renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Sprint 955i RS (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Brůča.
Vloženo 13.5.2014
Aktualizováno 5.2.2016
Zobrazeno 5 081x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Opomíjený model od firmy Triumph

Více fotografii

Motorka koupena od Dovoz

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Oproti bramboře lehká (199kg) , měkká přední vidlice,

Motorku bych doporučil pro - Sporttourer - není to sport, není to cesťák, ale solidní kompromis. A pohání to chrchlavý tříválec - miluji zvuk nasraného vrtulníku. Dospělá motorka na které i větší chlap vypadá OK.

Doplňky na motorce - Nosič, kufry, navigace, zásuvka, relé pro svit obou reflektorů, vyšší plexi s deflektorem,centrální stojan,držák kamery, zrcátka

















Recenze

Nejdůležitějším faktorem při výběru byla cena. Takže shrnu moje pocity po cca 10 000km...motor do cca 3000ot. není moc ochotný a dává to najevo vibracemi, potom nastupuje velice solidně až k omezovači. Převodovka chce trochu razantnější řazení, občas se objeví falešný neutrál. Podvozek - měkká přední vidlice (lze seřídit přepětí, ale odskok jen změnou oleje) - po hustším oleji se to podstatně zlepšilo, zadní vidlice stíhá. Brzdy v současnosti řeším - pořizuji měkčí desky...sériové při přeložení v Alpských serpentinách smrděly po celém údolí. Komfort je kupodivu na dobré hodnotě - mám cca 190cm a poskládám se na stroj docela slušně. Jediným problémem je po celodenní jízdě bolest za krkem (jezdím těžší odklápěcí helmu), kupodivu nebolí ani kolena, ani zápěstí a ani zadek. Spolujezdkyně sice po přechodu z BMW trochu remcala, ale asi to taková tragédie nebude...už si jen občas postěžuje na vrnění ve stupačkách. Motorku jsem vybavil nosičem s třemi kufry a vyšším plexi s deflektorem. Hlavní použití motorky je totiž cestování...což kupodivu lze poměrně solidně. Výkon přes sto koní je dostačující pro většinu manévrů, podvozek asfaltový, ale se solidní výškou umožní i přejezd polňačkou, velká nádrž s malou spotřebou umožní solidní dojezd (cca 450km/nádrž), pod sedlo se vejde U zámek, lékárna, mazání na řetěz, reflexní vesty, nářadí a pod. Informace na palubní desce jsou dostačující 2x trip, celkové km, hodiny, teplota, rychlost (vše digi) a analog otáčkoměr. Jen je nutno přepínat mezi tripy, celkovou a hodinami...což při absenci palivoměru (pouze kontrolka rezervy) je nevyhovující. Když chci vědět, kolik jsem ujel od natankovánl a třeba kolik je hodin, musím šmátrat po palubce a přepínat
Mínusy - není palivoměr, ukazatel zařazené rychlosti, tužší spojka, měkká přední vidlice,kluzký potah sedla, v zrcátkách jsem viděl svoje ramena.
Plusy - pořizovací cena, spotřeba,komfort, lineární nástup výkonu, spolehlivost daná absencí elektronických kurvítek a hlavně neopakovatelná zvuková kulisa i s origo výfukem.

Zase letos naskočilo pár tisíc kilometrů na tacho, tak zase pár postřehů. Namontoval jsem automatické mazání řetězu a trochu laboroval...ve Francii byly teploty přesahující 40°C, tak i na minimum to trochu přemazávalo. Jinak super věc, už jsem se nemusel v kempu patlat s řetězem. Zase mě překvapila spotřeba - dvě osoby, tři kufry, tankvak - prostě plně naloženo a za celou dovolenou jsem se vešel do průměru pod 5L/100km (min. 4,2 a max. 6,6...na jednom cca 700km přesunu jsem dle navigace měl průměr pohybu 94km/h - solidní fofr) Jako naprosto skvělé se ukázalo plexi - je ze Suzuki a dopasováno v domácích podmínkách nad origo. Bez zásahu do stávající kapotáže - a asi po třetím deflektoru (vlastní výroba) je to super. Nedělá podtlak, netahá za ramena, žádné turbulence ani při rychlostech atakujících maximálku. Hustší olej v předních vidlicích se osvědčil na výbornou. I v letošních vedrech podvozek fungoval. Ventilátor stíhal i při ploužení v zácpách na Fr.riviéře - jen při odstavení jsem raději vyčkal až vypne (Triumph dochlazuje i po vypnutí klíčku) Moc se jako turistické pneu neukázaly Metzelery 8 int - nájezd cca 10 000 - přešel jsem zpět na Michelin PR. Spotřeba oleje mezi výměnou? - nedolívám. Z dovolené jsem dojel bez zadních destiček - s bábou za zády a s polovinou obýváku v kufrech to nechávám viset v zatáčkách na zadku trochu déle, a tak bude nutno před dovolenou kontrolovat obložení. Byla pouze jedna krizovka - potřeboval jsem se vmáčknout do kolony, tak jsem trochu potáhnul a trumpeta začala lézt po zádech. Což jsem nečekal a po přistání na obě jsem měl hoňku. Není tam tlumič řízení, tak se to nepříjemně zavlnilo.

Dnes jsem prvně slyšel svojí trumpetu z pozice pozorovatele. Luxusní zvuk tříhrnku. Při jízdě to nějak nevnímám, jezdím pořád s bábou za zády a jediné, co jsem občas zaslechl bylo lehké poblafávání při brždění motorem. Vyměnili jsme si s kamarádem motorky a já se opět zamiloval. Trumpeta s třema kuframa sladěnýma se sklonem výfuku bojovně zdviženýma vzhůru je od pohledu kus motorky, a když se to vše podpoří chraplavým zvukem tříválce - prostě luxusní britská klasika. Není to tuctovka. Ani designem, ani zvukem.Motor z Daytony ze 150koní upravili technici pro lepší průběh ve středních otáčkách - takže jiné vačky, jiné vstřiky...a výsledek - stále solidní výkon - přes sto koníků, ale skvělá univerzálnost využití. Neměl jsem motorku, která při takové agilitě měla tak malý apetit.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SkancakB6
SkancakB6 napsal 04.02.20 v 11:53 10b.

Zdar,mam Sprinta jednu sezónu a ten popis přesně sedí,taky jsem spokojen a mile překvapen

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 26.12.16 v 08:33

Jo trivalec je super
Ať slouží

PaaayaR
PaaayaR napsal 08.06.16 v 15:07 10b.

Motorka pekná, popis napsany parádně !

Bauiii
Bauiii napsal 13.05.14 v 21:57

Brůča.
Brůča. napsal 13.05.14 v 20:49

Fotky dodám později...ale motor v hadráku je také litr...jen od Suzuki

Více komentářů



TOPlist