renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Piaggio Fly 125 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jenick
Vloženo 1.8.2014
Aktualizováno 1.8.2014
Zobrazeno 4 476x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.5

Popis motorky


,,Když auto, tak Japonské, když motorku, tak Japonskou, když skútr, tak z Itálie…“ (já)

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio Liberty 125: Působí na mně moc korejsky a přeplácaně...

První dojmy - Jak jsem se k němu dostal S plánovaným pořízením vyššího kalibru v podobě Hondy VFR 800 jsem byl nucen přehodnotit dopravu po městě. VFR-ce bych totiž rád nechal pouze starosti s výlety a delšími trasami. Denně se zlobit s dojížděním do práce, po obchodech a zároveň sloužit jako přibližovadlo a nákupní taška i pro přítelkyni by mělo nové vozítko. Začal jsem se pídit, co se nabízí a rozhodl se pořídit skútr, ideálně s objemem 125ccm. Už z dovolených v Řecku jsem věděl, že stopětadvacítka i s nevalným výkonem kolem 5kW v pohodě uveze dva lidi i po krkolomných kopcích mezi olivovníky, proto stačilo jen vyřešit to nejzásadnější – značku a typ. Vzhledem k tomu, že stroje z řeckých půjčoven typu SYM 125HD, nebo Kymco Agility 125 jsem měl již řádně osahané, zbývalo se ještě svézt na stroji ze země skútrům zaslíbené – Itálie. Samozřejmě by srdeční volbou byla bílá Vespa s červenou sedačkou, ovšem vysolit 50 litrů za retrodesign, byť překrásný, bylo trochu nad mé možnosti. Vyzkoušel jsem si tedy stroj téměř bratrské značky Piaggio- model Liberty 125, který se na inzerátech i cenově jevil poměrně slušně. Byť italský, zhotovené stroje opouští dveře fabriky poněkud více na východ, v Číně. Při bližším seznámení mě ovšem zklamala úzká zadní sedačka a design mi zaváněl tak trochu po ,,korejsku“ přeplácaně, takže jsem hledal dále. Nakonec mi do oka padlo toto modré žihadlo, původní majitel ho loni dovezl ze Švýcarska manželce na dojíždění do práce, ta ale po půl roce změnila zaměstnání a Piaggio zůstalo na ocet. Slovo dalo slovo a už jsem si ho až v Ostravě nakládal do dodávky…V současné době už mám na Piaggiu odježděno nějakých 600 kilometrů a odstáto cca. 5 hodin v garáži při údržbě, proto se podělím o prozatimní zkušenosti.

Motorku bych doporučil pro - Ženy, metrosexuálové, gayové, důchodci (asi tak v tomto pořadí)

