky se mi povedlo vyjel poslední loňskou a natankoval první letošní nádrž- bylo to super po dlouhé zimní pauze.

Červen 2016
Je tady dlouho a netrpělivě očekávaný červen a s ním Motoroute 2016- Česko.
Nápad se zrodil u kamaráda s Varaderem po přečtení jednoho cestopisu ... objedeme Česko podél hranic. Je jedno ze které strany, jak rychle, jak daleko od hranic,ale chtěli jsme objet místa nebo obce co nejvíc na sever-jih-východ a západ republiky. Trasa se rozdělila na šest etap a každou si plánoval a vedl jeden z účastníků. Najeli jsme cca 1800 km cestou necestou. Stromek poslouchal jak hodinky a při cestovním tempu sedmi až devítičlené skupiny si motor předl kolem 4000 otáček se spotřebou okolo 4,5 litru (dlouhodobý průměr za posledních 14096 km mi spadl na 4,7 litru na 100 km). Ke každé etapě něco přidám do deníku.

Srpen 2016
po dvou letech provozu a nájezdu něco málo přes 15 000 km šel Stromek do servisu na roční garančku doplněnou o servis po 12 000 km. Takže výměna oleje Repsol 10W-40, olejový filtr Suzuki, 4 svíčky Suzuki a taky vzduchový filtr K&N. Takže můžu zase v klidu nahánět další kilometry.
Asi tak jako všichni chlapi (motorkáři) se i já dívám i po jiných … motorkách na netu nebo v časopisech. Sám nevím kterou bych chtěl. Ale když si sednu na svého Stromka, mám jasno. Vím že jsem neudělal chybu, když jsem zvolil pohodlnou cestovní motorku, třeba na výlet s manželkou a přáteli do Čech. Nebo když jedu jen tak dokola kolem, vezmu za plyn a okolo 4000 ot. v motoru chytnou saze, z výfuku se ozve pořádný bigbít, zapomínám že je to „enduro“. Pak se nemůžu divit že se mi zvedl průměr na 4,9 l na 100 km. No a co, vo tom to je... ne? Už aby bylo září, kdy s naším „motoklubem“ ještě chystáme výlet do Alp.

Září 2016
koncem září jsem se Stromkem zavítal do Alp, krásné svižné zatáčky, ale taky utažené serpentýny, tady se ukázalo jak dobrý je to cestovatel. Lehká obratná motorka, perfektní brzdy před zatáčkou z kopce dolů, výjezdy ze zatáček v nízkých otáčkách, zátah od spodu a taky spotřeba okolo 4,8 litru, ale má i své limity. Hlavně ten mezi sedlem a řidítky. Máme najeto 18 000 kilometrů a projevila se mi první závada. Shořela mi žárovka- potkávačka. Spravoval jsem to na benzince a povedlo se, nic jsem neulomil. Pozor na ty malé čudlíky nahoře na palubovce. Nejdřív zamáčknout střed potom podebrat. Šroubky na imbus jsou blbuvzdorné. Více o Alpách mám v deníku.

Květen 2017
Mám najeto cca 21 000 kilometrů a protože se blíží letošní „Motoroute 2017 Itálie“ nadešel nejvyšší čas přezout současné Metzelerky, které už by v Rakousky asi neprošly … za nové. Když bylo škaredě a měl jsem pocit že se motorce málo věnuju, tak jsem ji hodil na zvedák a pěkně podle manuálu sundal kola. Je na to potřeba asi 6 klíčů a pomůcek různé velikosti a tvaru (někde na cestě bych to asi nesundal), ale dílo se podařilo a Stromek dostal nové obutí. Více v deníku…

Červen 2017
Koncem června jsme vyrazili s kámošama na výlet směrem na jih. Po trase Rakousko, kousek Německa, Itálie, Rakousko, Slovinsko, Rakousko a domů na Moravu. Najezdili jsme asi 2450 km a Stromek se zase ukázal jako spolehlivý cestovatel, když jsem v zatáčkách maximálně využíval zátah okolo 4000 otáček a spolehlivě sekundoval Baworáckým dvanáctistovkám. Spotřeba byla celkem slušná, někdy mi počítač ukazoval dojezd i 450 km a to je cca 4,8 l/100km. Celkově mám dlouhodobý průměr 5,2 l/100km. K „Motoroute 2017 Itálie“ zase něco navíc v deníku.

Červenec 2017
Stromek má najeto něco málo přes 24 000 km a v srpnu to budou 3 roky co jsem si ho odvezl krásného nového, voňavého (jako miminko) domů ?. Servis se povedl … pacient přežil a zase jezdí, ale on vlastně jezdil i před tím. Je pravda, že se mi poslední dobou projevovali vibrace motoru kolem 4000 otáček, ale po servisu se to sklidnilo. Předpokládám že to mohla být kombinace vůle ventilů a vytahaného řetězu, nebo i něco jiného… při 24 000 se mění svíčky, seřizují ventily, řídící klapky … Každopádně Stromek je doma a jedeme dál. Něco víc zase v deníku.

Únor 2018
první únorový víkend vylezlo slunko, teploměr ukazoval 4 stupně a ruce mně tak svrběly, že jsem neodolal a udělal si asi 40-ti kilometrové kolečko.
Nějak jsem zapomněl zrekapitulovat loňský rok. Stromek má najeto 27 400 km. Loni jsem tedy najeli něco kolem 8 800 km. Mimo výlety a servisy popsané o pár řádků výš a taky v deníku, jsme jezdili s kámošama okolo komína, obdivovali krásy Moravy a nejbližšího okolí. Před podzimní cestou do Rakouska se motorce vyskytla jediná závada, která mohla ohrozit tento krásný výlet... defekt na zadním kole. Normálně žádný problém, ale byl čtvrtek 27.9. ... státní svátek a já nemohl sehnat servisáka, kterému by se chtělo dělat. Po několika marných telefonátech mi Karel poradil soukromníka, pana Hradila z Lechotic, který mi za pouhých 70,- Kč zachránil krásný prodloužený víkend, který stál opravdu za to. Projížďka okolo Dunaje, výlety do hor, i výhledy na krásná panoramata ... a to počasí se taky povedlo luxusně. Už aby bylo jaro.

Květen 2018
V sobotu 26.5.2018 proběhla v Brně na Polygonu akce nazvaná V- strom Akademy. mám už cosi naježděné, ale nevěděl jsem co od této akce čekat, tak jsem se přihlásil mezi začátečníky a nelituju. Člověk se alespoň dozvěděl co dělá blbě, jak to dělat správně, co dělat jinak a co nedělat vůbec. V terénu jsem byl úplný nováček, ale Stromek vydrží hodně a opravdu to stojí za to. Doporučuju.

Červen 2018
Jako každý rok vyrážíme s kamarády na cestu za hranice všedních dnů, teda alespoň za naše České hranice. Letos jsme vyrazili do Slovinska, je to opravdu krásná země, mají hory, moře, Akrapoviče... silnice, offroady. Najeli jsme 2000 úžasných kilometrů a víc najdete v deníku... Při slušných cestovních rychlostech v toleranci do +10km od místních předpisů, jsme se pohybovali v pásmu kolem 4000 otáček se spotřebou od 4,5 do 5,0 litrů. Vydrželi jsme silnice i Offroady a stálo to za to.

Prosinec 2019
máme se Stromkem za sebou šestou sezónu, bez nehod a bez závad ( mimo vlastní blbost, když jsem při demontáži baterky špatně osadil náklonové čidlo a motorka nechtěla startovat… chyba softwéru spojovacího článku mezi řidítky a sedlem) . Letos jsme najeli 7300 km a celkově máme najeto skoro 42 900 km. Mimo standardní pojížďky po okolí, aby se člověk vyvětral, vyčistil hlavu a prohnal klikovku a ventily, proběhlo i několik výletů za hranice Moravy...
ale nejlepší ze všeho byla naše tradiční motoroute 2019. Tentokrát jsme s našim „motoklubem“ vyrazili podle brožury OFFROAD GUIDE- Alpské šotoliny do Italsko- Francouzkého pohraničí cestou i necestou… a stálo to za to. Přes vánoce o tom zkusím něco přidat do deníku.