Recenze

Motor
Srdcem mé modré mouchy je jednoválcový čtyřtakt s tříventilovou technologií s výkonem 7,65kW, velkou chloubou čínské fabriky je to, že je motor i bez katalyzátoru schopen dosáhnout na emisní normu EURO 3. Obrovským překvapením při prvním svezení byla jeho hlučnost, tedy spíše to, že žádná hlučnost nenastala. Více hluku než samotný motor za jízdy snad vydají odvalující se kola, agregát se ozývá jen lehkým bzučením, je proto plně hoden svého jména. Chlazení probíhá vzduchem, takže odpadají starosti s doplňováním vody, možná někdy přibudou starosti s nastartovaným motorem a postáváním ve vedru v kolonách, to ale ve Varech naštěstí zatím nehrozí, proto jsem žádné výkyvy teploty motoru nezaznamenal. Výkonově je pro mě motor celkem zklamáním, jak Agility, tak SYM, tak i Liberty byly zkrátka živější. Nepomohla změna válečků, ani přechod na kevlarový řemen, Fly sice zrychluje i jede o poznání lépe, než po koupi před výměnou, výkonnosti konkurence ale nedosahuje. Zrychlení je sice rovnoměrné a slušné, ale Agility je daleko živější, nehledě na to, že Fly potřebuje opravdu citelné zatažení za heft, což se pak negativně podílí na spotřebě. Akcelerace až do maximální rychlosti kolem tachometrových 115 km/h probíhá příjemně a rovnoměrně, po rovině není problémem držet cestovní rychlost 95 km/h, v mírném kopečku rychlost ztrácí cca. k 85km/h, prudší kopce při obsazení řidičem 176cm 79kg jede rychlostí kolem 70km/h. Další věc, které jsem zatím nepřišel na chuť je automatický sytič. Někdy se stane, že motor chytne na první protočení, druhý den při úplně stejných klimatických podmínkách točí třeba 5 sekund, než chytne, zatím jsem nevypozoroval, jak je to možné, karburátor se seřizoval a čistil po koupi a vše je jinak naprosto v pořádku. Nejradši bych vymyslel alternativu, jak si sytič ovládat sám. Zatím největším zklamáním je ovšem spotřeba. Představa byla něco kolem 2,5l, jak tomu bylo u kolegů v Řecku. Jaké bylo mé překvapení, když jsem po prvním natankování po víčko ujel pouhých 130 kilometrů a ozvala se rezerva! Výměna válečků a řemenu sice pomohla, stejně ale Fly ve výhradně městském provozu jezdí za 4 litry, což je na stopětadvacítku skútr celkem dost, GPZ-tka s nesrovnatelnými jízdními vlastnostmi jezdila stejné trasy za 4,5l  Z toho plyne moudrá rada: ,,hledáš-li ideální stroj do města, pořiď R1 nebo ještě lépe Hayabusu“. Přejdeme raději k příjemnější vlastnosti - designu.
Design
Pokud jde o vzhled, Fly mi přišlo jako jeden z nejvydařenějších skútrů poslední doby. Příď si zachovala jasné Vespovské znaky, jako je výrazný hlavní světlomet, mohutný přední blatník a drobné chromové dekorace (z úsporných důvodů plast s chromovým vzhledem, prostě čína). Na stranách motocyklu z bezpečnostních důvodů vítám velké blinkry a výrazná zpětná zrcátka. Ve střední části už Fly přechází v klasickou modernu, rozměrné sedlo pro řidiče i spolujezdce a originální kufr se znakem Piaggio. Záď ukončuje moderní čirá optika světel, která se mi sem moc nehodí, uvítal bych raději klasiku, ale to nechám na každém.
Posez a jízda
Sezení je na Piaggiu celkem příjemné, sedlo je dobře tvarované a i při jízdě ve dvou je jasně dané, čí je který ,,flek“  Zatím jsem v kuse jel maximálně hodinu, proto výdrž nezhodnotím. Řídítka jsou na můj vkus poměrně úzká, ale padnou dobře do ruky. V přední části před koleny řidiče je uzamykatelná odkládací schránka na drobnosti jako peněženku nebo mobil, vejde se i plechovka Redbullu, denní tisk, jablko, dva chleby, dva řízky, horalka a plyšáček pro štěstí. Pod nohama může řidič využít ještě populární očko na nákupní tašku, nejlépe síťovku s tím, že skleněné lahváče ponechá raději v uzamykatelném originálním kufru, nebo v rozměrné uzamykatelné odkládací ploše pod sedadlem. Za běžných okolností je schránka schopna pojmout klasickou, i integrální přilbu (pokud tam nejsou zmíněné lahváče). Když se setmí, potěší člověka příjemné podsvícení budíků vyvedené v bílé barvě, kontrolky jsou na svém místě a perfektně informují o všem důležitém, nechybí ani ukazatel paliva a podsvícené digitální hodiny. Z ovládacích prvků jsme ochuzeni o tlačítko zapínání světel, vše se děje automaticky po zapnutí klíčku už před nastartováním, aby pokudmožno došlo co nejdříve k výměnám akumulátorů v autorizovaném servisu – dnes již známe z moderních automobilů, že?
Podvozek a brzdy
Co se týče podvozku, neměl jsem žádná nadměrná očekávání, ostatně i motorkářský guru Pepa Sršeň při testu moderního nástupce mého stroje pravil, že má Piaggio vlastnosti podvozku odvozené od benátského žebřiňáku, ovšem ani má velmi nízká očekávání přední odpružení nesplnilo. Při projetí sebemenší vady na vozovce dá přední kolo pěkně znát, jak se mu na špatném asfaltu nelíbí, pro řecké půjčovny tento skútr inženýři v číne skutečně nestavěli. V zoufalství jsem se i pokusil lehce podhustit přední pneu, bezúspěšně. Malou náplastí na raněnou duši (i zadek) může být to, že zadní odpružení pracuje naopak na jedničku s hvězdičkou a i na nejtužší (ano, opravdu je stavitelné) variantu je přijatelně komfortní. Na všechny problémy s podvozkem ale zapomenete ve chvíli, kdy zkusíte zatáhnout za brzdu. Přední kotoučová i zadní bubnová brzda pracují fantasticky, i plně naložený skútr zastavíte ve městě na třech krocích. A tak to má být.
Resumé
Piaggio Fly 125 je příjemným, tichým a celkem i ekologickým společníkem do města a na příměstské trasy, usnadní Vám cestu na malé nákupy, dojíždění do práce či školy. Ač původem číňan, potěší oko Italským designem, ač má v názvu létání, musí se pohybovat po hrbolaté zemi. A to je možná jeho problémem…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
divoch54
divoch54 napsal 13.07.22 v 10:52 5b.

Měl jsem pět let staré Fly 125, které mělo najeto 8000 km a tekl již olej z přední vidlice, později jsem zjistil , že rám je dělaný v Indii a motor v Číně... tedy žádná Itálie. Indové nechali trubky kluzáků oreznout a i po jejich přebroušení v nich zbyly díry a to byl důvod netěsnosti... Piaggio šlo potom ihned z domu a koupil jsem si Sferu 125, vyrobenou v roce 1996 v Itálii a ta jezdí stále bez problémů.

BurnesOldman
BurnesOldman napsal 07.03.21 v 09:40

Fly je jeden z nejkrásnějších strojů Piaggio

Jenick
Jenick napsal 21.03.19 v 21:01

No jo, dneska už papá v normě, zlobilo tam teplotní čidlo na karburátoru. Stačilo vyměnit pár zpuchřelých kablíků a jezdí za necelý 2 na sto po městě, což je pecka

hyper-fido
hyper-fido napsal 21.03.19 v 09:15 10b.

Tygrik75
Tygrik75 napsal 06.08.14 v 09:50

Ahoj, pěkný skutřík a hezká barva. K tomu navíc slušná značka . Jen ta spotřeba je divná. Moje MP3 Youban 300 (váha cca 220kg) , žere po Praze podle tankování taky 3.8l/100km a to ho nešetřím.

Více komentářů



TOPlist