Prosinec 2020
Rychlá rekapitulace sedmé sezóny se stromkem. V tom letošním divném roce jsme najeli něco kolem 6 500 km a celkem už máme spolu najeto 49 400 km a stromek byl zase letos bez chyby… (něco víc ještě napíšu do deníku… k tomuto roku)
V zimní přestávce 2019/2020 jsem udělal malý servis ( výměna oleje a filtru) a navíc jsem vyměnil zadní rozetu za větší (+1 zub). Na jaře před „hlavní sezónou“ jsem vyměnil gumy za silniční Pirelli Scorpin Trail 2 a potom už probíhalo jenom dolévání benzínu do nádrže .
Na závěr sezóny jsem si nechal udělat velký servis ( podle manuálu po 48 000 km) … proběhla výměna oleje, obou filtrů, svíček, provozních kapalin a taky seřízení vůle ventilů.
Takže my jsme připraveni na sezónu 2021 a Vám všem tímto přejeme spoustu šťastných a pohodových kilometrů na svých strojích, bez závad a potíží (hlavně vždycky kolama dolů). Vám i Vašim rodinám hodně štěstí a zdraví ( a kdyby to úplně nevyšlo, tak alespoň lehký průběh… )

Leden 2022
Na konci loňského roku (listopad 2021) jsem zazimoval motorku se stavem 55700 km z čehož vyplývá že jsme loni v naší osmé společné sezóně nahrkali nějakých 6300 km.
Na jaře jsme zase řešili kam vůbec v rámci celoevropských „koronavirových opatření“ vyrazíme, takže se jako celkem dobrý nápad jevilo brouzdat po okolí a sem tam zabloudit na nějakou polňačku. Kvůli tomu jsem zase přezul na TKC 70. Na to jak jsem kdysi těm gumám nemohl přijít na chuť, tak se k nim vracím celkem pravidelně a myslím že jsem s nimi dost spokojený kvůli jejich univerzálnosti. Drží dobře na suchu i na mokru. A v terénu to taky není špatné, už jenom pro ten pocit... daleko lepší než na Pirellkách (ty jsou lepší na silnici).
V červnu jsme udělali naši tradiční motoroute = chlapskou dovolenou, tentokrát u nás doma a něco málo k tomu napíšu do deníku.
Stromek byl zase bez chyby, kromě lehce zapomenuté kontroly nápní... ale to není chyba motorky ?. Je pravda že při srovnání s nástupcem (V-strom 1050 XT) působí tak trochu traktorově, ale né že by nejel, jede dobře a když otočíš heftem, tak cítíš jak se pod Tebou roztáčí ten dvouválcový buchar... ale evoluce si žádá své a mně se vyskytla zajímavá nabídka na toho nástupce, ale o tom někdy příště.
Takže Stromek po 7 letech provozu a 55 700 najetých kilometrech, po tom co dostal podzimní ozdravnou kůru v podobě menšího servisu ( výměna oleje a filtrů), natankoval jsem plnou nádrž, proběhla pěnová koupel a sušení, navonět, oholit, vyčurat... a tak... může do světa. Víc najdete v sekci bazar.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ruprecht_1
Ruprecht_1 napsal 23.01.24 v 08:54 10b.

jarekol
jarekol napsal 11.01.24 v 17:18 10b.

10b

Jirin85
Jirin85 napsal 09.08.21 v 22:32 10b.

Kathedra
Kathedra napsal 22.04.21 v 10:58 10b.

Díky. Perfektně a kontinuálně popsáno.
Mám 650 rok 2006 a koukám po něčem novějším...

Ordox
Ordox napsal 28.01.21 v 21:52 10b.

Velmi dobře napsané. Mám 650 Stromka jsem velmi spokojen, ale začla konečně jezdit i manželka a tak hledám nástupce. Určitě mi recenze pomohla.
Tak že

Více komentářů



TOPlist